Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea uusille ryömijöille :) Meillä mennään ympyrää akselinsa ympäri, mutta eteenpäin ei vielä oikein kunnolla. Vilkutus edelleen toisina päivinä kova sana. Sai eilen hymyt kasvoille, ku neiti heilutteli neuvolan tädille ja lääkärille, kun oltiin lähdössä :hilarious: Saatiin lähete ravitsemusterapeutille, että eiköhän kohta ruokavalio laajeneen :) Ja ostettiin tänään besafen izi combix3 isofix turvaistuin neidille, kun ei meinaa mahtua enään kaukaloon.

Muokattu viimeksi:
Onko kenelläkään kokemusta Careteron Scope istuimesta?

En tiedä onko ollut puhetta. Mutta mites muut joulukuiset juttelee? Meiän Elisa innostuu välillä hölöttämään eka alkaa aukoo suuta ja sit harjoitellaan äänen käyttöä ja "hölpöttää" :)

Täällä on jo pidemmän aikaa höpisty ja pölisty. :p Erilaisia äännähdyksiä tuottaa, vaa vaa vaa ja mammammaa on lempi hokemat tällä hetkellä. Myös omaa vauvakieltä tuottaa paljon joka päivä. :)

Uusia ryömijöitä tulee, jee! :) poikakin menee niin kovaa vauhtia että huh huh, itsevarmana eteenpäin. :)

Meillä kans kova polpotus, erinlaisia äänteitä ja "taajuuksia" testaillaan, välillä kiljutaan ja välillä mumistaan... Kovasti on sannilla asiaa❤️

Joo kyllä on sukuunsa tullut tämäkin tenava, sen verran paljon on sanottavaa ja kovaan ääneen :D

Meillä ei ryömitä vaan peruutetaan päämäärättömästi kunnes ei enää pääse mihinkään. Sitten tulee raivo

Meillä kanssa pyöritään ja kovasti yritetään päästä eteenpäin. Eipä tuo vielä oikein mihinkään pääse. Tuntuu, että poika höpöttää nykyään vähemmän kuin ennen, tai sitten se vaan on fiilis, kun jotenkin oletusarvoisesti ajattelee, että vauva alkaa koko ajan vaan kovemmin höpöttämään. Tuo ääntelee hurjasti leluja kalutessaan ja kiljahtelee/ääntelee vastauksia kun sille puhuu, mutta vähään aikaan ei oo kuulunu kunnolla noita väyväyväy hokemia. Unilauluja laulelee <3 Mä kun oon ymmärtänyt, että vilkutus tulisi vasta paaaaljon myöhemmin! Oho! Meidän poju sen sijaan antaa pusuja <3 Ne on maailman ihanimpia! Antaa poskelle suu auki kuolapusun, kun ensin itse antaa sille suukon poskelle. Välillä tuon pusut on vaan vähän rajua rakkautta, kun vedetään samalla korvasta, tukasta tai laseista.

Meilläkin kyllä höpötetään välillä tosi paljon. Kiljahduksia, ihan ihme äänähdyksiä, päristelyä ja unilaulua. Valitsee aina jonkun päivän jutun ja jatkaa sitä koko päivän:hilarious:

Mäkin luulin ekalla kerralla, että toi vilkutus on joku vahinko, mutta tehnyt sitä jo useasti. Ei kuitenkaan joka päivä, mutta usein vastaa, jos vilkuttaa tai lähtö tilanteessa. En tiedä mistä sen yhtäkkiä keksi, kun ei mitenkään yritetty opettaa. Pyöritteli kättään ja huomasi, että isä vastasi samanlailla ja nyt testannut sitä sit muillakin. Oltiin mun töissäkin käymässä niin vähän väliä vilkutteli mun pomolle sekä tuolla turvaistuin ostoksilla myyjälle, kun halusi jo pois.

Täällä kans mölytään ja paljon. Suu käy kokoajan :) esikko sai lempinimen karpo ku oli niin paljon asiaa ja tyttö on samanmoinen (höpötys tosin alkoi myöhemmin).

Ja meillä ei kyllä vilkuteta. Meillä oli esikko pitkälti päälle vuoden kun oppi vilkuttamaan ja taputtamaan :D saas nähdä milloin tyttö sit oppii ku eiks nuo taidot yleisesti opita ennen vuoden ikää :)

Onnittelut uusille ryömijöille, niin se maailma laajenee :)

Ja käytiin tutustumassa pph-tätiin maanantaina. Tyttö vierasti alkuun, mut rauhottui nopsaa ja yleisesti ottaen jäi tosi hyvä fiilis. Ei enää pelota toi hoidon aloitus :) tietty jännittää, mut enempi hyvällä tapaa.

Täällä kans mölytään ihan kunnolla ! Poitsu oppinu karjumaan! :D naapurit varmaa tykkää haha!
Täällä kans poika antaa kuolapusuja poskelle ! :)

Yhtään muista minkä ikäsenä nää alko vilkuttamaan, oli nää alle vuoden... Ei voi muistaa:D
Täälläkin pusutellaan kovin, jos sannille pusuja antaa niin se alkaa maiskutteli samallalailla ja antaa niitä ihania kuola pusuja ❤️

Tääll noi pusut on rajui ja tuntuu että enemmänki yrittää haukata poskesta palasen :D ja sit tytöllö aina käsi kiinni mun hiuksissa. Nappaa joko poninhännästä kii tai sit niskavilloista ennen ponnaria.

Mitkäs on mammojen Jussi suunnitelmat? Perjantain mies viettää auton alla, lauantaina grillataan, saunotaan ja rauhotutaan ja sunnuntaina matka Keski-Suomeen voi alkaa:D on mulla rose kaapissa viilenemässä jos vaikka sais lasillisen juotua:p
Joulumasu mikäs sun vointi? Toivottavasti parempi:)

Me lähdetään perjantaina Vuokattiin mökille ja siellä ollaan viikko. :) toivottavasti olisi hyvät ilmat!

Täällä myös märkiä kuola pusuja satelee, ja poika hymyilee joka kerta niin onnellisen näköisenä kun hänelle antaa suulle suukon. :)

Myös täällä on neiti paljon äänessä. Paljon tulee erilaisia juttuja. Kun laulan, niin neiti laulaa mukana. Samoin kun alkaa nukkumaan, murisee yksinään jotain unimusaa. Nyt päristellään myös kovaa ja koitetaan välillä korkeelta ja kovaa taajuutta.

Perjantaina muuten ollaan kotosalla paitsi illalla poika menee pariks tunniks mummille hoitoo ja me käydään kahestaan jossain syömässä kun miehellä syntymäpäivä perjantaina :) ja sitte lauantaina tää mamma lähtee kavereiden kanssa laivalle ! (:

Takaisin