Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas täällä ollut kiihkeää :O

Täälläkin tukkaa lähtee. Vaihdoin shampoon nii jos toi auttais ku tuntui ainaki vahvemmilta. Tai sit vaan toiveajattelua. Mutta pysyypähän mieli virkeänä positiivisilla ajatuksilla.

Joku aika sitten kun kävin ostamassa alkosta pullon viiniä meikittömänä ja lökäreissä, perus kauheen näkösenä. Niin myyjä pyys henkkareita ja sano et joo kannattaakin pitää mukana kun oot noin nuoren näkönen ;D mietin kotona et ehkäniillä oli joku kampanja et pelastetaan asiakkaan päivä :D ikää 31 ja olin oikeesti joku silmäpussien kuningatar sillon(kin)

Mulla on lähiaikoina alkanut ohimoista hiukset harventumaan, tuntuu kaljulta vaikka pitkät ja paksut hiukset omistan. Kiva kuulla etten ole ainoa! :joyful:

Tummista silmänalusista en ole joutunut kärsimään paitsi silloin kun poika oli noin muutaman viikon ikäinen, valvottujen öiden jälkeen näytin pandalta, mutta sekin vaihe meni onneksi ohi. Ihan suht pirteän näköinen tyttö katsoo peilistä takaisin useimmiten. :)

Uskaltaako tuollaiseen pistää tilitietonsa??
Kyllä me ainakin uskallettiin. Muutama vuosi jo käytetty tuota

Muoks. Tai siis minä mitään tiedä tilitiedoista. Käyttäminen ei niitä vaadi, ohjelman osto ehkä.

Meilläkin kyllä neuvolassa ja lähipiirissä kannustetaan imettämään ainakin vuoden ikäiseksi. Tarkoitus ois imettää 11kk (jos onni suo). Siis kuukausi ennen töihin lähtöä lopetetaan tissittelyt. Näin olen toiminut kahden ekan kanssa ja hyvin onnistunut. Tuolloinhan saa jo maitovalmisteita antaa, niin ei tarvi korvikkeiden kanssa säätää.. jotain muutakin piti kommentoida, mutta nyt unohtui kyllä täysin..

Meillä on omat tilimme ja sitten erikseet ns yhteiset menot tili. Olen budjetoinut tuolle tilille vuoden menot etukäteen (lyhennykset, sähöt, auto- ja kiinteistöverot, vakuutukset, likakaivon tyhjennykset, ym). Tämä vuosibudjetti on jaettu kahteen osaan ja molemmat osat kahteentoista osaan. Maksetaan siis joka kk sama tasasumma tilille. Hyvin on meillä toiminut näin.

Voi apua, tänään poika keksi pistokkeet ja johdot, niitä päin ryömitään innosta hihkuen. :joyful: Pitääkin alkaa virittelemään ettei pääse käsiksi ja pistokkeet suojata.

Mäki oon pohtinu tota vauvan nukkumasijaintia.. Meillä on nyt nelikuisesta asti heräilty vähintään 3 kertaa yössä ja yleensä 1,5-2h välein. Eli kohta 2 kk tullu yöherätystä nelisen kertaa yössä! Epätoivon hetkiä koettu. Ja siis odotetaan josko nukahtaisi uudelleen tassulla / tutilla / sylillä mut lähes aina tarvii tissin ja maitoa. Niin jotain toimenoiteitä keksittävä tai sokka irtoo mutsilta

Ja siis meillä alusta asti nukuttu perhepedissä, toisinaan nukutan omaan sänkyyn, josta sit jollain yösyöntikerralla vauva sit jääny meidän väliin nukkumaan

Sademetsä tiedän tuon tunteen, kun yöt jatkuvaa heräilyä. Meillä tilanne on nyt jo useamman viikon ollut hyvä. Nukkumaan mennään klo 20 molemmkn puolin. Toisinaan nukahtaa helposti, toisinaan pitää ottaa jonkin aikaa läheisyystankkausta, että rauhottuu. Herää eka kerran puolen yön jälkeen syömään ja toisen kerran aamulla klo 4-5 aikoihin. Väliherätykset on jäänyt kokonaan pois.

Meillä muutos parempaan tapahtui kun jätettiin tutti pois. Samaan aikaan poika laitettiin nukkuun omaan sänkyyn (sänky meidän sängyn jalkopäädyssä samassa kamarissa). Nukutaan sekä äiti että poika paremmin ja isäkin on voinut palata evakosta takaisin äitin viereen! :) Läheisyyttä ja hellyttä koitetaan sitten nukkkmaan mennessä ja hrättyä tankata oikein erityisesti, vaikka ei meudän poika oikein kova sylissä viihtyjä olekaan.

Niin ja meillä normaalisti syödään lihasosetta illalla klo 18 hujakoilla ja sitten vielä sänkyyn mennessä kiskasee pullollisen riisi- tai mannavelliä. Tuo sose auttanee, etei heti suoli kurni pojalla yöllä.

Niin ja vielä sekin, että meilläkin se pahin jatkuvien yöheräilyjen kausi ajottu 4-7kk:n ikään. Että jotain ikäkausikohtastakin ehkä? Heräilyjen syynä ei meillä ollut joka kerta nälkä. Maitoo ei menny enempää kun nytkään, mutta tuttia huuettiin tai jotakin muuta mitä lie.

Aamuja mamat:) mulla tuli tosta metsäläisen viestistä mieleen että voisko olla syynä heräilyyn uudet opitut taidot? Kun ne tuppaa uniin tulla...

Jonku mielestä nää voi olla vähän höpöhöpöä, mutta tuommoinen sovellus puhelimeen on olemassa kuin wonder weeks, siitä näkee vauvan kehitysvaiheita ja missä kohti on menossa ja mitä taitoja milloinkin oppii. Ei meillä ole mennyt ihan yks yhteen mutta suuntaa antava että millon on hulinavaiheita.

Nyt tarvitaan vinkkejä! Olen yhden vuorokauden poissa viettämässä laatuaikaa vanhojen ystävien kanssa ja tyttö jää isänsä hoiviin. En usko että saan pumpattua maitoa tarpeeksi talteen, koska tuo neiti ei syö pakastettua maitoa.
Joten pitäisi ostaa korviketta varalle. Mitä suosittelette? En ole ikinä katsonut Suomen valikoimaa. Hinnalla ei väliä koska on yksittäinen ostos. Nyt suosituksia kehiin jotta mun ei tartte olla tuntitolkulla korvikehyllyllä.

Takaisin