Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nyt vissiin unikouluillaan, vähän vahingossa. Vauvahan on heräillyt kolmikuisesta kiihtyvällä tahdilla, nyt viimeisimmillään 5-7 krt joka yö. Ja ilman tissiä ei yleensä hiljennyt.

Vauvahan usein nukahti iltaisin tissille joten päätin siitä tavasta hankkiutua näin aluksi eroon, jospa se samaan paikkaa nukahtaminen auttaisi yön herätyksiin. Vielä kun sattumalta torstai iltana vauva nukahti ihan vahingossa itsekseen, perjantaina päätin kokeilla sitten vartavasten itsestään nukahtamista.

Nukahti ihan kivasti, mutta heräilyt jatkui yhtä tiheinä. Itsellä oli kuitenkin niin virkeä olo, ja päätin sitten siinä tassutella yöllä. Ja sinä yönä vauva söi tasan yhden kerran. Pari yötä menty tällä metodilla. Ja samalla tavalla menee joka yö. Tuttia herää huutamaan aika monta kertaa yössä, välillä herää kuitenkin myös vain kyselemään vähän ja itse jatkaa unia. Viimeyönä raivosi urakalla, silloin meinasi äidillä otsasuoni pullottaa kun just ehdin aina nukahtaa kun huuto alkoi. Mut periksi en antanut.

Luulen että seuraavaksi vieroitetaan tutista ettei sitä tarvitse enää etsiä öisin.

Mutta ponttina se että ihan hyvin pärjää ilman tissiä yölläkin vaikka ei siltä vaikuttais. Tänään söi ekan kerran kuudelta. Jospa tää heräily loppuis ja oma kroonistuva unettomuus samoin.

Meillä ekana tutittomana yönä heräs huutaan tuttia ja itki sitä 1,5h. Tassuttelin mutta aina kun huuto meni ihan hysteeriseks otin syliin. Sitten taas takas sänkyyn ja tassun alle. Tassutteluja tarvittiin muinakin öinä. Nykysellään tassuttelua tarvitaan korkeintaan nukkumaanmenovaiheessa, jos ei kaveri oo omasta mielestään vielä valmis nukkuun.

Lähettiin tänään Prismaan rattailla vaippoja ostamaan. Neiti leikki menomatkan tyytyväisenä lelullaan. Kotimatkan huusi kuin leijona ja tietysti unohdin repun kotiin, niin joutui olemaan rattaissa. Kotona katsoi hymyillen kun hikinen äiti nosti rattaista pois. Nyt sitten leikkii tyytyväisenä lattialla. Voi kun oppis jo istumaan, jos vaikka sitten rattaatkin välillä kelpaisi.

Me päätettiin siirtää poika viikonloppuna omaan huoneeseen :) Nyt takana jo 2 yötä omassa huoneessa ja ihan loistavasti mennyt ihan ongelmitta. Itsekin saa paremmin tosiaan nyt nukuttua kun ei enää kuule niitä sen ähräämisiä pitkin yötä. Herää puoliltaöin hörppäämään pullollisen maitoa kuten jo pitkään tehnyt ja sen jälkeen nukkuu aamu 8 asti. Tai voi ola että heräillee yöllä mutta ainakaan mitään ääntä sieltä ei ole kuulunut, et on sit itekseen rauhottunut unille. Itkuhälytin on tietysti käytössä kun meillä pojan huone ihan toisessa päässä taloa. Pojan huone vielä muuten laittamatta kun on toiminut tähän asti vierashuoneena niin siellä on vielä se 120 levee vierassänky, et on vähän ahdasta ja näyttää lähinnä varastolta koko huone, kun siellä pojan kaikki kamatkin vierassängyn päällä. :D Jos kesän aikana sais sen sisustettua vähän siistimmän näköiseksi, ja pääsis eroon siitä vierassängystä. Vierashuonehan meillä sit poistuu kokonaan tän myötä mut ehkä jossain sohvan nurkassa mahtuu joku yöpymään jos nyt sellanen tilanne tulee. Eipä meillä noita yövieraita liiemmin oo tähänkään saakka ollut..

Miten ootte kipeänä viihdyttäneet vauvoja.. alkaa flunssa viedä voimat :depressed: Aamupäivällä fudis toimi hyvin mut nyt on taas aika moista kitinää. Parit päikkärit onneks saanut poika nukkuu, ite en saanut ku torkuttua. Huoh toivottavasti pöpöt pian karisee..varmaan eka flunssa siitä kuntulin raskaaks! Ihmeen terveenä saanut tässä pitkään olla.

Ei siinä voi oikein kun yrittää kaikkea jossa pieni malttaisi hetken aikaa olla... Meillä oikeastaan lattialla jos äitiä saa nipistellä poskista. Musiikkia voidaan tovi kuunnella hiljaa. Keinutuoli olis kiva, meillä ei oo. Joku uus juttu toimii, meillä mennään vaikka sellaiseen huoneeseen jossa harvemmin ollaan...

Joulumasu pikaista paranemista, tykkäisikö pikkunen leikkiä sylissä tai lattialla että sä makaat vieressä? Olisiko sulla jotain tuttuja joka vois tulla vähän avittaa? Mies hommiin vaan ja sinä muutama päivä lepiä, voimia!

Joulumasu, pikaiset paranemiset! Muistan kyllä tunteen kun itse olin kipeenä 1,5kk sitten, täytyy sanoa että huhhuh... Miehellä onneksi alkoi viikonloppu etuajassa jolloin sain levätä, mutta ei ollut herkkua kipeenä ollessa lasta hoitaa/viihdyttää ja kitinää kuunnella... Tykkäisikö lapsi olla kylvyssä pidemmän aikaa? Saisi itsekseen läträtä ja pärskytellä veden kanssa, ei niin tarvisi viihdykettä koko ajan keksiä. :)

Hei pitkästä aikaa :) Miten se nyt on tuon mahallaan nukuttamisen kans näillä puolivuotiailla? Meillä jäbä nukahtanu näköjään masulleen, niin uskaltaako jättää? Eihän tässä mitään, ku valvon ite vielä, vaan ku poika heräs viime yönäkin eka kerran kolmen maissa, niin pakkohan tässä on nukkumaan mennä :) Voihan sen kääntää toki, vaan on vähän huono välillä nukahtamaan uudestaan niin siksi mietin, ja vastaisuuden varalta..

Tuuliina mä en kääntäis, kun uskoisin että osaa nostaa päätään/ kääntyä itsekseen? Mut jos se sua vaivaa tai unta häiritsee niin käännä selälleen niin saat nukuttua:)
Mitenkäs warheart, oliko ihana vapaa ilta miehen kaa? ❤️

No jaa, semmonen perus :D Ei sitä jotenkin osannut rentoutua, mutta mukavaa kyllä oli. Ei me sit lopulta jaksettu mihinkään lähteä, kuunneltiin vaan musaa melkeen aamuun asti... Väsytti ihan hivenen koko eilisen päivän :'D

Jos lapsi osaa itse kääntyä mahalleen niin minusta on ok antaa olla niin. Voihan sitä koittaa kääntää mutta jos haluaa olla mahallaan niin kyllähän vauva kääntyy uudelleen. Meillä nyt viikonpäivät nukuttu pääosin mahallaan, vähän on edelleen itsellä vainoharhainen olo ja pitää vilkuilla pinnikseen että on ok. Eilenkin nukkui pitkään nenä ihan kiinni patjassa o_O mut hengitys kulki ihan hyvin kuitenkin

Jätin masulleen, mutta tunnin päästä alkoi jo ähinä, niin käänsin sit, mut eiköhän ollu taas yöllä masulleen tuolla :) Hei mikä se oli se Sainin blogin osoite??

Ootko Joulumasu yhtään parempi? Silloin kun oon ite ollu kipeenä niin oon roudannu kaikkia leluja sänkyyn ja lojunu ite vieressä kun poika on ähränny niiden kanssa tai sitten maannu lattialla leikkimatolla kun toinen on siinä pötköllään. Sit ollaan kuunneltu YouTubesta musiikkia ja oon vähän laulanu mukana. Tai ollaan katottu kuvakirjoja. Pitkiä ne päivät on kyllä, mutta sitten kun nukuin yhdessä aina vauvan kanssa niin sain voimiakin vähän kerättyä. Toivottavasti paranet pian! :)

Takaisin