Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun äiti sano kun se katseli sannia mun sylissä että miten se on jo niin iso tyttö:D kyllä ne vaan niin nopesti kasvaa... Tytyllä on kans aivan ihanat "makkarat" ja vielä ihanimmat selluliitit reisissä❤️

No olipas mielenkiintoista tulla lukee juttuja, aikamoista vänkäämistä.. Nii kirjotteliko täällä foorumilla kymmenenwee tytöt vai aikuiset perheenäidit :D nojaa..

Asiaan.. Meillä kanssa poika mennyt tukkoiseksi hampaidenteon aikaan. Nyt taas hiukan räkäistä, mutta taitaa olla eka flunssa iskenyt :/

Lumitar: Oon kanssa miettiny harvasen päivää että missä se pieni mussu tuhisija on.. On jo niin "iso" poika :) muistaa kun ekaa kertaa sai tuon pikkuisen syliin ja rinnalle.. Voi ei itku tulee :D

Mukavaa lauantai-iltaa mammoille kotona ja vapaa iltaa viettäville!

Äippä x4, kiva että pääsitte miehen kanssa kahdestaan viettämään aikaa, edes sen kahvi hetken verran! :)

Warheart, ihanaa iltaa teille! :)

Hansu, meillä ei panadol ole ikinä mitään aiheuttanut, harmi että teillä ripulia ilmaantunut. :(

Ihmettelin minäkin mikäs taistelu täällä on ollut. Luin uudestaan viestit, ja ei minunkaan käsittääkseni kukaan täällä ole ketään kritisoinut ja/tai haukkunut, vaan kaikki kertovat avoimesti omat menetelmänsä ja tapansa toimia lapsen kanssa. :) harmi että joku ottaa noin henkilökohtaisesti toisten viestit...

Ohoh mitä meininkiä :D mutta hey arvatkaa... saan 2 vkon päästä mun häämekon!!!ihan ompelijalla kävin teettää ihanan a linjasen tyllimekon♡♡♡lisäksi sain perinnöksi kultasormuksen niin siihen laitan timantin että on mun näkönen. Iiiik. Pitäis viel muka vuosi jaksaa!!! Oon niin hypetyksissä! Meidän downi vauva myös kasvaa hyvin ja on pysynyt terveenä ja oon niin onnellinen ja ja ja ihanaa!♡♡ hän on kuin posliininukke. Osaa kääntyä selältä mahallee ja mahalta selälleen ja näkee kuinka vahvistuu ja jäntevöityy. :)

Ihana kuulla jemina että siellä on kaikki menny hyvin :) vauvasi on varmasti ihan yhtä ihana ja ainutlaatuinen kuin muutkin vauvat ❤️ Sit kuvaa häämekosta ;)

Jemina hienoa, että vauva kasvaa hyvin ja on pysynyt terveenä :) down lapset on aivan ihania. Ja äkkiä se vuosi hurahtaa, jos aika menee yhtä nopeesti kuin viimeset 6kk.

Okei, hyvä tietää tuo tukkoisuus ja hampaat yhdistelmä. :wideyed: En oo ikinä ajatellut, että voisi sellastakin aiheuttaa. Nenää on kyllä saanut tyhjennellä ahkerasti viime päivät eikä oo sitä normaalia maitoräkää, jota maidon nousuista tulee.

Kiva kuulla, että teillä Jemina ollaan pysytty teillä on pysytty terveinä ja kasvettu hyvin :happy:

Niinpä vaan nää meidän pikkuset on isoja jo :happy: Ei uskois, että puoli vuotta mennyt näin nopeeta.

Jemina, oon iloinen teidän puolesta! Ja ihanaa, että teidän pikkuinen kasvaa hyvin ja on terveenä pysynyt. :) samaa mieltä kuin Timbe, häämekosta kuvaa sitten. :wink

Kävin kelan sivuilta kattomassa mun kotihoidontuki hakemusta ja olihan siitä päätös tullu. Ja niinhän siinä sit kävi että sen 830€/kk sieltä tulee, siitä vielä verot veks:) vähänhän se laskee kun esikko lähtee eskariin/kouluun ja toka eskariin mut kyl pärjätään vikat 1,5 vuottakin:)

Niin ja hansu mäkään en ajatellut että hampaat ja tukkoinen nenä olis kytköksissä toisiinsa, neuvolassa sitten otin puheeksi niin sano että harvemmin näin mutta mahdollista:) toivottasti teillä siellä helppottaa hampaiden teko, voimia❤️

Asiasta kukkaruukkuun.. Oli aika hauska tänään, ku ostin loton ja multa kysyttiin paperit! Ikää tosiaan tulee parin kuukauden päästä 30 mittariin. :hilarious: Myyjä vielä sanoi, että ei oo varma oonko täysikänen ja, kun näki paperit niin totesi, ettei ois uskonut. Pari kertaa jo tän vuoden puolella kysytty paperit, ku oon ostanut yhden saunajuoman :wideyed: Onko se tää lapsien saaminen, joka nuorentaa :hilarious: Ei tartte ainakaan kehittää mitään ikäkriisiä.

Tuosta nukuttamisesta kun on annettu ohjeistuksia niin olenn myös kokenut "painostusta" / kannanottoa siitä että nyt kun poika kohta 6kk niin imettämisen vois lopettaa! Musta tääkin on aika outoa, jos maitoa tulee ja poika syö hyvin nyt jo kaikkea muutakin niin miksi pitäisi lopettaa seinään imetys ja siirtyä korvikkeisiin kun niitä kuitenkin sinne vuoden ikään asti pitäs antaa? Toki ajattelevat varmaan että saa äiti omaa aikaa, mutta en koe ongelmaa imettämisestä (muuta kun pojun satunnaiset hampaidenalkujen puremat :arghh:).

Mä en kanssa tajuu, miksi imetys pitäisi lopettaa, kun maitoa tulee ja neiti haluaa rinnalla imutella. Sitten pitäisi antaa korviketta tilalle, hullua. Varmaan joku ajattelee että saa äitikin omaa aikaa. Eihän tuo imettäminen edes kauaa vie. Meidän neiti ainakin imasee aika nopeasti masun täyteen :)
Neuvolan täti kyllä kannustaa imettämään 1,5-2 vuotta, jos vaan lapsi haluaa.

Jos vaan imetys olis meillä onnistunut niin olisin kyllä siihen vuosikkaaks imettänyt, eihän siinä nyt mitään järkeä että pitäis rintamaidosta korvikkeeseen vaihtaa... Mut jokainen tavalaan:)
Hansulle synttäri onnittelut himpun etukäteen :) nuorekas mama oot siis, multa ei enää kukaan mitään henkkareita oo kyselly pitkään aikaan ja elokuussa tulee täyteen 29:D

Heh, musta tuntuu että oon ihan rupsahtanu, kattelin noita Tallinnan kuvia ja kyllä löytyy niin mahtavat silmäpussit tällä äitillä.....sit ihan ku oisin jotenki kuivakan näkönen vaikka onki vielä liikakiloja, ja mikä ärsyttää ihan hirveesti niin tuo tukanlähtö, mulle on ilmaantunut tommoset kaljut kohdat ohimoille niinku, että hiusraja on vetäytyny niinku jollaki kaljuuntuvalla miehellä! :D tosi kiva. Kuulemma joskus palautuu ja elpyy tämä tukka mutta jos raskausaikana hehkui niin nyt kyllä on ihan päinvastainen olo.. Valivali. :( sori tästä.

Lumitar täältä löytyy kans tummat silmänympärykset ja kalvakka iho:/ niin ja multakin lähtee hiukset päästä:( noh jospa tää tästä;)

Takaisin