Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kookosöljy toimii monilla atooppisen ihon hoidossa paremmin kun perusvoiteet. Rasvakoostumus melko sama kun ihmisen omassa ihon rasvassa ja vitamiinit ne iholle tarpeelliset. Onhan noita sekotuksia ihon ja ihottumien hoitoon vaikka kuinka paljon, jos luonnolliset menetelmät kiinnostaa :)

Kiva kuulla Metsäläinen, että on yöt parantuneet! Saat sinäkin vihdoin edes mahdollisuuden nukkua :)

Meillä ei ole muita kellontarkkoja rutiineja kuin yöunille meno. Päikkärit nukutaan kun nukuttaa ja ne missä tahansa alkaa väsyttää. Tyttö perinyt mun unenlahjat,kykenee nukahtaa missä vaan ja millasessa mökässä tahansa :) Mä en halua kellontarkkoja rutiineja, koska mun mielestä se aiheuttaa vaan levottomuutta kaikissa. Nähty on kavereiden ja heidän lapsien kautta. Mut mä kuulemma oonki tällanen liian rento ja mun lapsi on liian helppo tapaus :D
Nytkin ollaan lomareissulla ja sit syödään kiinteitä kun on lämmitysmahis jne.

Onko teille muiden esikoisensa saaneille ennen lasta sanottu asioista, "et sä voi ymmärtää kun sulla ei ole lapsia" ja nyt sanotaan lapsen saatua " et sä voi ymmärtää kun sun lapsi on noin helppo tapaus" *naurua*

IkuinenUnelma, kyllä nuita kuulee vielä kolmannenkin kans :D En mä voi ymmärtää mtn ku on niiiiin helppoja ja kilttejä lapsia, jepjep, enhän mä oo nähnyt yhtään vaivaa noiden kasvattamiseen. Sit niitä "ootas vaan kun..." "helpoltahan tuo vielä voi tuntua...".

Meillä on Kimallus niin päin, että eka syödään iltapuuro, sit sauna/kylpy ja sit vaippa, yöpy ja iltamaito. Meillä käydään kans joka ilta saunassa ja jos menee myöhäseks niin sit vaan kylvyssä. Ja meillä on iho kans tosi hyvässä kunnossa ja kestää käydä kyllä joka ilta. Meillä ei käytetä mitään rasvaa, joskus öljyä kylvyssä mut sitäki harvoin. Ja yritänki ettei tarviis rasvailla. Joskus tarvii punotukseen sinkkiä, mut onneks harvoin.

Kimallus, tuosta atooppisesta ihosta. Itse kun olen paininut huonon ihon kanssa koko elämäni, niin on tullut luettua jos jonkinlaisia (luonnonmukaisia) vinkkejä. On niitä, joiden mielestä liika pesu ja perusvoiteet ennemminkin lisää iho-ongelmia kuin auttaa niissä. Öljyt yms. monelle parempia. Et jos ongelma vaan jatkuu, niin ehkä voi koittaa.

Meille lastenlääkäri nimenomaan sanoi että atoopikolle on hyvä kun usein kylpee, suositteli et joka päivä kylvetettäis, ja niin ollaan tehtykin. Ja me saatiin ihan reseptivoiteet tohon ihottumaan. Tai saa niitä varmasti ilman reseptiäkin (Hydrocortisonia ainakin, mut varmaan tota Ceralan Plus-voidettakin saa) mut se kirjotti meille reseptin niihin. Niitä ollaan käytetty ja iho on pysynyt siistinä :) Jos menee iho pahemmaks niin sit viikon kuurina aina laitetaan ohjeen mukaan joka päivä tota 1% kortisonivoidetta, muutoin mennään tolla Ceralan Plus-voiteella päivittäin. Meillä on toiminu oikein hyvin :)

Kylvyn päälle vaan runsas rasvaus niin et iho on ihan kauttaaltaan valkosena rasvasta (kuten lääkäri ohjeisti meitä) niin se on toiminu meillä ja iho pysyny hyvänä sen jälkeen kun nää rutiinit alotettiin :)

Kimallus, tärkeintä et toimii :) Itse oon käyttäny atooppisiin kohtiin manteli- tai jojobaöljyä hyvällä menestyksellä ja joskus kookosta, mut se haisee musta vähän liikaa. Siis itselleni. Ja hydrokortisonivoide rauhoitti aikanaan nopeasti pienet allergian tapaiset nypyt.

IkuinenUnelma, eipä oo kukaan sanonu, että et voi tajuta, kun sulla on niin helppo lapsi. Kun tää todellakaan ei oo ollu helppo :D Ainakaan ekaan 5,5 kuukauteen masuvaivoineen ja rotaoireineen. Nyt tuntuu niiiiin helpolta, vaikka varmaan vieläkin on perushelppoa tapausta vaikeempi. Eikä kyllä ennenkää oo sanottu. Ehkä enemmän kyl tuntunu, et ne lapselliset ei tajuu mua ja mun sinkkuelämää. Jokainen taaplatkoon tyylillään ja omaan elämäntilanteeseen sopivasti.

Noihin rutiineihin ja tarkkoihin kellonaikoihin. Sekin varmaan ihan täysin jokaisessa sisäänrakennettu juttu. Toisille sopii tarkat suunnitelmat ja toiset taas menee sinne päin. Ja todennäköisempää, et lapsikin perinyt vanhempiensa luonteen ja sama toimii sitten sillekin. + et kaikkeen tottuu. Meidän elämään sopii paremmin, et lapsi tottuu, että voi olla poikkeuksellisiakin päiviä ja silti voi nukkua rauhassa :) Tai sit se on perinyt kans äitinsä unenlahjat ja ne auttaa nyt, kun ei enää oo mahakipuja :)

Muokattu viimeksi:
Eipä oo kukaan mullekkaan sanonut, että et voi tajuta ku on noin helppo lapsi vaan, että kuinka jaksat tossa tilanteessa. Mut ei tää helppo alku oo ollutkaan.. Onneksi on helpottamaan päin ja päivätkin tuntuu huomattavasti helpommilta kuin ennen :) Ehkä sitä toiset pääsee hiukan helpommalla kuin toiset, jos ei oo mitään vaivoja tai sairauksia. Eihän sitä voi toisen tilannetta tajuta, jos ei ite oo ollut siinä eikä kaikki näy ulospäin sellaisena kuin asiat on. Oli kyse lapsesta tai muista asioista

Ei meilläkään oo mitään tarkkoja aikatauluja ja neiti pystyy nukahtamaan hyvin melkeinpä mihinkä vaan, jos ei kipuilua. Mökkireissukin meni hyvin ja neiti oli iloinen koko reissun eikä parin tunnin matka ollut liian rankka, kun pysähdyttiin syömään välillä :happy:

Tai niinku yksi tuttu sanoi, kellä oli pahasti allerginen lapsi, ettei muut ymmärrä mitä vääntämistä syöminen voi olla allergisen tai syömisongelmaisen lapsen kanssa. Hänen poika söi porkkanavettä ja kalkkilisää, ku ei mikään maito sopinut. Kahdeksan sopivaa ruoka-ainetta kahden vuoden ikään mennessä. Välillä itteekin jännittää, jos ei sovi ruoka-aine sovi ja oireet tulee takaisin. Viikon välein kokeillaan uutta makua. Mut muutama löytynyt joka neidille sopii ja maistuu :) Niillä mennään mitä annetaan ja kaikkeen ei voi tosiaan vaikuttaa itse. Se pitää hyväksyä, mutta välillä tulee sellanen olo, että voi kun meilläkin ois ollut helppo alku/lapsi. Rakastan tota pikkumurua enemmän kuin mitään muuta ja hän on täydellinen just noin! :Heartred

SIIIS MULLA ON IHANA MIES! ❤
Oli järkänny pikku yllärin. Poika meni miehen äidille hoitoon ja me tultiin kylpylähotelliin ! Nyt käyty vähä porealtaassa yms ja kohta puolii ravintolaan syömään kuhan mies tuolta saunasta tulee! Hyvää viikonloppua naiset :)

Ihanaa rakkaus lomaa teille wop❤️ ihana mies toden totta;)
Wild hyvää syntymäpäivää ja reissua :)
Meillä tänään tyttöjen kevät juhla, me jäädään kesälomalle;) sit kun joku kertois mitä se loma on:D

Wildikselle onnea synttäreiden johdosta näin vähän jälkijunassa! :)

Wop, toivottavasti oli mukavaa ja nautitte :love7

Onkos täällä monetkin jo jättäneet vauvojaan hoitoon..? :eek: Me ei olla vielä kertaakaan. Ei olla miehen kanssa käyty kahdestaan missään koko puoleen vuoteen. Ollaan kyllä suunniteltu et vois tässä kohtapuolin kokeilla jättää hoitoon vaikka 2 tunniksi, pääsis käymään kahdestaan jossain, vaikka vaan kaupungilla jäätelöllä jos ei muuta keksitä :grin. Ravintolaan ja takas ei 2 tunnissa oikeen ehdi, tulee kyllä melkosen hätänen ruokailu.. Ja sit taas jos leffaan menis niin....mitä yhdessäoloa sekään oikeastaan on, molemmat tapittaa leffaa hiljaa omilla paikoillaan..et mielummin sit ihan oikeesti yhdessä jotain, kun kerrankin sais olla.

Takaisin