Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, me ei olla käyty missään kahdestaan sitten esikoisen syntymän :D esikko meni ekan kerran hoitoon ku tyttö syntyi (mummolaan) ja nythän esikko on känyt useinkin isovanhemmille, mutta tyttöä ei olla vielä raaskinut antaa hoitoon. Kyllä tässä ehditään käydä sitten kun nuo kasvavat... varmaan jo enssyksynä päästään treffeille :)

Meillä on iltaisin miehen kans yhteistä aikaa, että eipä ole tuntunut tarvetta jättää vielä mihinkään yökylään. Ehkä kesällä sitten jos terassikierroksen käy heittämässä miehen kans :D Me ei käydä ravintoloissa, koska kotona saa parempaa ite tekemällä (ja halvemmalla), leffassa joutuu toisten niskoja tuijottamaan, ehkä johonkin keikalle vois joskus lähteä... Parhaiten viihdytään ihan kotona viiniä siemaillen ja musiikkia kuunnellen, ei tarvii muksuja hoitoon laittaa jos lasin tai kaks nappaa viiniä illalla hyvän ruuan seuraksi :)

Warhearth meillä kans just samansorttista! Mies on hyvä taikoon gurmeeaterioita kotona ja saa just aitä mitä halutaan :) Kk:n päästä meiän pitäs lähtwe kahelleen yön yli keikalle ja mun isosisko tulee lapsenvahiksi... jännittää jo. Onneks siskolla on kokemusta neljästä omasta kakrusta.

Meillä on kahesti ollu jo poika hoidossa. Yhen kerran ku oltiin näätänäyttelyssä ja toisen kerran kun miehen piti mennä töihin ja itelläni oli mieletön migreeni. Sillon oon ihan petikamaa ku migreeni iskee.

Oli kyllä niin ihana ja rentouttava mini loma! Justii poika haettiin ja voi sitä hymyn ja naurun määrää ku äiti ja isi tuli hakemaan ❤

Meillä poika ollu jo muutamia kertoja hoidossa joko mun tai miehen äidillä! :)

Mulla ei oo ollu poika hoidossa ku muutaman kerran ja pisimmillään pari tuntia. Sillon kun oon käyny kampaajalla ja hammaslääkärissä. Semmonen ohje mitä oon seuraillu että vauva vois olla erossa vanhemmistaan 1h/ikäkuukausi. Eipä oo kyllä ollu oikein mitään ihmeellistä menoa, oon kyllä kysyny jo siskolta valmiiksi että hän voisi kattoa poikaa jos haluan jossain käydä.

Poika ei ole ollut yötä pois kotoa kertaakaan, muutamia kertoja on ollut hoidossa ja silloinkin 2 - 3h. En osaa kuvitellakaan minkälaista olisi olla kokonainen päivä/yö erossa pojasta, pelkkä ajatuskin hirvittää. :nailbiting: Kieltämättä pitäisi parisuhdettakin muistaa hoitaa ja viettää miehen kanssa sitä laatuaikaa, ollaan puhuttukin että yritetään joku vklp pitää kahdenkeskinen ilta ja mentäisiin treffeille, mutta saa nähdä milloin sitä "raaskii".. :oops:

Meillä vauva ollut tunnin mun vanhempien hoivissa ja toisen kerran kolmisen tuntia sekä pari tuntia kummillaan. Tuo tunnin keikka oli puhtaasti kahdenkeskiseen aikaan varattu kun vanhemmat tuli käymään ja kehottivat lähtemään johonkin. Kaksi muuta on (valitettavasti) kuluneet edustaessa yms pakollisessa.

Muuten ei ole vielä ollut tunnetta että pitäisi päästä lähtemään. Totesin tosin tuossa juuri vähän aika sitten miehelle että tuntuisko hänestä et pitäis päästä yhdessä pois hetkeksi. Jotain vähän myöntävää se mutisi. Että ehkä tässä joku pieni pyrähdys pitää kehitellä.

Mutta yöksi en kyllä anna. Ja näyttää jäävän jatkossa entistä vähemmälle tän mamman irtiotot kun vauva juuri kohta 6 kk, tissiruokittu, eikä enää poissaollessani suostu syömään tuttipullosta :( onko ideoita kellään?

Meillä on kerran ollut reilu 2h hoidossa kun piti käydä ostamassa sellanen kaapisto että auto tuli niin täyteen ettei poika olis mahtunut kyytiin... Pari kertaa nopeasti kaupassa käyty aiemmin kun nukkui vaunuissa hyvin ja esikoinen vahti, enää ei pysty kun ei nuku.
Mun äiti on ainoa vaihtoehto vahtimaan ja hänen mielestä lapset hoidetaan itse kun ne on hankittukin... Toisaalta hän loukkaantuu jos on ollut joku ongelmallinen meno eikä häntä ole pyydetty auttamaan /hoitamaan. Yleensä siis ohitan koko aiheen hänen kanssaan koska ei oikeasti jaksa enää... Nytkin tulossa mun hammaslääkäri kesäkuussa ja pitäis pyytää häneltä apua kun mies on töissä, tiedän että suostuu mut voi että ku ärsyttää se jälkipyykki... Myös lasten puolesta vituttaa kun monesti ovat pyytäneet päästä mun äidille kylään mut eihän se... Kun ei niin ei. Noniin, meni hiukan yli hilseen koko mun selostus...! Sori :D

Meillä on ollut hoidossa päivällä muutaman tunnin kerralla silloin tällöin jomman kumman isovanhempien kanssa ja yleensä meillä kotona. Yötä ei olla oltu poissa, mutta sekin on ollut harkinnassa nyt kesällä. Sillain, että isovanhemmat tulisi hoitamaan meidän kotiin ja yhdeksi yöksi jo ennen lähtöä. Oma äiti on aika paljo käynyt hoitaan/katsomassa tyttöä meillä. En tiedä kuinka kuitenkaan raaskin lähteä :eek:

Mäkin oon jo etukäteen hirvitelly miten pystyn lähteen ja oleen vrk poissa!! Tieto tästä ķesäkuun lopun keikasta on ollu jo miltei heti pojan syntymän jälkeen, mutta nyt asia konkretisoituu, kun ajankohta lähenee. Huhhuh...

Mun kaveri kävi hoitaan poikaa jo 1,5kk iässä pari tuntia, että päästiin käymään jouluostoksilla kahen ukon kans. Molempien isovanhemmat on täällä käydessään myös olleet mùtaman kerran pojan kans päineen muutaman tunnin. Mutta kokonainen vrk tuntuu kyllä hurjalta. No jospa kaikki menis ok. Ja mun sisko tosiaan varmaan tietää mitä tekee, vaikka hänen nuorimmaisensa o kin jo 16v, että aikaa vauvan hoidosta on vierähtänyt.

Minä taas jätän hyvillä mielin välillä pojan hoitoon jommankumman isovanhemman luokse. Ajattelen niin, että ovathan hekin kasvattaneet lapsia ja osaavat kyllä hoitaa. Ja hienosti ovat kyllä pärjänneet. Ajateltiin viedä myös ens viikon perjantaina yöksi mummolaan koska meidän täytyy hoitaa parisuhdettakin välillä.

Ei vielä hoitokeikkoja kun tuo pikkumuru on vielä niin tissisankari, ettei koskaan oikein tiedä milloin nälkä yllättää :joyful: Jahka näitä kiinteitä sadaan vähän enempi masuun, niin haaveena olisi lähteä kesäterassista nauttimaan vaikka muutamaksi tunniksi!

Wop et oo, mä oon jättänyt sannin mun porukoille :) ihanaa että saitte miehen kaa rentoutua;)
Voihan sitä laatu aikaa viettää kun muksut on kotonakin, nää menee meillä ainakin niin aikasin nukkumaan et siinä jää aikaa miehellekin:) kesäloma alko kyllä aika kettumaisesti, muksu #3 huuteli koko yön -> herätti sannin, ei oo mamma kyl paljoo nukkunu, hohhoijaa :/ mut anyways aurinkoista alkuviikkoa mamat:)

Nuppu, meniskö nokkamukista tai hörppyyttämällä maito? Monihan ei opeta vauvaa edes tuttipullolle, vaan suoraan nokkamukista juomaan :)

Wopwop, meilläkin neiti ollut mun Äidillä muutaman yön hoidossa ja hyvin ovat pärjänneet. Siellä on pinnasänky ja kaikki neitiä varten aina valmiina, Mamma sekä pikkuprinsessa nauttii :) Ja me vanhemmat kanssa laatuajasta! Se ainut huonopuoli siinä on, että minä en osaa nukkua jos neiti ei oo kotona :D

Nuppu, meniskö nokkamukista tai hörppyyttämällä maito? Monihan ei opeta vauvaa edes tuttipullolle, vaan suoraan nokkamukista juomaan :)

Totta.. Onkohan se pehmeänokkainen nyt sitten liian tuttipullonomainen että sitä olisi turha ostaa? En ole noihin perehtynyt yhtään..

Takaisin