Hansu, me jouduttiin käymään pitkään fysioterapeutilla ja jopa neurologilla, koska esikoinen ei normaalisti kehittynyt. Heti kun refluksi pitkän taistelun jälkeen selvisi, alkoi kehityskin normalisoitua. Ei sitä arkea refluksilapsen kans voi käsittää, ellei itse ole kokenut tai lähipiirissä nähnyt. Kliseiset "kyllä kaikki lapset herää öisin", "vauvat nukkuu päiväunia pätkissä", "koliikkia tuo vaan on" jne aiheutti älytöntä vitutusta ja pahaa mieltä sit jälkeen päin kun asiat selvisi. Ois pitänyt olla kovempi ja pitää oma päänsä, et ei tuo normaalia ollut! Sillon vielä sokeasti uskoi kaikkeen mitä neuvolasta ja lääkärikäynneillä sanottiin/ohjeistettiin. Oli pikkusen paska äiti -fiilis, kun antoi vauvan turhaan kärsiä ja vielä tänäkin päivänä miettii, että olisiko puolikkaan nykyisistä ongelmista tytöllä jos alusta asti oltais hoidettu allergiat kunnolla.
Mulla myös siks hyvin kärkkäältä kuulostava tyyli puhua vauvan refluksiongelmista, koska se on helvettiä ja aiheuttaa todella kovia tuskia, pahimmissa tapauksissa keuhkoihin voi tulla paha tulehdus jos mahahapot sinne pääsee

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jotain väärää kun syön, niin kurkku voi olla palanut useamman päivän ja olo on aivan karmea! Vauva kun ei olostaan voi kertoa kun huutamalla :/ Tää nyt on vaan tämmöistä avautumista ja ehkä tukemista heille, jotka samaa helvettiä käyvät läpi, että ei kohdistettuna erityisesti kenellekään moitteena. Nuo allergiat on yks perse, itse sikäli kiitollinen, ettei mtn anafylaksiaa aiheuttavaa ole ollut. Kaverin muksu sai jo pienestä hipaisusta kananmunaan kovat oireet ja monesti sairaalassa sit osastolla oli hoidossa. Ihan kamala huoli olisi jatkuvasti lapsesta esim hoitopaikassa, ettei vaan vahingossakaan suuhun eksyksi mtn väärää

Kala-allergisia on myös tuttavissa, eivät voi olla samoissa tiloissa, joissa kalaa juuri käsitelty, kun hengitystiet alkavat tunkeutua. Kyllä sitä kannattaa olla aivan helvetin kiitollinen, jos välttyy pahimmilta allergioilta, ei ole aina helppoa se tie. Oiskohan tossa nyt tästä aiheesta tyhjennetty sana-arkku :D