Meillä saunotaan joka ikinene ilta. Kuuluu jo rutineihin. Ja meillä saunotaan juurikin sen takia kun auttaa nenäntukkosuuteen, niinku moni teistä varmaan muistaa niin meillä on ne ahtaat nenäontelot. :) Saunomisessa ei ole mitään haittaa kunhan ei heitä löylyä ja muistaa antaa tosiaan sitä vettä niin paljon ku vauva sitä haluaa siellä juoda. Ja ei siellä tarvii tunti kaupalla olla. Meillä ollaan 5-10min ja sekin aika tietenkin vannassa. Vannassa ei myöskään tartte olla niin lämmintä vettä kun sen pitäus olla ilman saunaa. Itse laitan käden lämpöstä, että se tasapainottaa. Kun ollaan lämpimässä ja saa lillua pikkasen viileemmässä vedessä niin ei tulekkaan äkkiä kuuma. :) Näin siis meillä. Ja olen minä ihan avoimesti puhunu lääkäreille neuvolassa ja keskussairaalassa saunomisesta ja jokainen on sanonu että se on ok, jos huolehtii nesteytyksestä ja ei ole pitkiä aikoja. Myös kuntoutuohjaaja ja terkka sanoneet olevan ok. Tosin en tiedä, ollaanko meitä kohtaan ymmärtäväisempiä kun mulla on perustellut syyt käyttää poikaa siellä saunassa. :)