Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Timbe meidän esikko on ensiviikolla 5-vuotta ja Sanni on nyt sen 5,5kk,
Ikä eroa on maks 1v 10kk ja se tuli nyt tän muksujen 3&4 väliin... Muksujen 1&2 ikäero on 1v9kk, muksujen 2&3 ikäero on 2vko vajaa vuosi:D joten tiuhaan on mussut syntyny❤️

Hirmusti tekstiä...

Meillä kävi se yksi pahimpia asioita, mitä voi käydä. Esikko tippui ikkunasta :( ja tällä kertaa tosiaan mentiin sairaalaan. Pillit päällä. Yö oltiin tarlkailussa. Mutta tyyppi selvisi kuhmulla! Mä en voi käsittää. Ja mä oon maailman kiitollisin äiti. Enkä halua ajatella mitä olisi voinut käydä... :(
Oliko se Angelique, kenen lapsi oli saanut päävamman? Milloin ja miten huomattiin? Meillä ei tuolla lastenklinikalla otettu pään kuvaa, ainostaan ultraukset ja röntgen...sekä sisäistä verenvuodon mahdollisuutta seurattiin verikokein.
Tyyppihän on nyt niinku mtn ei ois ees tapahtunut :D eli kaikin puolin oma itsensä, mut silti pelottaa, entä jos kuitenkin...

Olinkin sit tytöstä erossa melkein vuorokauden... sekin hyvin raastavaa.

Kauheeta ccix! Hyvä, että ultrausten ja röntgenin mukaan ei ainakaan mitään käyny. Varmasti hirmu pelottava tapaus. Oliko pudotus suuri?

Hui kamala ccix! :/ Varmaan melkonen shokki, onneks vaikuttaisi kuitenkin selvinneen säikähdyksellä. Ihmeen kovia noi muksut kestää :)

Metsäläinen, toinen kerros... Arviolta joku 3,5 metriä. Onneksi oli ruusupuska pehmentämässä tuloa...

Itellä varmaan vielki pieni shokki päällä. Ikinä en tuu unohtaa sitä tilannetta ku juoksin ulos enkä tiennyt mikä siel odottaa.

Voi ei! Onneks ei käyny pahemmin ccix! Kyllä varmaan jos jotain vakavampaa olisi tullut niin sen oireet olisi jo ilmaantunut. Täällä on jo ihan ok olo, altistumisestakin on jo 4vrk ja mun sairastumisesta 2,5 niin ehkä voi jo huokaista helpotuksesta eikä tuo poika sitä tartuntaa saanut.

Hui kamalaa ccix, onneksi selvisitte säikähdyksellä!
Lumitar kyllä on hyvä että pikkunen säästyy taudilta, ei ole vatsataudit vitsin paikka pikku vauvoilla:/

Voi kauhia! Aikamoinen tiputus on ollut teillä....!
Meidän päävamma ilmeni vasta myöhemmin, kun siis vauvana putosi, ei oppinu kävelemään samaan aikaan kuin muut ja kompuroi senkin jälkeen jalkoihinsa koko ajan. Nyt on teini-ikäinen ja puheesta huomaa että ei "kulje ihan täysillä" ja puhuu sekavasti eri asiaa mitä tarkoittaa eikä ymmärrä välttämättä mitä sanotaan, koulussa joka aineessa helpotettu koulun käynti, eli oikeastaan hänen ei tarvitse oppia siellä mitään... Kunhan roikkuu mukana.
Mut tosiaan jos isompi jo oli niin kyllä sen olis sitten jo huomannut jossain käytöksessä tai puheessa jos jotain tapahtu.

Meillä taas juodaan kyllä paljon vettä. Näillä kuumilla päivillä koko ajan pullo hollilla ja otetaan vaunulenkillä ja automatkoilla huikkaa. Lähinnä kun ollaan korvikkeella niin ei maitoakaan voi janoon juoda :)

Ccix hui sentään. Onneks kuitenkin kaikki hyvin.

Kimallus noi sun kirjottamat tekstit on ihan niinku ite olison kirjottanu. Meillä ei myöskään päivällä oireillu mitenkään, mut nukkuessaan kyllä. Sit tosiaan niinku sanoit, niin se huutaminen alko kertalaakista. Ja siihen ei sillä tavalla pahemmin mitkään hyssyttelyt auttanu vaan lopetti vasta sitten kun mahanvääntö meni ohi. Toki sillon kun huuti niin pidin lähellä ja silittelin, ettei oo mitään hätää mut ku ei niitä kipuja voi poiskaan viedä. Se oli sydäntäsärkevää katsoa!

En tiiä tuleeko sulle, mut mulle tulee välillä sellanen olo että oon huono äiti ku pakotin sellasta syömään enkä tajunnu aiemmin asiaa.. Pelkään, että oon tehny jotain pysyvää vammaa. Tai että se maito on tehny.. Entäs syökö teillä kitisemättä pullosta nyt maitoo? Hyvällä ruokahalulla? Ite pelkään, et se "tuputtaminen" (mitä oli välillä pakko tehhä kun ei muuten syöny) on jättäny hänelle pullosta huonoja kuvia. Tai siis mehän käytiin kyl syömisongelmiin erikoistuneen sairaanhoitajan luona ja hän kyllä sano, että pojalle on jääny kammo pulloa kohtaan, mut onko se sitten siitä lehmänmaidosta vai oliko kenties nenäongelma aiheuttajana.

Nii ja siis meillä poika täytyy syöttää uneen. Eli nukutetaan eka ja sit laitetaan pullo suuhun ja nätisti alkaa imee. Hereillä ei välttämättä suostu ottamaan vaikka ihan selkeesti nälkä on. Sit jos ei nukaha niin on niin kiljuva nälkä et yleennsä pullo kelpaa. :)

Kauheaa ccix! Onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä!
Lumittarelle pikaista paranemista ja toivottavasti pikkuinen säästyy taudilta!

Hui kamala ccix! Toivottavasti selvisitte säikäkdyksellä!

Wildis ettei teillä olisi kanssa silent refluksia? Nieleskeleekö? Meilläkin on välillä ton pullon kanssa hirveetä kiemurtelemista, kaarelle vetoa ja välillä itkuakin, kun ruoka nousee samaan aikaan ylös. Joskus auttaa, että saa röyhtäytettyä ja joskus sitä röyhtyä ei vaan tule. Syö pieniä määriä usein, vaikka kuinka yrittää tarjota.

Meillä maito pahensi oireet ei pystynyt oleen makuuasennossa, jonka takia nukkui pienenä 12 tunnin aikana vaan 5-15min unia ja kurkku suoraa huutoon heräsi. Kakka limaista ja tumman vihreää sekä pierut kipeitä. Pientä punaista näppyä. Kipuhuutoa kaarella oli maitoaltistuksen aikaan 5-6 tuntia vikana päivänä ennen kuin lopetettiin altistus. Hengitys rohisi ja neiti oli koko aika ihan tukossa.

Wildside_, ei mulle tullu mitään huono äiti-fiilistä, kun enhän mä voinut aluksi tietää mistä se kaikki johtui. Sitten kun alettiin epäillä maitoa niin vaihdettiin sit maitoja ja yritettiin auttaa sillä tavalla. Ei siinä oikeen muutakaan voinu. Ja eihän se mitään kivaa ollu katsoa kun toista mahaa kouristaa ja itte ei voi sille asialle mitään tehdä, muutakun just sylissä koittaa hyssyttää ja rauhotella..vaan eipä se isoa lohtua ja apua asiaan tuonu..
Joo, meillä menee nyt ihan ongelmitta kyllä pullosta edelleen maito (Pepti). Pitäis tosiaan antaa päivittäin sitä tavallistakin korviketta ja siedättää poikaa siihen maitoon mut tottapuhuen ei olla raaskittu antaa :( Ei vaan haluis sitä matoo sille juottaa enää yhtään, jos ei oo ihan pakko. Ehkä jossain kohtaa sitten kun ollaan saatu kiinteät kunnolla kuvioihin niin sitte ujuttaa sinne väliin sitä tavallista korviketta niin ehkä se ei sit niin mahaan koske kun mahassa on muutakin..

Onko teillä muilla jotka ootte nyt kiinteet alottanu niin tullu vauvalle vatsaoireita, siis mahakipua niistä soseista? Mä en tajuu ku nyt ku ollaan alotettu antaa soseita niin taas on mahakivut tullu vähän kuvioihin..jotenki ei vaan jaksais enää tätä loputonta mahakipukierrettä :( Tuntuu et ihan sama mitä yrittää antaa niin aina sama juttu - mahakivut! Ensin oli se maitohomma ja nyt soseiden kanssa taas...huoh....Viime yönäkin poika heräs taas monta kertaa ja ihan selvästi mahaa koski. Kiemurteli ja huusi sängyssä. Auttoi jonkun verran kun selkää hieroi niin rauhottu takas unille. Ennen meillä nukuttu yösyöttöjen välissä heräämättä mitään ylimäärästä. Ollaan iltasin annettu nyt puuroa (Muksu-puuroja ja Valion Onni-puuroja) pieniä määriä ja loput maitoa, mut ei tosiaankaan paljoa puuroa, et ei kyllä siitä määrästä pitäis mahaa vetää juntturaan... Jotenki alkaa kärsivällisyyttä taas koetella tää jatkuva mahakipuilu. :arghh: koska tää helpottaa..?

Ok, no hyvä et helpostusta ehkä siis luvassa. Huh! Ollaan nyt siis 5 päivää soseita annettu pieniä määriä. Kasvissosetta aamupäivällä ja puuroa illalla ennen nukkumaanmenoa. Loput ruuat pelkästään maitoa.

Kimallus voimia, toivottavasti kipuilut loppuu pian ❤️
Meillä mennään vielä täysimetyksellä, joten en tiedä vielä mitä masu kiinteistä tykkää.

Takaisin