Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ulos puetaan äitiyspakkauksen se ohut villahaalari.. Ohuet villasukat ja hanskat ja ohut pipo. Makuupussi on vielä kun nuo on niinku ratasosana. Mut kiinni en ole laittanu sitä makuupussia, ainoastaan toi rattaiden jalkasuoja on päällä... Me asutaan täällä lounaisosassa suomea, eilenkin oli sellanen +15 pihalla, että lämmintä on.

Kimallus, oliko sulla jotain kantolaitetta? Reppua tai liinaa? Ei tarvitsisi vauvaa sitterissä liikutella ja on myös ergonomisesti vauvalle parempi. Ja samalla itsekin saa lihasvoimaa :)

Eilen ku oltiin vaunuilemassa niin en kyllä pukenut pojalle mitään muuta päälle ku sisävaatteet ja ohut pipo ja rattaissa makuupussi mutta sekin auki. Tuo poika vaan hikoili siltikin vaikka mitään en pukenu.. no täällä auringossa päälle 20 astetta että aika lämmin kyllä on.

Katotaan kuinka käy. Puin pojalle nyt sen äpn villahaalarin, hanskat, sukat ja pipon. Vaunukopassa lisäksi villapeitto pojan alla, josta voi kulmaa heittää päälle, mikäli siltä tuntuu. Varjossa oleva mittarimme näyttää, Oho 16 astetta... :D Taitaa poika paahtua. Ainakin jos sen kanssa lähden kävelemään aurinkoon... No saapa noita vaatteita sitten pois, jos siltä tuntuu...

Hello mamat:) täällä niin nautittu kesäisemmistä keleistä niin ei oo (muka) ollu aikaa tulla höpisee:D mukakiire;) meillä Sanni puetaan ulos äp kettu pukuun, siihen harmaaseen jossa kettu ja leija ja sit vielä kevyt pipa päähän, eikä mitään muuta:)

Meillä aamusella ku viileämpi, niin ohut velourhaalari, äp:n ohuet tumput ja sukat, sekä ohut pipo päähän. Villapeitto matkaan, niin hyvin pärjätty. Nyt näytti mittari varjossa jo +18 (n.Jyväskylässä), eli ulos lähtiessä vaan sisävaatteet ja ohkanen pipo, villapeitto mukaan. Jalassa tytöllä on aina villasukat, sisälläkin, kun varpaat tuntuvat aina viileiltä. Meillä rattaat käytössä ja jalkapeite, helpottanut refluksia huomattavasti kun kohoasennossa :) Rullattu harso ja taiteltu pyyhe siinä taitoskohdassa, niin ei pasko selkää kun saa alustan tasaiseksi.

Meillä puetaan myös tuo villahaari ja pakkauksen sukat ja tumput ja ohut pipo. :)

Tyttö nukkuu vaippasilteen :) on niin hottis! Ja tänään oli body ja sukkikset sekä välikausihaalari (ohut) ulkona ja tyttö ihan hiessä... Enskerralla sit pelkkä body-sukkis yhdistelmä :D

Mä oon ite kans yksi kuumakalle, yksi syy miksi inhoan kesää, järkky hiki vaik asteit alta 20... Oispa jo syksy :D

Ai niin... Paloin tossa eilen, vaik olevinaan olin hyvin suojautunut. Siis vaunulenkin yhteydessä. On se siistii olla tämmönen lumikki :D

Mä tykkään kesästä, kunhan lämmöt pysyy alle 25 asteessa! Ulos on mukavaa mennä kun ei tarvii pukee kaapillista vaatteita päälle, luonto loistaa, linnut laulaa, on valoisaa ja muutenkin ihmiset jotenkin iloisempia:) ja perhoset ihanaa!!!

Täällä vaunuihin puetaan sisävaatteet ja pipo ja neidillä hyvä niin :) kantoreppuun olen laittanut lisäksi ohuen tuultapitävän puvun, villasukat ja ohuet hanskat ja sopiva on ollut.

Jemina mä oon vähän yllättynyt että sannin hiukset on pysynyt päässä:o kohta päästään laittamaan kivoja kampauksia :)

Meillä puetaan sisävaatteiden lisäks ulos äippäpakkauksen ohut vaalea villahaalari, ohut pipo ja äippäpakkauksen tumput käteen. Ei muuta. Jaloissa ihan normisukat mitkä sisällä ollessakin. Viime viikolla käytettiin vielä äippäpakkauksen ohutta harmaata vanuhaalaria mut se alko nyt olee liikaa, pojalla ihan hiki.

Yökkärinä me käytetään jalkaterällistä haalaripukua, ei tarvii sukkia erikseen. Käsissä yöllä ja päikkäreillä tumput, muuten raapii päänuppinsa ihan verille. Ohut peitto päällä yöllä - jonka kyllä usein potkii unissaan pois :D Meillä onneks kämppä pysyy aika viileenä kesälläkin, tai siis silleen ettei kesähelteet nosta sisälämpötilaa kämpässä juurikaan - onneks! Ja ONNEKS meillä on ilmastointi, et JOS tulee liian kuuma sisällä, niin viilee puhallus vaan päälle :happy::cool:

Tytsy78, on meillä kantoreppu, mut mulla on hartiat jo muutenkin ihan paskana niin en pysty kantaa siinä, sattuu hartioihin ihan liikaa, mulla ois itellä vaan sit tosi epämukava olla.

Äippäx4, Ompas teidän neidillä hiuksia :eek::eek: jösses mikä määrä! Meijän pojalla ei oo juuri mitään hiuksia, jotain pientä olematonta haituvaa vaan, ja takaraivo ihan kalju kun hieroo päätään aina joka paikkaan :D

Mä en kans tykkää kesästä yhtään. Helteillä mä vaan kärsin. Musta nää kelit on ollu nyt just sopivia mitä on ollu. En kaipaa YHTÄÄN enempää lämpöä! Ulkonakin hakeudun aina varjoon, en viihdy auringossa ollenkaan! En ymmärrä miten jotkut voi maata jossain rannallakin monta tuntia auringossa..ei tulis pieneen mieleenkään! :bored::dead::grin Musta kevät on kaikista paras! Ei oo enää kylmä, muttei vielä liian kuumakaan.

Nii joo. Aika paljon sekin tietty vaikuttaa et paljonko siellä makkarissa on lämmintä. Meillä puutalo, makkarin seinään paistaa koko päivän aurinko, verhot on kiinni mut nytkin iltaisin on silti ollu melkein 23 lämmintä, että lämmintä on!

Meillä ulos puettu ohut villahaalari, sukat ja kypärämyssy tai ohut pipo, aika kuumakalle tuo poitsu. :p

Helvetti mä sanon, täällä mä olen kipeenä sängyn pohjalla peittoon käärittynä. Kurkku on kipeä, pää on kipeä, silmiin sattuu ja kutisee, nenä vuotaa ja/tai on tukossa, räkä lentää niin että oksat pois, maku - ja hajuaisti kadonnut, ahdistaa keuhkojen ja rinnan päältä, kaikki äänet sattuvat päähän, pystyssä oleminen heikottaa. On kyllä ollut huono äiti - fiilis kun ei koko ajan pysty pojan kanssa seurustelemaan enkä muutenkaan ole niin läsnä tämän paskan olotilan takia. :sad001

Takaisin