Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös Manduca käytössä. Käytän jos käyn kaupungilla asioilla pikaisesti. En jaksa nostella sen takia meidän maastorattaita autoon. Ja kaukaloa on vähän turhauttavaa raahata vaikka haba siinä kyllä kasvaa :) Ruokakaupassa käydessä sitä saa jo ihan tarpeeks raahata, jotta pääsee kaukalokärryjen luo. Mä niin odotan, että tyttö oppii istumaan, niin jää kaukalon kannot pois..

Varmaan pitkien ihmisten juttu noi kantoreput tai mä oon muuten vaan laiska... Ei tulis mitään jos mun pitäis ruveta ähräämään poikaa johonkin reppuun. Saatikka miltä se näyttäis xD jotenkin mun silmään ne vauvat on vaan jotenkin hassusti niissä... No mut mä en kyllä lenkkeilekään. Jos sellainen pakkomielle iskee ni vaunuilla vaan... :D
Kaupassa kannan poikaa sylissä ja kaupan kaukaloon just ja just saa vielä laittaa. Istumista odotan minäkin, helpottuu kauppareissut, saatikka ku osaa kävellä :D

Mäkin oon lyhyt mut manduca on just passeli. Sillä saa painon jakautuu tasaisesti ja kantaminen ei käy selän päälle. Mulla on tyttö manducassa kun juoksutan hevosta. Tyttö viihtyy hyvin, yleensä nukkuu. Juoksutin hevosta loppuraskauden kun en voinut ratsastaa. Tyttö tuntee varmaan olonsa turvalliseksi ja tutuksi :)

Saako teillä kaikilla vauvat varpaistaan kiinni? Meidän tyttö tuntuu olevan niin jäykkis, ettei taivu. Jos varpaat vie ylös etee niin sit onnistuu just ja just.

Meillä ei oo vielä varpaita tavoteltu. Kovasti niitä kyllä katseella ihmettelee.

Sademetsä täälläkin kova ikävä muksuja, onneksi ne tulee muutaman tunnin päästä kotiin! Kovin luonnoton tila tämmöinen hiljaisuus:D
Mir kyllä tuli nautittua! Katsottiin telkusta meren raivo ja mikäs siinä kainalossa köllöttäessä ja vähän itkiessä, oli aikas surullinen loppu:,)
Ei täälläkään ole varpaita tavoitettu, jäykkä typy:)

Ei oo löydetty varpaita vielä täälläkään. Poika muutaman päivän vajaa 5kk. Jalkoja kyllä nostaa korkeelle kun makaa selällään mutta ei se jalkojaan vielä näytä tajuavan.

Äippä x 4, varmasti ihanaa laatuaikaa! :happy:

Täällä varpaat löydettiin noin pari viikkoa sitten, nyt varpaiden tutkiskelu, sukkien repiminen ja varpaiden imeskely/maistelu on lempipuuhaa. :p Ja ikää nyt 4,5 kk.

Meillä ei edes käännytä oikeen kunnolla vielä(kään) :grin Sitten pyörähtää jos auttaa, mutta itse ei mene..pari hassua kertaa on mennyt mahalta selälleen mut liekö ollu puolivahinkoja nekin.. Selällään ei tee muutakun kellahtaa kyljelleen ja siihen jää, ei mene ympäri. Mahalleen kun laittaa niin ährää hetken kunnes alkaa kiukku.. no, ehkä sit joskus 10-vuotiaana hoksaa..:hilarious::grin:hilarious:

Ei meilläkään käännytä kunnolla. Osaa jo kyllä mut harvoin muistaa ja mahallaan ei jaksa kauaa olla... Ei nouse peppu eikä pääse eteenpäin. Jotenkin mahansa ympäri vahingossa voi kiertää. Mut vähäisiä aikoja on tosiaan niin päin...

Meillä viihdytään jo paremmin masulla ja tänään käännyttiin 180 astetta masullaan sivulle, kun äiti pirulainen siirteli koko ajan leluja edestä... :) Painopiste on välillä enempi toisella kyljellä että siitä vois kohta vahingossa keikahtaa selälleen. Varpaat ei vielä liiemmin kiinnosta, kädet on edelleen parhaat! Huomenna ikää tasan 4kk, aika vierähtää...

Takaisin