Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä monesti poika kääntyy pinnasängyssä poikittain. Pää toisella reunalla pinnoissa kiinni (tai pinnasuojassa kiinni) ja jaloilla hakkaa toista laitaa :D Etenkin aamuisin kun menee poikaa sängystä hakemaan niin makaa siellä monesti poikittain ja naureskelee vaan minut nähdessään :D :)

Onko teidän muiden vauvoilla vierastusta? Meillä poika vierastaa ja alkaa huutamaan lähes hysteerisesti kun tulee vieraita tai jos mennään itse kylään. Tätä on ollut jo kuukauden päivät. Eli siitä lähtien kun poika tuli 4kk ikään about..

Meillä typy kans alkanut vierastamaan. Ei tarvii ku jonkun vieraan katsoa vähän aikaa niin menee suu mutruun ja alkaa kamala huuto. Samoin läheisyyttä alkanut kaipaamaan enemmän ja sylissä saa kanniskella kotona. Ikää tulee lauantaina 5kk.

Vaatteet kun on päällä niin omat sormet on ne ihmeellisimmät, housut ja vaipan ku ottaa pois ni jalat pomppaa ylös ja sit tutkitaan varpaita :) Kovin ei tykkää masullaan olla, osaa kyl ite selältä mahalleen kääntyä, mut nopeasti menee hermot. Pyörii selällään miten sattuu, yöt kuitenkin rauhassa nukkuu "sivuvaunussa". Hampaita varmaan pukkaa ku kamalasti kuolaa ja jyystää nyrkkiään, kiukuttelee enemmän.

Esikoisella pärähti tänään 7v mittariin ikää :) Ei uskoisi tuon jo kouluun menevän syksyllä. Yhtä mukava kevätkeli oli muuten tuolloin ku tyttö syntyi.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Warheart, varmaan aika haikea olo kun noin iso tyttö ja kouluunkin menee syksyllä. :)

Täällä ei ole vierastusta havaittavissa, päinvastoin, poika hymyilee ja naureskelee oikeastaan kenelle tahansa kuka syliin nappaa ja kenen naaman näkee. :)

Meillä myös poika löytyy pinniksestä milloin mistäkin asennosta, yleensä yön aikana on liikkunut pinniksen toiseen päätyyn, on joko mahallaan, selällään, kyljellään tai poikittain sängyssä. :joyful: Nykyään herättää kova äänisellä muminalla ja höpöttelyllä, itsekseen höpöttelee tai varpailleen tai pinnasängyssä olevalle nalle kuvioiselle reunapehmusteelle. :p

Yhtäkkiä iski tajuntaan se, että ensi kuussa mun pikkuinen on jo 6kk, mihin tämä aika menee?! Vastahan me kotiuduttiin sairaalasta, ja nyt niin iso poika. :arghh:

Tänään iski rajut allergiaoireet, että mä vihaan jokavuotista allergiaa. :mad: Viime vuonna en kyllä saanut oireita, vaikuttikohan raskaus siihen..
Tänään kun olin vaunulenkillä, tuli huomattua sinivuokkoja, pari keltaista päivänkakkaraa ja sitruunaperhonen, kyllä se kesä sieltä tulee. :smiley-angelic003

Talvitintti täällä myös ihmetelty miten aika voi mennä niin nopeasti. Meillä ikää tänään tasan 5kk :) ja tuntuu että just tultiin synnäriltä kotiin.

Ihanaa kun on ollut lämmintä ja aurinkoista. Kyllä jo kesää odottelen, niin pääsee vähemmällä pukemisella ulos.

Täällä jo valkovuokotkin kukkii. Sinivuokot kukkii pihalla, sitruunaperhosia on näkynyt ja monia muuttolintujakin ihan mukavasti saapunut.

Musta taas aika on mennyt aika hitaasti :D Olis voinu, ja vois mennä vähän nopeamminkin.. :D Jotenkin kun itse on kotona kaiket päivät pojan kanssa niin......
Meillä ylihuomenna 5kk tulee täyteen. Odotan sitä kun poika oppis istumaan tuetta niin helpottais paljon. Ei tarvis sitterissä kanniskella paikasta toiseen sinne missä ite millonkin oon. Ja auton turvakaukalokin on meillä ahkerassa käytössä tässä kotona ollessa. On kätevää kun sen saa kiinni ratasrunkoon niin ite kun on pihalla vaikka haravoimassa tai muuta puuhailemassa niin poika voi siinä istua ja katella, ja nukkua päikkärit. Ja sitä on näppärä liikutella paikasta toiseen.

Meillä kun poika ei oikeen vaunuissa viihdy nukkua, niin kaukalo on ollut meillä hyvä siinäkin hommassa :D Oon jopa ajatellu et myyn noi vaunut pois..turhaa niitä säästellään jos toinen ei niissä kerta viihdy..

Voi hyvin muuttua jossain vaiheessa. Eihän ne päiväunet lopu ainakaan vuoteen vielä :D tosin meillä vaunut muuttuu rattaiksi, ovat siten pidempi ikäiset kuin pelkät vaunut...

Meillä nuo isommat apinat molemmat lopettaneet päiväunet vuoden iässä ja tällä nuoremmalla neitokaisella samat merkit havaittavissa :D Aamupäikkärit 15min ja iltapäivällä 45min, huoh! Ei ees liikkuva auto tai rattaat pidä enää unessa.. Toisin oli ihan vaikka viikko sitten, nyt useampi päivä menty näin...

Mites toi kaukalossa pitäminen ku tais olla melkosen huono vauvan selälle ja ei ylimääräisiä pitäs käyttää? Toki kukin käyttää oman harkinnan mukaan, mut ite paskan selän omaavana melko tarkka oon nuista mahdollisesti selkää pilaavista jutuista, siitä saa nimittäin sit koko ikänsä kärsiä :(

Mä taas odottelen talvea :D Kesällä ois joo kiva jos olis sopivan lämmin, eikä +5 ja vesisadetta tai +30 kuukausi putkeen.. Pöly, ötökät, aurinko.. Ei oo mun juttu ollenkaan! Eipä noi talvetkaan kyl enää talvilta tunnu, et melko samaa paskaa vuoden ympäri :D No ei, onhan jokaisessa vuodenajassa puolensa.

Mä en kans uskaltaisi pitää kaukalossa juuri samaisesta selkävaivojen pelosta... Meillä ei kökitä sitterissä eikä kaukalossa, jos ollaan ulkona niin vaunuissa niin että näkee puita jne, mut ei istumassa kun pitäis ensin osata istua, sitä mä odotan! En tykkää kuumasta kesästä, sopiva olis tämmönen että on lämmin mut ku avaa oven niin sisätilat tuulettuu! Sori jos virheitä, näen vain puolet näytöstä :D jonku iso pieni pää edessä...

Joo, ei lopu päikkärit ainakaan vuoteen vielä, kyllähän mä sen tiedän :) En mä muuta ole luullutkaan. Ja meillä myös yhdistelmävaunut, eli saa muutettua vaunut rattaiksi. Tosin meillä on toiset rattaat vielä erikseen olemassa, ja siihen runkoon saa tuon kaukalon kiinni. Eli vaikka myisin nuo yhdistelmät pois, niin meille jää vielä toiset rattaat tilalle joissa ratasistuin, jossa saa selkänojan makuuasentoon laskettua, eli voi niissäkin nukkua. Ei meillä muutenkaan tuo vaunukoppa enää pitkään mene, poika kohta kasvaa liian pitkäksi siihen :D

Meillä päikkärit on vaan 45 minuutin mittasia. Siis kaikki päikkärit. Sen pidempään meillä ei yhteen pötköön nukuta. Et kyllä mä sen pätkän uskallan kaukalossa nukuttaa. Joutuuhan poika olemaan kaukalossa autossakin pitkään jos me mennään esimerkiks mun vanhemmille, sinne kun on matkaa 2,5 tuntia.. et pakko vaan olla.. Eri asia oiskin jos ois vaikka 2-3 tunnin päikkärit kyseessä niin en mäkään sillon kaukalossa nukuttais...et sit jossain muualla. Mut tällä hetkellä kun nukkuu vaan 45 minuuttia, niin toi kaukalo on ollu meillä paras ratkasu vaunujen sijaan. Pinnasängyn lisäksi siis. Vaunuissa ei tykkää olla, ainakaan nukkua siellä, menee vaan kitinäksi ja rutinaksi :D Ja jos hereillä ollessa vaunuissa köllii niin eihän se näe siellä maatessaan mua ollenkaan...pitäis ite sitte suunnilleen seistä siinä vieressä et toinen näkis. Kaukalosta se näkee mut koko ajan kun touhuan, siis jos pihalla ollaan. Ei oikeen viiti laskea mihinkään maahankaan :D :D Kukin tekee niin kuin omalla kohdalla parhaaks näkee :) Kaikki vauvat ei vaan viihdy vaunuissa, niin sit on pakko keksiä muita ratkasuja tilalle.

Meilläkin vierastetaan, mutta enimmäkseen vaan miehiä :hilarious: Oli helppoa käydä lääkärissä, kun oli mies lääkäri. Huutohan siitä tuli! Tuli tosiaan eilen lääkärireissu, kun neidille tuli hengenahdistuskohtauksia :sad001 Sain videoitua sen, joka helpotti hommaa lääkärissä, kun siellä taas hengitys normaali. Ilmeisesti refluksiin liittyviä, joten nyt tuli tytölle happosalpaajalääkitys refluksiin. Jos jatkuu vielä niin sit osastolle tarkailluun. Ensi viikolle kontrollikäynti jatkosta.

Jotain hyvääkin tänään onnistui kaupunkireissu täysin ilman huutoa :) noita kertoja ei meidän elämässä ole ollut vielä kovin montaa niin olipa kiva käydä kahvilla kaupungissa kaverin kanssa ilman, että neiti sai itkukohtausta :) Siihen vielä päälle tää ihana keväinen sää :)

Meillä vierastetaan myös.
Meijän vauva nukkuu aamulla 2,5 tuntia päivällä 2,5-3 tuntia ja illasta vielä yhdet 2 tunnin päikkärit ja kaikki ulkona. (Luvin nuita teidän muiden tekstejä ihan ymmälläni, mut niin vaan lapset on erilaisia.) Hän ei osaa nukkua sisällä ollenkaan, paitsi yöt. Meillä nukutaan vaunuissa, muualla ei osaa eikä halua. Tosin rintareppuun sain yks päivä nukkumaan.

Millasissa yöpuvuissa teillä muilla nukutaan? Meillä on kokopuku ilman sukkia, hikoilee niin etten tohdi pitää sukkia jalassa. Nyt alkaa tuntumaan siltä että kuuma nukkua kokopuvulla täkin alla... Illalla vaihdoin ohuemman puvun ja laitoin pelkän pussilakanan kun oli niin levoton... Aloin vaan pohtimaan että miten hikilinko tuo on oikein :D

Angelique, kuulostaa samalta ku täällä toi esikoinen (ja minä) :D Meidän vauva nukkuu haalariyöpuvulla, käsissä ja jaloissa tumput. Peitto ei oo ollu käytössä aikoihin ku ei pysy paikoillaan ja neiti ihan jääpuikko, eli topatulla unipussilla menty. Saas nähdä miten kesällä vituttaa ku nyt jo makkareissa yli +20 lämmintä, onneks kesä on lyhyt...

Meillä ollu joko sukallinen yöppäri tai sitten sukaton+sukat. Ja peitto päällä/ympärillä. Nyt eilen oli kyllä niin hikinen, että laitoin peiton päälle vasta, kun menin itse nukkumaan. Miten te puette vauvat ulos nukkumaan nyt kun kelit lämmenneet? Kun ei ihan normivaatteillakaan uskalla pistää ja sitten taas helposti on liian kuuma. Vieläkö vedätte äp makuupussin tms. siihen päälle? Pipo, hanskat, villasukat?

Takaisin