Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nukkuuko teidän vauvat kieli ulkona???meillä nukkuu koko ajan ja mietin onko vaan liia iso kieli suuhun :eek:
Se on tyypillistä down-vauvoille, suun motoriikka hieman on erilainen, puhutaan hypotonuksesta kun kielen "jäntevyys" on alhaisempi :) olen ollut avustajana pienelle down tytölle useamman vuoden ja edelleenki ajoittain leikin aikana kieli tulee ulos. Mutta sitte muistutellaan pusuilmeellä, niin kieli livahtaa takaisin suuhun :) parivuotiaana tytöllä oli käytössä erilainen tutti, joka pietti kielen suussa.

Meillä siirryttiin just 74siin :D hihat on viel pitkät ja leveyttä riittää, mut pituudelta just sopiva. Tää siis bodeissa, housuissa menee 62kin vielä... Lyhyehköt kintut meidän neidillä, mut pitkä selkä.

Vaipoissa käytetään jo nelosta. Ja ikää viikkoa vajaa 3kk.

No meillä kans toi pitkä selkä aiheuttaa että pitää aiemmin siirtyä aina isompiin vaatteisiin... Housuissa vielä pituus 62 on ok,hiukan vatsan kohdalla piukottaa :D mut jalkaterän kanssa meinaa 68 olla jo piukka. Bodeista just viimeisiä 62 laittelen pois, eikun hetkinen, äitiyspakkauksen bodyt menee kyllä vielä...

Onpa meillä pieni vauva verrattuna muihin! Nyt olen alkanut koon 50-56 bodyja laittaa pois, ikää 10 vk. Ja kakkosvaippa menee vielä.

Äippä mulla oli samoja kukkia koristeena esikoisen 6v kakussa, musta marsipaani vaan alla :P

Meillä käytössä 68 ja joitain 74 kokoisia vaatteita, ikää tytöllä pari päivää yli 2kk :) Vaippakokona kestovaipoissa s tai m.

Vinkkinä pitkäselkäisten vauvojen vanhemmille, bodyihin saa semmosia jatkopaloja, että menevät pidempään. Varmaan googlettamalla löytyy :)

Täällä käytössä 56 vaatteet, osa 62 merkistä riippuen. Vaipat 2 ollut alusta asti. Ikää pikku-ukolla huomenna 5vko:a. Maanantaina oli 1kk neuvola. Pituutta oli jo 55.5cm ja painoa 4520g. Hyvin kasvaa pelkällä tissimaidolla :-)

Meillä tuli ikää keskiviikkona 2kk, vaatteista menee 56-62 ja vaipat 3. Meillä oli pienellä lonkkaluksaatio syntyessään ja eilen vihdoin päästiin valjaista eroon!! Niin ihanaa ❤️ Pienikin oli innoissaan kun pääsi kotiin ekaa kertaa kylpemään ja nukkui yöllä 9h heräämättä :D ❤️

Meillä koko 56 ja 62, kestovaippoja käytetään, mutta hoitolaukkuvaippoina ollut kakkosia. Nyt ostin kolmosia, kun kakkoset ei enää kuitenkaan montaa kuukautta mene ja kertsivaippoja kuluu niin vähän. Kolmosetkin piti hyvin kun testasin. Ikää pojulla 7vk 3pv. Pari viikkoa sitten kun mitattiin, niin oli 56cm pitkä ja painoa viikko sitten 4990g.

Kova kuulla teistä pauliina! Hyvä että pääsitte eroon valjaista :) Miten teillä on muuten mennyt?

Meillä 50-56 vaatteet ja vaipat kokoa 2, ikää 7vko ja 1pvä :)

Mulle soitettiin tällä viikolla pankista että pankkikortin väärinkäyttö epäily ja niinhän se oli yli satoja nosto yrityksiä ulkomailla. Olkaa siis naiset tarkkana korttien ja tunnuslukujen kanssa!! Onneks olen köyhä ja rahaa ei ollut tilillä paljon, ja pankki korvaa ne vähät. Piti vaan käydä tekemässä rikosilmoitus poliisilaitoksella.

Meillä 50-56 vaatteet ja vaipat kokoa 2, ikää 7vko ja 1pvä :)

Mulle soitettiin tällä viikolla pankista että pankkikortin väärinkäyttö epäily ja niinhän se oli yli satoja nosto yrityksiä ulkomailla. Olkaa siis naiset tarkkana korttien ja tunnuslukujen kanssa!! Onneks olen köyhä ja rahaa ei ollut tilillä paljon, ja pankki korvaa ne vähät. Piti vaan käydä tekemässä rikosilmoitus poliisilaitoksella.
noita pamkkikortin kavallusyrityksiä kuulee nykyään tosi paljon... kurjaa mut onneksi tosiaan ei joudu itse kärsimään kun saa takas rahansa!

Mir voi hemmetti, onneksi eivät vorot paljoo saanu ja sä saat rahas takas:) miten ihmeessä ne oli saanut sun tiedot käsiinsä? Äh, ihan alkaa ärsyttää sun puolesta...

Takaisin