Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mir, onko tietoo miten saaneet korttis tiedot? Vasta oli joku juttu, kun pankkiautomaateille laitettu kortin kopiointilaitteita, joita ei kyllänormi kortinlukijadta erota hevin. Ja pieni kamera kuvaan tunnusluvun näpyttelyä...

Kyllä on harmillista tämmöset. Itse laittaisin rajat takadin kiinni niin ei olis niin helppoo kansainväliselle rikollisuudelle. Mieluummin esittelisin passiani rajoilla kuin että kaikki saa kulkea viuhahtaa ees taas rajojemme yli.

Niin ja vaipoissa siirryttiin just kolmosiin.
Onko muuten esim. Lidlin kolmoskoon vaipat saman kokoisia kuin vaikka Pampersit?

Meillä melko jykevä poitsu: 2kk- neuvolassa 6,8 kg ja 59,5 cm.
Vaatteista menee enimmäkseen 62, mutta myös 56- ja 68-kokoisia käytössä. Vaatteissa hirveesti vaihtelua koossa!
Ja meillä ikää 2 kk, 1 vk ja 2 pv.
Onpas kunnon äijä ♡ meillä on varmaa noin 4kg ja 52cm tyttö. Veikkaan jotain tällästä.. maanantaina neuvola :D ja sunnuntaina täyttää 2kk

Just tavailin Lidlin kolmosvaippapakettia niin 4-9 kg kun muissa 5-8 o_O jäin miettimään että mitenhän niissä kakkosissa kun nehän jäi meille pieneksi kolmisen viikkoa sitten. Tai silmällä kattoen mahtu kyllä ihan hyvin mut paska ei vaan enää pysyny sisällä :D meillä oli monet niskapaskat ennenku ymmärsin

Mun mielestä ne vaippa koot on suht samat mut istuvuus eri merkeissä vaihtelee, tiedettä tämäkin;)

Metsäläinen sun kaa shengen tauolle et saa ton pakolais homman hallintaan, mut se siitä sit;)

Catherine ihana kuva❤️

Tänään meillä vietetään 3-v synttäreitä, kakkua massuun :P
Pitäs yrittää miettiä miehelle yllätys viikonlopulle jos sen kaa viettäisi vähän ystävänpäivää ;) miettiny leffa-ja tapasiltaa toteutus vaan vähän epävarmaa:D

Aikoinaan mun kortti kloonattiin pizzeriassa, ja thaimaas nostettiin tililtä 1500€. Onneksi pankki sulki kortin automaattisesti... Kesti kyllä kuukausia saada ns rahat takaisin :/ mut tosiaan kannattaa olla varovaisia... Käyttää käteistä pikkupuljuissa.

Ite monesti miettinyt, että pitäs magneetilla vetää tyhjäksi pankkikortin raita ni eipä sais tietoja kortilta... Nykyään ku melkeen jokaisessa paikassa sirukortinlukija ni tuolla mangneettijuovalla ei tee mtn. Paitsi jos perinteisesti unohtaa tunnusluvun ni sithän sitä tarviis :D Tokihan sirultakin saa kopioitua tiedot, mut vaatii jo vähän enemmän vaivannäköä ja en tiedä onko edes Suomessa tämmösiä tapauksia ollut. Helevetin järjestäytynyt rikollisuus, murrrrr :(

Naureskelin miehelle että oon käyttäny pankkikorttia ties missä maailman kolkassa ja sitten ku käy ruoka ostoksilla Prismassa ni joku kyylää pin koodin :D Siis varmaa tietoa ei ole siitä missä tämä on tapahtunut, mutta pankkiautomaattia en ole käyttänyt kuukausiin ja ostoksia on viime aikoina tullu tehtyä vaan ruokakaupassa.

Just tultiin pojun kanssa neuvolasta ja neuvolalääkäristä. Huh, täällä kans yks joka kasvaa rintamaidolla hurjaa vauhtia! Paino 5,8kg, pituutta 56,8cm ja pää 39cm. :p Lääkäri kehui kovasti kehitystä, etekin pään kannattelu makuulla. Mut onhan tää kyllä jässikkä!

Vaatteissa osin 62 ja osin 56cm, vaipat vielä 2-kokoa mut saa kyllä vaihtaa tiuhaan. Haluisin käyttää noi loput pois ettei mee haaskuun, mut valmiina jo 3-kokoa ja vois kyllä ottaa käyttöön.

Ja ikää tänään 5vkoa ja 5pvää <3

Mir kurjaa tuollainen, mutta onneksi sait rahat takaisin. Mä olen estänyt kortin käytön ulkomailla. Sitten kun lähden reissuun, niin otan kiellon pois siksi aikaa.

Ou jee, tänään tuli uus kuukuppi, kelpaa nyt vuotaa ku ei tarvii enää tussua hautoa niissä pirun muovilärpäkkeissä :P Vähän jännitti kyl sisään sitä laittaa ku seksikin sattuu, mut eipä tuo tunnu missään :) Siinäpä sit ainaki kymmeneksi vuodeksi kuukautissuojaa.

Mua ärsyttää monesti kaupassa ku joku hengittää niskaan tunnuslukua näppäillessä ja joutuu ihan pyytämään kauemmas jos ei mulkasu riitä. Harvemmin nykyään tulee rahaa nostettua ja isommat summat käyn jo ihan turvallisuussyistä pankista nostamassa ku ikävä kulkea ison setelinipun kans silleen ku joku näkee paljonko on nostanu.

Meillä tulee maanantaina 8vk, käytetään vielä Liberon 2 koon vaippoja, ihan piakkoin siirrytään 3. Vaatteissa 56, mut vieläkin menee osa 50.. Pikkasen on koko eroja noissa vaatteissa. :)

Sunnuntaina vihdoin ristiäset ja meidänkin neiti saa nimen. <3

Mä pakkasin just koot 50 ja 56 pois. Nyt pitäis seuraavaksi pestä 68 odottamaan käyttöä.
Mulla ei ole vielä menkat alkaneet ja toivottavasti ei viel alkaisikaan. Kauhulla odotan millaset ekat tulee olemaan, kun muutenkin ovat runsaat. Ja moni on sanonut, että eka vuoto on ollut normaalia runsaammat.

Äityli kiitos kysymästä, hyvin meni juhlat oli tupa täynnä lapsia ja lapsen mielisiä;) muksut väsy aika tehokkaasti... Vielä pikanen iltapala ja itsekin pehkuihin:)

Takaisin