Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh, sain tänään sieltä kelasta viestin sinne kelan boksiin että ovat silti hyväksyneet mun hakemuksen vaikka oli myöhässä, määhän sinne vollotin siihen liitteen lisätietoihin että en yhtään tajunnu että se hakemuskin piti jo tehdä ja olen ihan myöhässä ja pyysin vielä,että josko ees yhen kuukauden vaan poistavat siitä hakemuksesta... olivat vissiin säälineet sitte kuitenkin.
Että mua sapettaa ton pojan nukuttaminen, varsinkin kun mies menee aamuun, niin tokihan se on jo unta koittamassa siellä, kun mä vien ensin aivan silmät sihrussa olevan pojan sänkyynsä ja lasken sen sinne niin TADAA; MUA EI VÄSYTÄ!!! EIII VÄSYTÄ!!! Ja kolmatta iltaa nyt tällasta ihme sähräämistä... En tajua. Ja mikä siinäkin on,että jos tänne tulee kehumaan miten hyvin joku asia menee, niin se tasan menee sen jälkeen pieleen??? :O On meinaan ihan salettia näin! Viimeks kehusin tota nukkumaanmenoa ja nyt sitte ollaan näin...
Toisilla ei nukuta päivällä, mut mä olen tänäänkin saanu kaks kertaa 2½h pojan nukkumaan vaunuissa, plus pari torkkua sisällä.. Niin siis ei me sisällä nukuta yhtään, ulos on puettava jos haluaa että nukkuu päiväunia.
Vaunuissakin saattaa pari kertaa "herätä", voi kuulua sellasta itkuntapasta 10 sekuntiakin , sit nukahtaa uusiks... On kauhee opettaminen lapsille,ettei vauvaa sillon käydä sisälle repimässä jos hiukan itkee :D Esikoinenkin välillä on vahtinu vauvaa ku oon saunassa käyny (siis nukkuvaa vauvaa) ja joka kerran on muka heränny sillä aikaa, tajusin sitte,että se reppana paniikissa juoksee ekasta itkusta hakemaan vauvan sisälle.. no toki kesken unien heränny vauva on sitte kiukkunen :D

Nyt ollaan nukuttu 20 minsaa, uskallan siis ite lähtee hampaiden pesun myötä nukkumaan pariks tunniks... huh hei!

Missä iässä tulee vauvan pysyvä silmien väri??? Onko teijän vauvoilla jo? :) täällä vieläkin tummansiniset niinkuin syntyessään..
Yleensä kaikilla on syntyessä siniset silmät.Silmien väri vakiintuu ensimmäisen vuoden aikana.

Osaatteko sanoa kun nyt 1kk synnytyksestä ja edelleen ulostaminen sattuu niin epäilen peräpukamia niin pitääkö minun soittaa äitiysneuvolaan vai varata ihan jollekki aluelääkärille aika? Jälkitarkastuksen varasin äitiysneuvolasta mutta on vasta ensi kuussa ja sanoi vaan että jos tulee vuodossa yms jotain niin soittaa sinne mutta entäs nuo pukamat:D oon aina ihan pihalla että minne pitää soittaa ja varata mitäki aikaa jos on jotain kun ennen oo tarvinnu käydä kun päivystyksessä jonkun flunssan takia

Mä oon noita uniakin miettinyt, että mistä tiedän koska vauva nukkuu vielä ns. yöuniaan ja millon se "herää"? Kun eihän vauvalla oikeastaan ole mitään rytmiä vielä vakiintuneena tässä vaiheessa välttämättä. Kun yöllä ei seurustella ja nukahdetaan/nukutetaan uudestaan ja sitten ysin aikoihin kun poika herää, niin nostankin sen kehdosta huomenia toivotellen ja päivää aloittaen, mutta mistä tiedän, olisko se halunnut vielä jatkaa unia heti syönnin jälkeen? Yleensä sitten valvotaan pari tuntia ja sitten mennään 3-4h päikyille...

Meilläkin kakka hyvinkin tuon kuuloista: löysää, rakeista ja limaista vuoronperään ja yhtäaikaa :)

Meillä makkariaika vauvalla n.19-07. Illalla syö seiskan aikaan, yöllä neljän aikaan ja aamulla kun herää seiskan aikaan niin valot päälle, pyllypesu ja pukemisen jälkeen olkkariin. Jos vielä nukuttaa syömisen jälkeen niin nukkuu yleensä sohvalla.

Eiks peräpukamiin saa apteekista jtn mömmöjä? Ei itellä kokemusta, mut tuli vaan mieleen se mainos, jossa muija hinkkaa persettään puuhun :D

Trikoinen kantoliina meillä onkin mut se on ihan jumalattoman kuuma kangasvuori. Osaan sen kyllä solmia. Ensimmäiset kolme kertaa oli ehkä ihmettelemistä sen kietaisuristi 2n kanssa mut sit alko sujumaan.

Mulla lääkärin ohje pukamiin oli että 1 kk putkeen saa käyttää niitä voiteita ja puikkoja ja sitten pitää pitää 1 kk taukoa ja uudestaan 1 kk saa käyttää. Kuukaudessa ei tapahtunut mitään :( ihan sama meno ollut nyt kun en enää ole käyttänyt. Oon niin raivoissaan että piti tällainen vaiva saada :/

Ja vauvan kakka oli ekat viikot ihan vettä, keltaista vettä. Mitään ei koskaan jäänyt siihen vaipan pinnalle. Sitten muuttui hiutaleiseksi ja muuten edelleen nestettä mutta kuitenkin kiinteämpää että vaipan pinnassakin on nyt kakkaa. Limaista ei kylläkään ole koskaan vielä ollut.

Yhyy, 68 koon vaateet on just sopivan kokoset... Pitääkö ton Sannin kasvaa niin kamalan kovaa vauhtia:,( mun vauva...en kestä!!!!!

Meillä on gracon kanto reppu ja mun mitoille se on just hyvä :)

Jemina täällä kyl nukutaan monttu auki mut kieli kyl pysyy suussa:)

Meillä on nukuttu tänä yönä 7,5 tuntia ja syötiin vähän ja jatketaan vielä :wideyed: onko tollaset yöinet normaaleja? Eikö täällä muillakin ollut sellasia välillä? Aiemmin mennyt max 5 tuntia unta.

Hansu meille ihan normi settii :P
Toissa yö oli kyl mahtava 21nukkumaan, syötii 5 ja aamulla herättiin 9.30 eli unta tuli, viime yönä nukkumaan 20 herättiin syömään 3 ja 6 ylös noustiin 7.30... Päivällä ei sit kyl nukuta kun pieniä hetkiä kerrallaan :o

Täällä paukkuu kohta 9 tuntia unta pienellä. Jonkin aikaa tosin ollut vähän levottomampaa ähinää, mutta on aina nukahtanut uudelleen kun en heti ole juossut katsomaan.

Vielä kun oppisi itse menemään nukkumaan heti kun vauva nukahtaa.. Nautin vaan liikaa siitä kun koko talo nukkuu ja saan olla ihan yksin omien ajatusteni kanssa..

Huhhuh, olipa pieni paniikki... Syötin pullosta pikkumiehen ja istuin sen jälkeen pumpun ääreen, niin siinä ei ollu imutehoa! Purin letkut ja muut että hitto nytkö se hajos. Juuri kun sain letkut takas paikalleen niin tadaaa sähkökatko! Rinnat aivan kivikovat ja kakru huutaa, mutta oliniin ähkysä pullollisedta että eo vahingossakaan ottanu tissiä suuhun. Käsin yritin lypsää ja nyt on housut ja sohvat ja kaikko paokat maiossa, kun ei siitä kädonlypsämisestä mitään tuu! Nyt tuli sähöt takas ja pumppu TOIMII! Ihanaaa. Olipa helpotus. Ehin jo pelätä että pitää näitten kipeitten täysiem hinkkieni kanssa pakata ihteni ja poika autoon ja lähtee ehtiin pumpoua. Ajattelin jo sitäkin että ajan hyvinkään synnärille ja pyydän että saan lypsää! :)

Kivoilta kuulostaa noi teidän pitkät yöunet. Täällä se pisin pätkä alkuyöstä max 3h. Nälkä tuntuu olevan jo kamala jos venyy kolmeen tuntiin, mutta silti ei tuota voi syöttää varastoon, kun se lopettaa syömisen aina samaan maitomäärään.

Te joilla vauva ei nuku päivällä niin nukutatteko sisällä? Meinaan mun vauva ei nuku sisällä kuin pieniä pätkiä kerrallaan ja ei oikeen sovi tällanen mulle ku en ehi tekemään sillä välin mitään... Oltiin kokeilemassa kuten normaalisti unia ulkona mut joku suihkukone tai joku meni yli ja siihen loppu se yritys. Ei tästä sisällä nukkumisesta tuu mitään. Vartin nukku, jippikaijee!

Oon meillä ainoa repun käyttäjä, mies ei yleensä kanna siinä. Mut en usko et se uudelleen säätely haittais nyt kun on hoksinu, mistä naruista kannattaa milloinkin vedellä :) Yleensä säätelen muutenkin tota joka kerralla kun aina on itellä eri vaatetta alla ym. Pitäis vaan vielä treenata semmosia ergonomisempia asentoja itelle et osaisi pitää hartiat vielä rennompana ja sais ne olkaimet asettuun mukavasti. Kannan jonku parisen kertaa viikossa nii vaatii vielä iteltäkin harjoittelua. Mut vauvan tossa saa helposti ergonomiseen asentoon ainakin ja meillä tuo sylinyysy viihtyy siinä erinomaisesti :)

Minkä kokosia vauvoja teillä on? Meillä menee edelleen osa 50 kokosista, mutta pääasiassa 56 kokoa käytetään. 60 ja 62 on vielä liian isoja - paitsi h&m:n body. Niissä on vissiin vähän naftit koot.

Huh, säikähdin jo, että mikähän neitiä vaivaa. Nukkui 12 tuntia ja pullosta maitoa (maidoton korvike testauksessa) ei suostunut syömään kuin ehkä 100ml aamulla pikkuannoksina eilisen 22.30 jälkeen. Ei jaksanut olla hereillä ja sen vähän ajan, jonka oli kitisi tai huusi. Otin paidan pois ja peiton alle sylittelyyn niin tissi kelpasikin neidille :happy: sen jälkeen tyytyväisenä naureskeli. Onneksi oon pumpannut talteen maitoa testin aikana niin edelleen tulee. Täytyy alkaa tuota omaa ruokavalioo taas säätään tarkemmaksi. :oops:

Takaisin