Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Solavi, mä taas aattelen niin, että mielummin päivän parin huuto ja sen avulla siedätys, kuin koko loppuelämän allergia. Niinku yritin sanoa, että oireiden vakavuuden mukaan hoitoon.

Tuntuu et kukin erikoisalan lääkäri löytää parhaiten omat juttunsa ja kukaan ei katso kokonaisuutta. Niin lapsilla kuin aikuisilla. Mä nyt oon muutenkin tämmöinen (turhia) lääkkeitä välttelevä ja pyrin kultaiseen keskitiehen :)

Minä en myöskään halua yhtään turhaa lääkettä antaa.
Tällä imetysdietin avulla ollaan saatu lapsi kivuttomaksi eikä ole tarvittu ainuttakaan lääkeainetta antaa ei edes cuplatoneja.
Vyöhyketerapia on myös ollut suureksi avuksi.
Altistusta kerkeää yrittämään myöhemmin, kun suolisto on kypsynyt ja allergian ollessa niin se yleensä poistuu 3 vuotiaana viimeistään. Eihän korvike vauvatkaan saa altistusta ennen 6kk tai nykyisin 4kk ikää.
Mutta jokainen siis tavallaan :-)

Hei! Nyt tarttis mielipiteitä/apua. Meillä 7vk poika on rohissut eilisestä lähtien. Nenässä selvästi limaa ja ihme köhä-yskä. Raukka yskii naama punaisena ja vedet valuu silmistä. On syönytkin vähemmän kuin normaalisti, mutta siis syö kuitenkin. Nukkuu todella paljon. Kuumetta ei ole, oli 37,1 kun viimeksi mittasin.
Suolaliuostippoja ollaan nenään tiputeltu ja "nenäletkulla" limaa imetty pois. Yskä kuitenkin vaivaa, poika heräilee siihen ja pelottaa että toinen tukehtuu jos esim yöllä en niin herkästi yskimiseen herää. :/

Me ollaan miehen kanssa kumpikin ihan terveitä. Onko nyt liikkeellä jotain kuumeetonta flunssaa? Kuulostaako jollekin tutulta tällaiset oireet? Ja mikä helpottaisi tuota yskää.. Höyryhengittelyä ajateltiin kylppärissä tänään kokeilla.

Jos vain pahenee niin käydään huomenna näytillä lääkärissä.

Mä veisin kans huomenna lekurii näytille jos ei olo näytä paranevan... onko tääl muuten enää ketään jolla tulis jälkivuotoo? Yli 8vko tullu jo :(

Meillä yskitään, mut on yskitty enemmän ja vähemmän koko ajan ton refluksin takia... Veisin myös lääkärille varsinkaan kun ei tiedä mistä johtuu moinen...

Mua niin sapettaa edelleen se kela-moka, tosi paljon pelottaa ny jääkö moneks kuukaudeks ilman rahaa sen takia että myöhästy kaikki... hiton hitto ku voi ihminen olla tollo.
Huomasin kyllä muutenkin ettei tää aivotoiminta ole kaikkein tehokkainta, kun noiden neljän lapsen kanssa pitää joka vuosi tehdä maistraattiin sellanen vuosi-ilmoitus tilien tilanteista, kun perivät isältään jonkun verran rahaa. Ja mä niitä papereita nyt taas tänään täytin, kolme kertaa joutusin tulostamaan ne uusiks, ku olin kirjottanu kaikki sinne päinvastoin mitä piti ja olin sekottanu lapset keskenään ja tiedot ei täsmänny mihinkään mitä laiton... Loppujen lopuksi sain ne kuntoon, mut jälkeenpäin aloin pohtimaan,että varmaan unohdin siitä yhden lapsen lapusta yhden tiedon kokonaan pois ja se tulee sieltä bumerangina takasin että mun pitää kirjottaa se tieto sinne.. ÄH!
Meillä alkaa unirytmi menee kokonaan sekasin, eilenillalla päästiin puolenyön jälkeen nukkumaan, ja heräiltiin ne normit kerrat joo pari kolme kertaa siinä, viimosen kerran aamulla puol kuuden jälkeen ja sen jälkeen mentiin vielä nukkumaan ja seuraava tolkku mulla oli KYMMENELTÄ... ei juma, ihan sekasin koko akka eikä tajunnu mistään mittää!!! Yritin sotkee nyt toisten pitkien päiväunien ajan hiukan, jos pääsis ees tuntia aiemmin sinne nukkumaan! Huoh!

Joku oli jonnekin jotain kaukalosta kirjottanu niin heti tuli mieleen kysellä teiltä muilta miten vauva viihtyy kaukalossa? Siis turvakaukalosta puhun.. :D Ja mitenkä sitten kauppareissut? Onko teillä siellä nukkuva vauva mukana?
Meillä ei viihdytä oikeastaan ollenkaan, sen lisäks,että jos siihen voi nukahtaa, niin kaupassa herää ja alkaa huuto.. ja se huuto jatkuu tasan siihen saakka kunnes ollaan kotona... Ei auta syöttäminen, ei vaipan vaihdot eikä mitkään vaan huutaa aivan naama punasena kurkku suorana, ei rauhotu kaukaloon vaan jotenkin asentokin näyttää aivan kauheelta...
Aluks meillä oli kaukalossa se pienentäjä, ja ihan aluksi tykkäsikin nukkua siinä, sitten alko nää kauheet huuto-orkesterit ja lopulta otin viimekerralla pois kokonaan sen pienentäjän, autto sen verran,että saatto nukahtaa sentään sinne kaukaloon...
Kauppareissuilla ollaan kokeiltu sekä siirtäminen kaupan kaukalokärryihin, siirtäminen omiin vaunuihin, siirtäminen omiin rattaisiin, sylissä kantaminen ja kaukalossa pitäminen.. Joka tavalla saadaan hirvee huuto aikaseks,eikä tosiaan rauhotu siitä enää millään..!
Ilmeisesti hän on hiukan herkkä tällasille reissuille. Meillä on vaan ollu tapana käydä kerran viikossa isommilla ruokaostoksilla kauempana kaupassa, saa halvemmalla ja pidemmäksi aikaa ruokatarvikkeita,ettei niin usein tarvitsisi kaupassa käydä. Nyt ei enää tee mieli lähteä mihinkään kauppareissuille... eikä kylään... hirvittää jo pelkkä ajatuskin parin tunnin huuto-orkesterikyläilystä!!!

Meillä vauva saattaa hermostua pukemisesta mutta kun pääsee kaukaloon (tai vaunukoppaan) niin rauhoittuu. Ja ihan nukkuu tyynesti eikä kaupassakaan herää ellei itse olla niin tolloja että ei ymmärretä avata vähän haalarinkaulusta ettei tule kuuma.

Onneksi näin, ollaan aika liikkuvaista sakkia. Ja sikäli mahtavaa, meidän tuurilla olis saattanu olla ongelmaa, meillä kun molemmat eläimet, kissa ja koira on autopelkoisia.

Meillä poika viihtyy turvakaukalossa hyvin, melkeinpä samantien nukahtaa kun kaukaloon pääsee. Kauppareissut ym sujuu hyvin, koska poika nukkuu tyytyväisenä koko sen ajan kun on kaukalossa, vasta kotona heräilee. :) Ja onneksi niin, koska me miehen kanssa ollaan välillä melko meneväistä porukkaa. Harmi Angelique80, että teillä noin :/

Tästä foorumista on kyllä apua (niin kuin joku jo sanoikin), en itsekään muistanut, että jälkitarkastuslappu pitää viedä kelaan. Tosin mulla ei ole vielä ollut koko jälkitarkastusta eikä edes päivämäärää tiedossa, seuraavaa neuvolakäyntiä odotellessa että saisi ajan.. :)

Meillä neiti viihtyy hyvin kaupoilla kaukalossa (meillä on Brion kaukalo ja siihen sopiva ratasosa). Itseasiassa se on oikeastaan ainoa keino saada nukkumaan yhtään pidemmät päiväunet. Oonkin nauranut, että tulee kalliiksi tämä mammaloma jos saa vaan juosta ympäri kauppakeskuksia :D

Siksihän tää outoa onkin, kun mun aiemmat lapset on todellakin nukkuneet aina kaukalossa, rattaissa ja vaunuissa jos ollaan oltu kaupoilla... Mut tämä ei. Tän ulkonanukkuminen on muutenkin paljon vähäisempää kuin muiden koskaan. Kahden tunnin päiväunet ja siinä se, kun muut on nukkuneet neljää viittä tuntia putkeen :O
Ja tosiaan se ahdistus mikä tälle iskee, kun ei olla kotona, se on ihan hirveetä !!! Ja me todellakin miehen kanssa tykätään nimenomaan kierreillä kaupoissa, lempparikauppa meillä on ollu ikea, nyt ei oo toivoakaan että uskaltais ees ajaa sinne saakka, kun sinne ajaa noin 40 minsaa, kauhulla ajattelen vaan kuinka kiva kotimatka meillä olis... :O

Meillä Miko viihtyy kaukalossa ja vaunuissa. Melko varmat nukahtamispaikat Eilen käytiin avoimen päiväkodin kerhossa piipahtamassa tunti ja poika nukkui kärryissä koko ajan

Meillä viihtyy tyttö hyvin kaukalossa, nukahtaa yleensä viimeistään kun auto käynnistyy. Kaupassa harvoin herää, jos pidempi reissu tiedossa, niin siirretään kantoliinaan tai omiin vaunuihin.

Angelique, onks sama huuto kaukalossa jo kotona? Jos kotona pitäis pieniä aikoja kaukalossa, niin tuntisi ehkä olonsa turvalliseksi? Mutta toisaalta jos tutuissa vaunuissa ja sylissäkin huutaa, niin liittynee just vieraisiin paikkoihin... Meillä esikoinen oli semmonen, että päästiin kyllä lähtemään ja välillä meni reissut ihan hyvin, mutta jumaleissön kun se huuto alkoi niin se ei sit loppunutkaan ennen kun pysähdyttiin. Tunninkin pysähdyksen jälkeen kaukaloon/istuimeen laitettaessa huuto alkoi.. Mielenkiintoisia reissuja oli siis tytön kans n.1,5v ikään asti.. Ei kai tuommoisissa herkkyyshommissa muu auta kun aika.

Niiinu täältäkin kannatus pikkusen näytille viemiseen, parempi olla liian varovainen ;) voimia ja pikaista paranemista!

Meillä kans tykätään nukkua kaukalossa, itse asiassa nukkuu siinä paremmin kuin sängyssään;) mut aika vähäisellä käytöllä kyl on kun yleensä kävellään:) tohon meidän farkkuun ei kyl 2aikuista/4lasta mahtuisikaan :D

Kylläpä kunnon yö unet teki gutaa,
21.30 nukkumaan ja 7.30 ylös, Sanni heräs vaan kerran, 5 kun isäänsä teki lähtöä töihin... Piti tietysti isille heipat sanoa:)noh vielä vaavi unten mailla ja lapset 1&3 hereillä ja 2&4 nukkumassa, hmmm kahvia:P

Eilen raikkosin varastoa ja löysin tällasen ImageUploadedByVau Foorumi1455083269.945916.jpgtaidan antaa miehelle uudestaan ystävän päivä lahjaksi;)
Annoin ton sille aikoja sitten kun oltiin vielä nuoria ja vasta rakastuneita❤️jospa nyt tulis parempaan tarpeeseen;)

Meillä alko toissa iltana itkeskely ja edellinen yö meni lähes nukkumatta. Lopulta eilen annoin puolilta päivin supon ja sitten poika rauhoittui ja nukkui. Oli aristanu kurkkuaan, nälkä oli mutta ei kärsinyt juoda... Tuo suppo helpotti vissiin kurkkukarheuttakin, kun herättyään ruoka maistui. Iltaa kohti taas alkoi itkeskeskely ja pullon karttelu, vaikka selkeesti nälissään. Muuten ei flunssaoireita eikä räkää tavallista enempää eikä kuumetta... Yön nukkui toisen supon jälkeen 3+2+1h pätkissä.

Minä kun aloitin noi pillerit tossa kohta kaks viikkoa sitten niin viikon päästä aloituksesta alkoikin kuukautiset ja hyvänen aika minkälaiset!! Mulla on aina ollut todella runsaat kuukautiset, vuotomäärät anemian puolella... Kuukautiskupin kanssa helppo mittailla kun lääkäri ei uskonut mua, parin tunnin välein kuppi täynnä pahimpina päivinä... Nyt jos käyttäisin kuppia ni varmaan olis tunnin välein täys. Jälkivuodossakaan pitäny näin paksuja siteitä pitää...! En muista että ikinä olis näin paljon vuotanut ja se alko pikkuhiljaa ja kasvo koko ajan. Nyt ollaan varmaan siinä ääripäässä, toivottavasti alkais jo koht loppumaan, muutenkin väsymys vie voimia... Muistaakseni täällä joku kirjoitti myös että ekat kuukautiset runsaammat synnytyksen jälkeen... Toivottavasti nää on viimeiset kuukautiset ja pillerit alkaa vaikuttaa nopeasti...

Mä nyt syöny listan minejä ja mulla lirahtelee verta housuihin tuon tuosta:/ siitä lekuriin soittelin ja käski katsella jahka tasaantuu... Toivottavasti tämä tapahtuu pian!

Mulla tais tänään alkaa menkat :( Oonkin ihmetellyt naaman kukkimista, turvotusta ja selittämätöntä vitutusta :D Mulla kans normaalisti vuoto tommosta, että tunnin-parin välein saa kupin tyhjentää, saas nähä millaista nyt luvassa ku vasta tiputtelee nyt... Miehellä tulee kiire kuppikaupoille ku uuden lupas mulle ennen raskautta. Ladycup taitaa mennä toivelistalle, näytti löytyvän mustana semmosta nimittäin :P

Juhlaa! Neiti nukkunut muutamana yönä 23-09 yhdellä syötöllä viiden aikoihin :happy: nyt nukahti vielä mun olkapäälle :) Päivällä ei yleensä nuku kuin 30min tai 1h pätkiä, mut enemmin näin päin :) nyt kun kehuin tänne niin ens yönä ei sit nukutakaan :hilarious:

Meillä Venla viihtyy turvakaukalossa enemmän kuin vaunuista varmaan asennon takia. Vaunulenkillä välillä joutuu nostaa pystyy kun meinaa maidot nousta, mut sen jälkeen jatkaa taas unia. Vaunuissa viihtyy parhaiten, kun on vauhtia ja tärinää. Kaupassa meinaa aina herätä tai viimeistää kotona, kun vaunut pysähtyy.

Takaisin