Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei yhdellä on down.
Kolmatta lasta odottaessa testi tulokset olivat positiiviset, mut lisätutkimuksissa kuitenkin selvisi lapsen olevan terve.

Heillä siis sairaan lapsen kohdalla tulos negatiivinen ja terveen kohdalla positiivinen.
Uskomatonta tuokin.. ja moni tekee abortin siinä vaiheessa kun 'luulee' että on down, vaikka ei olisikaan.. luulisi että tänä pvänä olis keksitty jo luotettavammat testit yms.. ja catherine, sait mut itkemään tuolla 'ei olisi teidän pieni parempaa äitiä voinu saada' yhyy..

Totta, sen takia jätin testit tekemättä.
Jos ei aborttia kuka tee niin ainakin huoli on kova raskausajan :-(

Vaikka kuinka ilkeältä tuntuu sanonta, että jokaiselle annetaan sen verran, kun ihminen jaksaa kantaa niin se on kuitenkin totta!
Olet varmasti vahva ja laaja sydämminen ihminen, kun olet saanut erityislapsen luoksesi <3
Anna kaikkien tunteiden tulla eläkä tunne niistä pahaamieltä. Nauti niistä pienistä onnen tunteista. Pian huomaat, että ne onnen tunteet täyttävät elämäsi :-)

Hahaa :D mä taidan olla vika joka saa vauvansa syliin!! Tammikuisissakin mennään jo mun ohi ;) kyllä täällä kaiket yöt supistelee mutta ei vaan lähe voimistuun, toivottavasti olis helppo ja nopee synnytys kun näin pitkään valmistautuu :)

Ohhoh kun pakkaset koettelee. Auton akku petti, pellettikattila takkuilee jatkuvasti kun ennen laatutavaraa myynyt toimittaja myikin kehnoa pellettiä viimeksi ja yöllä jäätyi vesiputket. Kuvitelkaa tähän semmonen tukkaa repivä emoji. Pitäiskö itkeä vai nauraa?

Nyt olen viikoilla 41+1 :)
Mun sisätilanmittari näytti aamulla 14 astetta ja päätin kömpiä takaisin peiton alle lämmitteleen. Asun rivarissa ja patterit pauhaa täysillä!!

Onnea Joulumasulle nyytistä :Heartred

Jeminalle :Heartred yhdyn muiden sanoihin down lapsista ja toivotan sulle ja koko perheelle tsemppiä tulevaan.

ReOnLa kohta sullakin nyytti sylissä :) Ihan varmasti:hello2

Omanapa on väsy...Poika syö syö ja syö. Kiesus sentään, oikeasti kun mikään ei tunnu riittävän. Omasta mielestä mulla kyllä maitoa tulee ja toinen on tissillä tunninvälein ja silti joutuu antamaan korviketta. Toinen tissi jo niin kipeä ette siitä ei kohta pysty imettämään (on jotenkin rakenteellisesti erilainen nännialue kuin toisessa tississä josta imetys onnistuu hyvin). Pumppaamalla saan just ja just 20 ml ja lypämällä ehkä himpun enemmän mutta ei jaksa enää kun muutenkin tuntuu olevan pelkkää tissiä tää elämä :) Huoh. pitäis yrittää tsempata vaan itteensä imetykseen eikä luovuttaa vaikkakin se on pariin kertaan jo mielessä käynyt, korvikkeen anto tällähetkellä olis vaan niin paljon helpompaa.
Muuten poika on itse suloisuus, ei turhia huutele ja innoissaan katselee ympäristöään!

Ja niin tyttö teki isoveljensä kanssa saman tempun ja alkoi syntyä viime yönä kun tänä aamuna olisi ollut kontrolli ja mahdollinen käynnistys.

Eli tänä aamuna 6.21 meille syntyi pikkuinen tyttö <3 Tosin painoarvio heitti kilolla ja sen 3,2kg neidin sijaan syntyikin 4,2kg beibi!

Moi kaikki joulumammat ja onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsempit niille, joilla massu vielä pömpöttää :happy:

Meille syntyi rv 40+4 28.12 klo 18.17 komea tummahiuksinen poika, isän silmillä ja äidin nenällä varustettu:Heartblue Kokoa pikkumiehellä 4200g ja 53cm. Synnytys oli kokonaisuudessaan kamala kokemus, ponnistusvaihe 47 min ja imukupilla lopulta avitettiin pieni maailmaan. Vauva-arki täällä lähtenyt ensimmäisen viikon totuttelun jälkeen rullaamaan ihan mallikkaasti. Poika nukkuu pitkiä unia ja on tyytyväinen kun massu täynnä ja vaippa puhdas :Heartred

Onnea. Viimeisiä joulukuisia viedään :D
Jemina... Kukaan tuskin osaa sanoa sulle sellaisia sanoja jotka auttais ja lohduttaisi täydellisesti, varsinkaan kukaan sellainen jolla ei samanlaista tilannetta ole. Mä vaivoin pystyn ajattelemaan mitä sä käyt siellä läpi. En kertakaikkiaan osaa kuvitella miltä tuollainen tilanne tuntuisi. Huutoitku taitais olla vähintä mitä tossa tilanteessa tekis. Makaisin varmaan sängyn pohjalla ja odottaisin että ihme tapahtuis, enkä varmastikaan siksi että down-lapsi olis jotenkin huonompi kuin "normaali", vaan siitä syystä että olisin niin järkyttynyt. Kokisin sen ehkä enemmän negatiiviseksi asiaksi mua kohtaan, en itseasiassa tiedä miltä se vois tuntua... En vaan kykene. Täten voisin sua ehkä mahdollisesti lohduttaa että sä saat todella tuntea ne kaikki negatiiviset tunteet myös, kun ne saa koettua ja nähtyä eteenpäin niin sieltä nousee ne positiiviset asiat. Peruuttamaan asiaa ei pysty vaikka monesti varmaan tekis mieli. Synkkiä tunteita varmasti tulee, kunhan muistaa että kaikkia saa tuntea, se ei vähennä sua mihinkään etkä varmasti rakasta lastasi vähemmän!!

Tosiaan tosiasiaa että hänellä on downi, koitan huomaamattani välttämään.. esim.aamuyöllä kun vaipan vaihdon yhteydessä niin selkeästi näin ne piirteet niin tuli taas shokkina... ja kun vauva oli niin toivottu/odotettu/rakastettu/esikoinen.. päässä vaan pyörii mieheni sanat 'kaikkeen olin varautunut mutta en tähän mikä piti olla pois suljettu' huomaan itkeväni esim hampaita pestessä kun mietin asiaa.. voi kunpa näkis jollain tavalla tulevaisuuteen!!!

Onnea joulumasu, kesäkirppu ja mindeli!

Voimia jemina <3

Meillä tänään itketty kipeää masua, nyt näyttää helpottaneen hiukan. Onko teidän mielestä normaalia, kun vauvan kakka ollut koko pienen elämän tuollaista rakeista? Poju nyt 2vk ja 3pv...

Takaisin