Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heiii taas pitkästä aikaa! Harmittaa oikeen kun ei kerkeä täällä välistä käymään, kaikki vapaat raot mitä saadaan, käytetään yleishyödylliseen käyttöön tai nukkumiseen. no nyt tällä mammalla menny yliväsymyksen puolelle niin kunnolla, että liian väsyny enää nukahtamaan.. Päivällä saa jännästi paremmin nukuttua.

Meillä on perhepeti, tai mies on vallottanu sohvan ja minä ja vauva tuon 180 cm leveen jenkkisängyn :D Son jo niin leveä, että ei oo ittellä pelkää että kierähtäisin vauvan päälle tai mitään, ja vauva siis ihan omalla lakanalla siinä vieressäni nukkuu. Jännä että itte oon aina ollu kauhee möyrijä sängyssä, lakanat joka aamu lattialla tai roikkuu lampusta, ku unissani zumbailen menemään, mutta nyt vauvan kanssa nii pystyn nukkumaan yhdessä asennossa just niin kauan että vauva herättää syöttämään. Tosin se uni ei tosiaan oo sitä parasta mahdollista syvää, mutta päivällä sitten miehen kattoessa muksua pääsen nukkumaan komeks-neljäks tunniks sitä kunnon unta. Sillä sitä porskutetaan.

Tuosta EPPARISTA. Täällä varmaan keskustelua siitä on ollut, mutta en jaksanut alkaa selaamaan. Eli.
Mistä tietää onko tulehtunut? Kuinka kauan on normaalia että se on kipeä ja vähän niinkun kiristää? pakarasta haava tuntuu olevan jo parantunut, mutta limakalvoilla oleva haava kiristää, ja on kipeä, vielä nyt 3 viikkoa synnytyksestä, ja tikit mihkää ole sulaneet, vaikka niiden piti 2 viikossa sulaa pois..? En ole varma sitten että onko tää iha normaalia että se on noin kipeä, ku en oo uskaltanu oikee kunnolla peilin avulla kattoakkaan, kun pelkään että jos se on tulehtunu ja teen jotai väärin ja ne tikit repeää :O Vähän kokeillu, nii tuntuu tosi kovalta ja.. eh, leikatulta ja tikatulta? -.-
Kun olisi kiva sitä seksiäkin joskus päästä harrastamaan :( Millon ootte uskaltanun harrastaa seksiä jos eppari leikattu? Kondomia ootte käyttäny ja liukuvoidetta? Mistä IHMEESTÄ voin tietää uskallanko, että mitä jos se haava repeää :O

ReOnLa mulla on nyt viikkoja 41+4. Eilen olin jo toiveissani että kohta pääsee synnärille kun supistuksia tuli pitkään vartin välein, mutta nyt ne sitten taas yön aikana loppuivat..

Uskalsin kattoa ja mieski katto, kyllä mä päivystykseen soitan nyt heti aamusta. Revenneeltä se näytti, muttei tulehtuneelta. No saavat tarkistaa.

Jokainen yö on ollut edellistä helpompi.Ekana yönä synnäriltä kotiutumisen jälkeen poika heräili tunnin välein ja olin ihan uuvuksissa.Överiväsy enkä meinannu pystyy edes nukahtaan.Nyt nukkuu jo pitempiä jaksoja.Poika on nyt 10pv ja kasvaa hyvää vauhtia❤️ImageUploadedByVau Foorumi1452229516.445268.jpg

Täällä överiväsy myös. Eilen päivällä en malttanut nukkua eikä unta tullutkaan, nyt yö meni taas tissitellen ja parin tunnin päästä tulee neuvolatäti. Kyllä just nyt uni maistuisi! Suklaata menee, muuten ei varmaan hengissä selviäisi.

Tsemppiä Lilith_Mist! Ja onnea taas jo synnyttäneille.

Mainitsin stressaavani neuvolatädin vierailua, mutta maanantaina vasta stressiä pukkaa kun mennään tapaamaan lastenvalvojaa. Puuuuh. .

Millä sais oman vatsan toimimaan? Muutamaan päivään ei ole toiminut ja nyt ihan vihloo. Pieruja kiertää mutta kakka ei kulje. Luumuja olen vetänyt ja mustikkasoppaa puuroa jne mikään ei jelppaa. Vettäkin menee 1,5l yössä imetyksen aikana ja päivällä lisää.

Poika kakkaa kyllä reippaasti, 3-4 kertaa päivässä. Ja paukkua rupsuttaa antaumuksella. Söpöä...

Millä sais oman vatsan toimimaan? Muutamaan päivään ei ole toiminut ja nyt ihan vihloo. Pieruja kiertää mutta kakka ei kulje. Luumuja olen vetänyt ja mustikkasoppaa puuroa jne mikään ei jelppaa. Vettäkin menee 1,5l yössä imetyksen aikana ja päivällä lisää.

Poika kakkaa kyllä reippaasti, 3-4 kertaa päivässä. Ja paukkua rupsuttaa antaumuksella. Söpöä...

Pegorion jauhe on hyvä ja jos on tukala olla niin microlax auttaa nopeasti.

Misbero, kannattaa kokeilla myös vyöhyketerapiaa, siitä moni on saanut apua itkuihin ja masuvaivoihin :) Turun seudulla ihan varmasti on joku ketä sitä tekee.

Lilith seksiä harrastettiin 2-3viikkoa synnytyksestä kun vuoto loppu, siinä himossa unohtu sit kumi, liukkaria pakko käyttää kun muutoin sattuu:)
Tsempit lekuriin!

Amanda ihana pieni<3

Tsempit käynnistykseen menijöille ja siellä oleville:)

Tänään apteekkiin hakemaan cuplatonia/disflatylia, sen verran pikkusella kiertää... Viime yö meni sit soolo huutona:,(

Äippäx4, sit ku ootte käyny apteekissa niin kerro että mitä se disflatyl maksoi. Meillä on tuota cuplatonia, mutta tuntui että meni maha vaan kipeämmäksi siitä :/

Mitä se disflatyl on?

Tsemppiä niitten epparihaavojenna kans ja kärsivällisyyttä paranteluun. Ei kuulosta ollenkasn kivalta jos on kipee ja tulehtunut. Hyvä Lilith, että meet lääkärille.

Meillä on tuo vsuvan kakka tullu ny harvakseltaan päivän parin välein. Siiten kun tulee se on tosi löysää javihreetä ja haisee pahemmalle kun se keltanen kakka mitä aikademmin tuli. Onko tää kakan värin muutos normaalia?

Metsäläinen, meillä kans sillon tällön vihreetä kakkaa, liitän sen ilmavaivoihin. Ja niin netistäkin luin, että jos on paljon ilmaa vatsassa niin kakka muuttuu vihreäksi..

Mä sain vatsan toimimaan kaupan magnesiumilla :) se on sitä magnesiumoksidia ni toimii lähinnä ulostuslääkkeenä :D ja halpaakin on ku pirkan pureskeltava päärynän makunen makso alta kaks euroo ja ei tartte edes ponnistella kun kakka tulee itestään :D

Täältä kans vähän tilanne päivitystä. Kanavaa jäljellä 1.5cm ja kohdunsuu auki 3cm. Nyt sitten odotellaan paikkaa saliin kalvojen puhkaisuun.. Kotiin vielä kuitenkin päästivät kun ainakaan ennen kahta ei salipaikkoja vapaudu. Nyt se vasta jännittääkin :-)

Lilith_Mist, täällä myös eppari leikattu (joka on tosin hyvin lähtenyt parantumaan), ja seksiä uskalsin harrastaa kun synnytyksestä oli kulunut 2,5 viikkoa. Kondomia ja liukkaria tuli käytettyä. :) toivotaan ettei vaan mitään tulehdusta sulla ole!

Anksu80 ja Äityli86, teillä jännät paikat edessä, tsemppiä! :)

Lilith_Mist, mukava kuulla sunkin kuulumisia! Mietinkin tuossa yks päivä, miten siellä menee. :)

Täällä parin huonon yön jälkeen taas yksi parempi, poika nukkui 03-10 kahdella syötöllä. Vaikeinta tuntuu olevan tuo alkuyö, kun toinen ei millään malttaisi nukkua...

Takaisin