Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olihan ne tulehdusarvot koholla, 75. Parin tunnin päästä lääkäriin. Toivottavasti olisi se kohtutulehdus niin ei tarvis sitten arvuutella ja saa alottaa lääkityksen. Jännittää lähteä vauvan kanssa sinne, mun tuurilla huutaa kurkku suorana odotusaulassa, vaikka normaalisti ei turhia huuda :D Päivän positiivinen oli, kun tytöllä paino noussut kahdessa päivässä lähes 100g, jes!

Saan aika varmasti antibiootit niin kai niiden aikaan saa imettää? Mitenhän maha kestää ne antibiootit, tänään ainakin ollut maha aika löysällä. Istun varmaan koko kuurin ajan paskalla :D

Saini hienoa että olette pääsemässä kotiin:)

Wild onneksi nyt sit pääset käynnistykseen ja kivuista/kutinoista eroon! Tsempit sinne ja toivotaan että jos viikonloppuna alkais vauva oma-aloitteisesti tulemaan;)

Meillä tää imetys homma ihan päin persettä! Vauva saa hyvän otteen rinnasta mutta ei vaan halua imeä kuin hetken kun oppinut että pullosta saa maidon vähemmällä työllä:( joten pumppaan sit maitoa mutta pumppaamalla tulee vaan 20-60 ml/kerta ja vauva itse haluaa 90-100ml/syöttö... Ei toi tee, apilarohto, kalsium ja veden juonti ole maitoa saanut nousemaan sen enempää
:( turhauttavaa!!!! Historia toistaa itseään...

neiti.jpg
Tässä on miejän tissiraivoaja, sairaalassa oli ihan hirveetä se syöttäminen ku kaks kätilöä pyöri ympärillä ja koittaa saada lasta imemään. Kotona oon nyt pumppaillut ja syöttäny pullosta niin paljon mukavempaa arkea meillä. Pääsee isiki osalliseksi syöttämisestä :)

Tänään kävin tkssa että olisivat ottaneet tikit pois mutta ei, kun mulla onki verenpurkauma ihan yhen tikin vieressä. Lääkäri alko tyhjentään sitä purkaumaa niin se turskautti sitten kaikki veren sieltä valkoseen seinään. Saapa nähä tuleeko siitä seinästä vaaleenpunanen..

Onnea kaikille kahdentuneille :)

Tuli "pieni" tarina kerrottua synnytyskertomuksiin. Synnytystä kohtaan ei jääny pelkoja mutta sit toi käynnistysvaihe oli niiiiiin rasittava ja turhauttava ku mitään ei oikein alkanu tapahtumaan. Ainiin varsinaisen synnytyksen kestoksi tuli hiukka päälle 5tuntia ensimmäisestä kunnon supistuksesta.

Se olis sitten käynnistystä maanantaille, jos ei vaavi sitä ennen itsestään lähde syntymään! :eek: :D Painoarvio 3845g 38+3, joten siksi siis. Pienen paino oli pompsahtanut nyt kovasti, vaikka mun sokerit on ollu ihan kunnossa... Kohdunsuu 3cm auki ja kaulaa sentin verran jäljellä. Maanantaina siis suoraan saliin ja kalvot puhki. Lääkäri pyöritteli kyllä kalvoja niin makeasti irti, että koko maha juili! Sanoi, että voipi olla, että tullaan vielä tänään/viikonloppuna takasin ja parempi tietty olisikin, että itsestään lähtis käynnistymään. Aika hurjaa :D Iih! Meillä on ihan pian vauva!!! <3

Hienoa, että Wildis pääset maanantaina käynnistykseen. Toivon melkein, että tää päättäis syntyä alkuviikosta kans. Aavistuksen pinna kireenä väsymyksen takia, kun supistelujen takia tuli valvottua viime yönä ja esikoinen on vaan laulaa kailottanut ja riehunut koko päivän. Ei toivoakaan, että ois rauhoittunut mun kanssa päikkäreille.

Oisko teillä jotain viime hetken neuvoja ennen tuota käynnistystä? Esim. Mitä ei missään nimessä kannata syödä tms? :D Voi olla vähän hupsuja kysymyksiä, mut kaikkee se pieni ihminen miettiiki :D

Wildis, itte sanoisin että mieluummin syö hyvin ennen käynnistykseen menoa. Sit jos vähän venähtää nii ittellä ei oikein meinannu mikään mennä alas tai sit aiheutti huonoa oloa. Eli itte tankkaisin kunnolla :D

Totta. Pitääki tankata sitte :) Tosin vois sunnuntaina vetää massun täyteen luumuja niin aamulla maha tyhjenis :D Ei tartteis peräruisketta :D

En kyll itte tarttenu peräruisketta. Vauva kyll hoiti homman ennen sitä ihan oikeeseen paikkaan eikä ponnistusvaiheessa kätilön syliin :D

Pörff... labratäti unohti meiät :( kotiinpääsyn esteenä on enää vasseu-näyte ja joku oli kirjannut sen väärin että osasto ottaa sen vaikka labran pitää se ottaa. Onneksi tulevat ylimääräisellä kierrolla klo16 ottaa sen, mutta saa nähdä kui kauan tässä vielä joutuu odottaa. Ku ois oikein kirjattu nii oltais jo kotimatkalla.

Voi vilijonkka imettää, jos ei sit joudu kaavintaan, ku siinä nukutetaan. Se mun kaveri oli kuitenkin joutunut vielä operaatioon, vaikka lääkkeet saikin. Maha tosta voi mennä vauvallakin sekaisin, mut tuskin muuta.

Hei onko täällä jo synnyttäneissä ketään, joka olisi käyttänyt ponnistusvaiheessa muuta kuin perinteistä puoli-istuvaa asentoa? Mä oon jo päättänyt, että selälläni en synnytä kuin äärimmäisessä pakkotilanteessa. Vauva on niin iso, että jäisi varmasti jumiin siinä... Konttausasentoa olen miettinyt, kokemuksia kenelläkään?

Esikoinen synnytetty perinteisessä puoli-istuvassa asennossa. Tämä tulokas tuli sit synnytysjakkaralla. Konttausasentoa testasin mutta jalat tärräs sen verran ettei pystyny.

Joo voihan se olla, että suoli tyhjenee itsestäänkin ja toivottavasti niin tekeekin. Vaikka kätilöt onki varmasti nähny jos jonkinlaista. :D

Takaisin