Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea lilminni, talvitintti ja miikku!!!! Ihanaa lisää vauvoja!

Yritän pysyä kärryillä teksteissä.... Voimia Wildis sun karmean vaivan kanssa! Oon ny unohtanut paljonko sulla oli nyt viikkoja kasassa?

Ja taitaa olla lilith tositoimissa, muuten olis jo jotain kuulunut :)

Täällä murehdin eilen vauvelin väsyneisyyttä, eikä ruokakaan oikeen maistunu... Illan nuorelle kätilölle koitin selvittää, että vauvalla on nyt jotain varmaan kun on tuollainen... Se on vaan niin hassua kun nuo välillä opastaa mua kuin olis esikoinen kyseessä ja kuitenkin kuudes on. Pyysin ottamaan bilit aamuksi, saa nyt nähdä onko koholla. Yöllä tyttö kyllä oli virkeä ja söi antaumuksella kun ensin taistelin melkein tunnin oikean imemisotteen kanssa. Se kun on niin sievänen, ettei malttais avata suutaan tarpeeksi... :) Kätilö tarjos rintakumia, mutta en huoli, mulla esikoisesta oli, enkä päässyt siitä eroon sillä. Sillon väittivät, että mun rinnanpäät on liian matalat. Höpö höpö, ne vaan vaatii muokkausta ja vauva kyllä oppii imemään kun antaa aikaa. Pitää vaan olla pirun kärsivällinen. Kyllä kätilö mua yöllä kehu mun kärsivällisyydestä, kun mulla oli jo aika tuskanen olo ja hiki valui, kun sinnikkäästi tarjosin rintaa ( hyvä etten päälläni joutunu seisoon :) ) Mutta jee taisteluvoitto!!!!!

Ihanaa Catherine, että bilit teillä lähteny laskuun! Saa nähdä miten meillä käy... No aikasintaan huomenna pääsee kotiin, toivottavasti ei kauheen paljon pidempään. On vaan niin kova ikävä muksuja <3

Niin muuten tuntuu ihanalta, kun jotenkin tuo synnytys ja kaikki lähensi mua ja miestä entisestään <3 Ihan on niin rakastunut:)

Tsemppiä tänään synnyttäville!

Niin ja tervetuloa vielä uusille, vielä ehtii mukaan kyllä!

Ja toivottavasti Vilijonkka ei nyt olis kyse tulehduksesta!

Mraa eipä taida tosiaan muuta apua olla ku synnytys. Inhottava vaiva mulle, mut onneks ei vauvalle oo vaarallinen. Ja mitä sitä ei äiti lapsensa takia kestäis :) Soittelin kuitenki asian tiimoilta neuvolaan koska toi ihottuma on alkanu nyt leviimään ja sieltä neukkutäti lupas asiaa selvitellä ja sitten soitella mulle. Nyt mulla toi kutina on tosiaan pahinta reisissä ja vaikka massuaki vielä kutittaa, niin on se jo ehkä hieman rauhottunu..

Mukkis mulla on viikkoja nyt 39+5 ja sunnuntaina LA. Sen puolesta pieni saisi jo tulla ja jos tähän ei tosiaan oo muuta apua, niin aion vinkua käynnistystä. Ei tässä oikeesti oo enää järkee!!

Täälläki viime yö oli taistelua tissin kanssa ku ois pitäny koko ajan luttuuttaa. Klo00-06 sit sitä rumbaa vedettiin. Kolmen aikaan alkoi raivarit ja viiden maissa selvisi että masussa oli jokin ahdistanu :( pari tuntia unta ja sit otettiinki päivän labrat ja syötiin aamupalaa. Ehdittiin vielä röntgeniinki keuhkokuviin. Ny ootellaan että lääkäri ehtii kattoa kuvat nii sit ois lastenlääkärin tutkimus ja sit selviää että päästäänkö tänään kotiin <3

Tsemppiä Lilith!!

Täällä on Mukkis kans ongelmaa imuotteen kanssa, pojalla on aika pieni suu ja on vaikea sit saada tarpeeks rintaa sinne. Tai jos saan, niin lipeää ote heti kättelyssä ja menee ihan lussutteluksi. Lääkäri napsas vauvan kielijänteen kun oli vähän kireä, toivotaan et auttais :)

Mut me päästään tänään kotiin! Ihanaa kun saa arjen rullaamaan, aika messevät univelat parilta päivältä. Mieskin kotona monta viikkoa, jee! \o/

Meilläkin oli Saini yöhulinat 01-06, koko ajan rinnalla, puoli vaan vaihtuu..

Meillä noi rintaraivarit on loppuneet mutta paino ei vaan nouse. Syödään kyllä kolmen tunnin välein yöllä päivällä jopa kahden. Olen alkanu pohtimaan että väsyyttään poika syö vaan etumaidon ja se kasvattava takamaito jää vähille... Mikähän siihen olis nerokkain vinkki. Hetken tyhjennys ennen syöttöä?

Viime yö sit ilmeisesti ollu jotenki valtakunnallisesti levoton ku täälläki osastolla useampi vauva itki tuona aikana. Meinasi huono äiti fiiliskin iskeä ku nii paljon raivosi. No sit kuitenki sain kätilön avustuksella rauhoittumaan. Kova imuttelee tää tyttö nii tutti on välill oiva apu.

Mä oon kovasti miettinyt tuttia, että rauhoittaisko se pojan unille syönnin jälkeen, kun aina meinaa syönnin päälle kitistä. Jotenkin en oo tuttia vielä uskaltanut ottaa, kun rintakumi käytössä koko ajan ja pelkään, että siitä saatu hyvä imuote vääristyy, jos otetaan tutti. Rinnanpäätä tarjoan aina välillä, mutta harvoin poika saa siitä kunnolla kiinni.

Täällä myös imetys ei onnistu ilman rintakumia :/ poitsu ei jotenkaan osaa avata suutansa niin,että saisi kunnolla tissin suuhunsa.. Mutta oon päättänyt,että en lannistu. Kokeillaan aina ensin ilman kumia ja sen jälkeen kumin kanssa. Nyt in ruvennut paljon paremmin syömään tissiä,alussa ei meinannu millään ja isäntä kun syötti tuttipullosta, niin itse sillä aikaa aina pumppasi..

Onnea kauheasti nyytin syliin saaneille :) ❤️
Mullakin rintakumi käytössä, oikein ärsyttää kun ne synnärillä sen heti melkein käyttöön tyrkyttivät ja nyt ei enää onnistu ilman :( Mutta en aio luovuttaa! Kyllä me siitä vielä eroon päästään! Meillä kävi tänään neuvolatäti kotikäynnillä, synnytyksestä viikko ja kaksi päivää ja pienen syntymäpaino oli 4500g ja nyt oli jo 4850g :D Hyvin kasvaa tissillä ❤️ On tää fiilis kyllä mahtava kun saa omilla rinnoillaan ruokittua tuon murusen :)
Wildikselle tsemppiä kutinan kanssa! Se on varmasti tosi raastavaa, mullakin oli loppuraskaudessa mahassa pari päivää sietämätöntä kutinaa, yölläkään saanu nukuttua.. Kävin niissä kokeissa eikä mitään löytynyt, onneksi meni lopulta ohi. Tuohon sun ei taida auttaa kun synnytys, koita jaksaa vielä!
Mukkis kuulostaa niin ihanan onnelliselta! Hyvä että synnytys meni nyt erinomaisesti ja miehenkin kanssa vaan tunteet syventyneet, tuo on varmasti se ideaali tilanne :)
Vauvauinnista.. Olikohan se että painoa pitää vauvalla olla 5kg ja ikää 3kk että sinne voi mennä, me ollaan kyllä menossa mut saa nähdä miten täälläkään tuppupaikassa niitä ryhmiä alkaa :/

Wildikselle kovasti myötätuntohaleja. Kamalan näkönen ja kuulonen tuo sun ihottumas. Jospa pian pääsiait synnyttään ja kutinat loppus siihen.

Nyt jänniyetään koska Lilith tulee kertoon uutisia! :)

Täälläkin vauva valvotti mutta se on jo tuttua... Ja on alkanu oleen tommonen kätisevä hereillä ollessaan. Mulla on nännit niin hellät että vauvan imuote tosissaan sattuu... Ajattelin tänään ku pääsen kylille, ostaa rintakumit jos helpittas...

Onnea jälleen kaikille omansa viereen saaneille!

Enemmän käyn lueskelemassa kuulumisia kuin kirjoittelemassa, koska oma tilanne on se, että mitään ei vain tapahdu, olokin on fyysisesti ainakin monen muun kuvaukseen nähden naurettavan hyvä, eilen marssittu pitkin ikeaa ja muita kauppoja. Tänään olisi laskettu aika, viime päivinä poika innostunut uudelleen muljuamaan ja potkimaan, mutta siinäpä se. Kun kaikki vähänkin synnytykseen viittaavat merkit loistaa poissaolollaan, niin koko synnytys tuntuu edelleen vähän kaukaiselta ajatukselta, vähän niinku elelisin tän vatsan kanssa vielä maaliskuussakin. Ei ole vieläkään edes sairaalakassi pakattu.

Turhauttamaan alkaa kyllä pikkuhiljaa ja kauheat paineet tulee, kun vanhemmilla on jo hetken ollut kotona kehto valmiina pedattuna ensimmäiselle lapsenlapselle ja 95v mummo odottaa jouluna näkevänsä vauvan. On muuten mummo vieläpä pelotellut että ehtii pian kuolla ennen kuin näkee lapsenlapselapsensa. Ja näitä jokojokojoko-viestejä satelee.

Kyllähän tämän jo tahtoisi syliinsä saada, että pääsisi tutustumaan, mutta en sitte tiiä mitä kyykkyhyppyjä synnytyksen käynnistäminen vaatisi. Ja olo on toisaalta sen verran iso, että helpompi kuvitella että hyppimällä pääsisi ennemmin lattiasta läpi naapureiden riemuksi kuin synnärille.

Me päästään kotiin <3 tai eka pitää oottaa että otetaan se Vasseu-näyte :) sunnuntaina sit painokontrolli ku paino oli viel himpun laskenu eilisestä. Keuhkokuvat puhtaat, mutta ultralöydösten takia saattaa lääkäri jotain niissä nähdä, mutta kuukauden päästä magneettikuvat varmuudeksi :) kyllähän tästä jo kotia haluaa ku maanantaista asti jo tääll makoillu :)

Annika89, tekstisi on kuin minun kirjoittama. Laskettu aika oli toissapäivänä ja jokojoko-kyselyitä tulee joka suunnasta. Merkkejä alkavasta synnytyksestä en enää edes jaksa bongailla. Vauva on potkinut ja liikkunut aivan entiseen tapaansa (=todella runsaasti ja potkut voimakkaita). Vaikka tilanteesi on ikävä, on mukavaa että on joku kohtalotoveri! :)

Nonii nyt on sitten neuvolalle kutinasta soitettu ja neukkutäti oli soitellu äippäpolille asiasta. Kuullemma on nyt paljon tämmösiä mun kaltasia kutina tapauksia raskaana olevissa. Hui ku aloin ite pyörittelee päässä, että entäs jos ne mamut on tuonu tullessaan jotain ihottuma epidemiaa tms.. Hyh!!

No eniveis.. Äippäpolilla olivat konsultoinu lääkäriä asiasta ja nyt äsken soittivat mulle. Maanantaina käynnistykseen, koska tähän ei muu auta kun synnytys. Klo 8.30 pitää olla joensuussa ja katsoovat tuon ihottuman ja sen jälkeen todennäkösesti käynnistetään. Pieni riski vielä on, että eivät käynnistä mutta kyllä se kätilö jo puhu silleen että varmaa olisi. Ei tähän tosiaan ole mitään apua mistään linjamenteistä eikä tabuista.. Ja toi ihottuma vain leviää ja kutisee lisää.. Kätilö sano että yritä vielä pärjätä viikonloppu.

Täälläkin vaa häpyluu hieman jomottaa, muuten olo ku ei raskaana oliskaan. Paits sit ku joutuu kyykkii esikoisen kengät jalkaan :)

Neuvolassa veikkas tänää, et mun ponnistuskohtaus liitty vauvan laskeutumiseen. Oli pää jo lähtöasemissa. Muuten oli sitä mieltä, ettei mul oo kaikki kunnossa, ku oon aina niin surullinen. Just! Niinku muka tuntis mut!

Ja mulla oli kans strepto positiivinen. Turussa siirtyy nyt näytteidenotto kokonaan tyksiin, et siellä kait tehää pikatesti ku tulee synnyttämään. Huomattavasti kätevämpää! Munkaa ei enää uudestaa näytettä tarvii antaa. Ja kuulemma voidaan silti päästä heti kotiin synnäriltä. Ei vaikuta siihen mitenkään. Tietty kunhan mä ehin saamaan sen antibiootin.

Takaisin