Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tulee jo sellasia supistuksia, jotka kestää yli minuutin, ja tosi vaikee hengittää samalla. Yritän kyllä, mutta kipu vie kaiken huomion ja sit huomaan että sattuu enemmän sen takia etten hengitä o.O näitäkö pitäs kestää tunti tai 2 enne ku soittaa tai lähtee synnärillle!!!!??!!

Lilith tai niin kauan ku kestät itse. Jos tuntuu, ettet pärjää kotona niin saa sinne sairaalaan lähtee. Se suositus olla kotona niin pitkään ku kestää, perustuu siihen että ei liian aikaseen mene sairaalaan. Ne supparit kun voi loppua sairaalassa kun stressi nousee. Kotona on rennompi ja sitä kautta kehoon välittyy sitä oksitosiinia, joka edistää synnytystä. Tuo hormooni katoaa stressissä ja synnytys pysähtyy.
Eli siis jos yhtään tuntuu, ettet pärjää kotona niin mee ihmeessä sairaalaan. Kokeile ekana kotona grammasta panadolia ja lämmintä suihkua.

Huooo, kuuma suihku ei kyllä auta, tulee nii kipeetä, aina ku oli pari minuuttia kivutonta aikaa, nii sillo oli juu mukavaa :D panadoli otettu. Jospa viä pari tuntia koittais pystyä oleen. Mun säkällä nää loppuu samantien ku ollaa sairaalas, sinne matkaa kuitenki 60 kilsaa..

Tsemppiä Lilith! Koita aloittaa ja päättää supistus syvään henkäykseen. Mulla auttoi kun supistuksen tullessa vedin keuhkot täyteen ilmaa ja siitä huulet törröllä puhalsin tyhjäksi. Nenän kautta sisään, suun kautta ulos.

Tsemppiä Lilith_Misth, toivottavasti pian nyytti kainalossa!! Himpun verran kateellisena täällä :)

Hurjasti onnea mukkis ja ihana ku kaikki meni noin hienosti <3 :)

Paljon onnea myös muille jo jakautuneille joiden nimet nyt lukiessa unohtu :)

Elinatuuli täällä 38+2 lääkäri ultras ja totes vauvan olevan jo 3.5kg ja neuvolatäti veikkas käsikopelolla vielä isompaa eli tässä nyt ootellaan soittoa kyssiltä että mitenkä edetään. Lääkäri veikkas että aletaan käynnistellä nyt kahen viikon sisällä. Ittellä myös se tilanne ettei kohdunkaula oo lyhentynyt koko raskauden aikana eikä paikat oo alkanu ees pehmetä, joten kuulema turha lääkärin mielestä odotella, mut kyssiltä tekeevät sit päätöksen.
Itte luulen että syyllisenä mun valtavan kokoinen kohtu jossa vauvvalla on ollut ja on edelleen reilusti tilaa kasvaa. Mulla on ruokavalio hoitoinen raskausdiabetes johon on kyllä kuulunu kerran viikossa herkutellua, mut en usko että siis ruokavaliolla on omalla kohdalla ollut suuremmin merkitystä.

Lilith_mist mekin meinattiin heti vaan vauvvauintiin kun se on vaan mahdollista :) pitänee sit synnytyksen jälkeen lähteekki mettästää uimapukua johon mahtuis ;)

Ngale voi vitsi mitenkä ihanasti siellä on käynyt että pieni ittekseen hoksannut kääntyä ja on sirokin ni pääset varmasti hienosti ens vuojen puolelle :)

Talvitintille ja miikulle ja lilminnille hurjasti onnea <3

Lilith_mist tsemppiä!! Jospa se pieni sieltä nyt alkais tulla :)

Joku tais valittaa kivuista ja siitä ettei uskalla yksin pitkälle lenkille lähtee.? Täällä sama virsi eli koiran kans en enää uskalla lähteä kauhean kauas kotoa kun 4.5 kilsan lenkin aikana meinas jalat pettää alta. Jalat siis puutuili ja alko täristä. Onneks mies oli mukana ni madeltiin sitten kotiin erittäin hitaasti :( myös tuo kohtu painaa häpyluuta niin rajusti että ennen lenkille lähtöä tai kauppareissua saa ottaa panadolin ettei ala kyyneleet valua silmistä kävellessä.. huoh.. valivali..

Mut hurjasti onnea kaikille niillekkin jo jakautuneille jotka unohdin :/

Tsemppiä Lilith!

Nyt vähän omaa napaa, pinnallista sellaista: mut tääl oli vissiin pari mammaa jotka ties ripsipidennyksistä jotain? Millä ne sais pois? Otin toissa viikolla kokeiluluontoisesti ja Nyt ärsyttää kun ne sojottaa. Tietenkään en saa kosmetologia kiinni joka ne laittoi :arghh: Öljyä vai mitä kokeilis? ! Help!

Naama kutisee ja on turvoksissa edelleen allergialääkkeestä huolimatta, se helpotti hetken. Onkohan mahis että raskausajan ihottuma tms vois tulla myös kasvoille? En enää keksi mikä tää on. Kuitenkaan en ole lätränny mitään kasvoille pariin päivään eli ihme juttu.

Miten pian noiden iho-oireiden jälkeen sulla synnytys käynnisty? Mietin tässä, että pitääkö tätä kestää tammikuulle asti.. Mulla alko tää lauantaina eli nyt tulee kuus päivää.

Ruokasoodaa ja kosteusvoidetta en oo kokeillu vielä yhdessä. Pitää seki kokeilla. Mies saakin huomenna tuoda ruokasoodaa.
Piti ihan tarkistaa tosta lääkepaketista, oon saanu ne suunnillee viikon ennenku poika synty. Diagnosoin ite silloin et olis raskausihottuma, mut lääkäri oli sitä mieltä et ei voi olla, et se ois kuulemma jotenkin vaan todella ylipainoisten ongelma(?).

Mraa minä en kyl oo ylipainonen ku lähtöpaino on mulla ollu 52kg ja oon pitkä 165 cm. Eli oon aina ollu hoikkanen ja hyvässä kunnossa.
Kattelin myös netistä tuota raskausihottumasta ja oireet kyllä täsmää. Mutta onkohan enää sitten mitään järkeä lähteä hakemaan apua kun kohta synnytys edessä. Toisaalta pahimmassa tapauksessa joutuu kestämään tosiaan vielä sinne tammikuulle asti.

Tsemppiä Lilith_mist !

Täällä huonosti nukuttu yö, tällä kertaa supisteli myös yöllä, ennen on rauhottunut kun on mennyt lepäämään...Josko se olis mullakin kohta aika :)

Tsemppiä Lilith!

Mulla tuli illan kipakoita supistuksia, mutta eipä silti mitään sen kummempaa... Tänään taas äp poli, jos ottaisi ihan vaan varuiks sairaalakassin autoon mukaan... ;)

Täällä ekat kipeät supistelut yöllä. Oisko kestänyt puolisen tuntia ja aika lyhyillä väleillä sellasella puolen minuutin kestolla. En kattonut sen tarkemmin kellosta.

Toivottavasti ei tarttis kauaa kärvistellä, se oli kyllä ihan kamalaa. Muistaakseni mulla se mahan kutina vähän hellitti loppua kohden, viimesinä päivinä kutina oli pahin tuola sisäreisissä ja polvissa. Mäkin olin kyllä varma et se on sitä raskausihottumaa, en muista sitä lääkärin pointtia siitä ylipainosta. Tsemppiä, pidetään peukkuja et muksu lähtis syntymään ni helpottais. Ei siihen taida muuten apua löytyä:/

Tsemppiä Lilith!

Nyt vähän omaa napaa, pinnallista sellaista: mut tääl oli vissiin pari mammaa jotka ties ripsipidennyksistä jotain? Millä ne sais pois? Otin toissa viikolla kokeiluluontoisesti ja Nyt ärsyttää kun ne sojottaa. Tietenkään en saa kosmetologia kiinni joka ne laittoi :arghh: Öljyä vai mitä kokeilis? ! Help!

Naama kutisee ja on turvoksissa edelleen allergialääkkeestä huolimatta, se helpotti hetken. Onkohan mahis että raskausajan ihottuma tms vois tulla myös kasvoille? En enää keksi mikä tää on. Kuitenkaan en ole lätränny mitään kasvoille pariin päivään eli ihme juttu.
Öljyllä se liima liukenee mutta koita olla hellä ettei lähe omat ripset

Hihii, Lilith_Mist, mulla oli heti herätessä semmonen tunne, että tänään on sun vuoro! Tsemppiä kovasti. :)

Noista ripsienpidennyksistä: Öljyt tosiaan liottavat liimoja, samoin vesihöyry saattaa auttaa irrottamisessa. Kaikista tehokkain keino on kuitenkin liimoille tarkoitettu poistoaine, joten kannattaa tosiaan käydä ammattilaisella jos vaan mahdollista. Mulla on onneksi itselläni tuota poistoainetta kun oon koulutettu ripsiteknikko itsekin, niin sain pidennykset sillä pois tosi näppärästi. :) 2,5 vuotta oon ripsiä pitänyt, voitte vain arvata, kuinka alaston olo nyt on ilman niitä!

Nannuska, hyvä että pääset kosmetologille poistattamaan ripset. Itse kosmetologina en kyllä suosittele itse poistaa, siinä on juuri se vaara että lähtee omat ripset mukana sekä silmillekin turvallisempi.

Takaisin