Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukkis eikö olekkii ihanaa nukkua mahallaan ;)

Talvitintti paljon onnea pikku pojasta<3

Miikku ja lilminni paljon onnea prinsessoista<3

Onpa monta pientä syntynyt sitten aamun:)

Vauva-arjen lomassa ei paljoa aikaa jää, joten on jäänyt koko foorumi synnytyksen jälkeen taka-alalle. En siis ala lukemaan noita satoja viestejä! Onnea kuitenkin kaikille uusille vanhemmille!

Meillä on lähtenyt kotona olo hyvin käyntiin. Vauva oikeestaan vaan syö ja nukkuu, itkee vaan vaipan vaihdon yhteydessä.

Tulinkin kysymään sellasta, että onko joillakin ollut kohtutulehdus? Itseä alkaa vähän epäilyttämään, että vois olla. Tänään on maha ollut kipee. Aattelin aluksi sen johtuvan huonosta suolen toiminnasta, kunnes luin, että ummetus olis yksi oire. Oon kyllä tänään käynyt kakkoshädällä, mutta tuntuu, ettei maha tyhjene kunnolla ja suolessa tuntuu painetta. Kohtu ei ole painellessa kipeä, eikä muitakaan oireita ole. Ainut tuo välillä aaltomaisesti tuleva kipu, joka säteilee alaselkään. :/

Vilijonk4 mulla ollut 2 kertaa kohtu tulehdus joista ainut oire on ollut hirveän hajuinen vuoto ja isot hyytymät! Mut jos yhtään epäilyttää niin kannattaa käytä tarkastuttamassa!
Ja hienoa että teillä on vauva-arki lähtenyt hyvin liikkeelle!

4. yö putkeen kipeitä supistuksia. Mikään ei tunnu auttavan. Useamman tunnin ovat vartin välein ja sitten ne hiipuu. Ei vaan jaksaisi enää montaa yötä tällä tavoin.

Onnittelut vauvan saaneille ja tsemppiä niille jotka vielä odottavat!

Viljonkka, kannattaa mennä heti näytille, että saat lääkkeet, jos tarvis. Muuten voi joutua kaavintaan tai sairaalaan mis tiputtavat antibiootin suoraan suoneen. Just ma olin kaverin kanssa tyksissä, ku hänelle oli tulossa, mut välttyi nopean reagoinnin ansiosta. Oireena vaan jomotus munasarjoissa.

Ngale, loistavia uutisia! Täälläkin toivotaan, et päästäis tammikuulle, mut eihän siihenkää oo enää ku 2 vko. Iiik!!!

Kiva kuulla Saini, et nyt meni hyvin. Iteki mietin, et joudutaanko taas kaivaa imukuppi esille. Hope not!

Ja viimein löysin jopa paria eri imetysteetä. Taistelu maidontuotannon puolesta voi alkaa!!!

Auttakaa! Voiko olla limatulppaa, sellainen pieni kirkkaankellertävä hyytelömäinen pieni läjä?

Valkovuoto mulla on ollu jo pitkään tosi vetistä ja siinä siis valkosta kamaa mutta tuota tuli nyt taas lisää ja se on kirkkaankellertävää hyytelömäistä limaa

Ninnukka, limatulppa on tosiaan sellaista hyytelömäistä löllöä, joten kuvailun perusteella uskoisin tuon olevan just sitä. :)

Wildis, I feel you! Mä oon tänä aamuna itkenyt sitä, kun jouduin ottamaan ripsienpidennykset pois ja näytän ihan alastomalta. Joka kerta peilin ohi kävellessä pääsi itku, kunnes keksin vähän meikata. :D Mies parka ihan ihmeissään.

Täällä kans epäilen kohtutulehdusta. Lämpöä nostaa. Muita oireita ei oikeen ole. Voi miksi kaiken pitää mennä pieleen. :| Neljän jälkeen tulee hoitaja ottamaan tytöstä labrat, toivon todella että biliarvot ois tällä vuorokauden hoidolla laskenu.

Jos esikoista ei olis ni skippaisin koko joulun tänä vuonna...

Onnea paljon kaikille vaavin saaneille! ❤ Ja aivan ihanaa, Mukkis, että synnytys oli nyt positiivinen kokemus ❤ :)

Kiitos kaikille onnitteluista, ja onnittelut muillekin tuoreille vanhemmille ja tsemppiä synnytykseen lähtijöille! :)

Vieläkin todella tokkurainen olo, onneksi kohtapuoliin pitäisi saada pari pussia lisäverta, josko olo lähtisi sitten virkoomaan..

Onnea Talvitintti ja Miikku90 ja lilminni!

Ja kaikki ketkä epäilee kohtutulehdusta, niin käykää ny ihmeessä tarkistamassa tilanne, paranemisia! <3

Täällä kiukkunen ja jotenkin masentuneen olonen fiilis jatkuu. Alkaa olee jotenkin henkisestikki iha lopussa tähän raskaana olemiseen. Kovasti itteeni zemppaan koko ajan, mutta pahaa tekee :/

Aamuyöstä alko alaselkää särkeen, ja uusi tunne, alko särkeen lantiota. Näitä särkyjä ja tuntemuksia edelleen, mutta oon nii väsyny etten jaksa ees toivoo että ne veis mitään eteenpäin. Mies tuossa eilen tokas että sitte ku se vauva on tullu, niin kyllä tulee ikävä näitä raskausaikoja mulla, että nyt on vielä aikaa nauttia "hiljasuudesta" ja kaikesta muusta, mutta kyllä mä nyt sanon että ei tule ikävä näitä viimesiä aikoja! Odottelua ja tietämättömyyttä ja kipuja ja ahdistusta, paljon mieluummin ottasin sen konkreettisen nyytin tissille ja alkais arkirutiinit taas rullaamaan ja elämä "normalisoituis"..

Onnea synnyttäneille <3

Voi jehna.. Olin kakalla ja yhtäkkiä massusta kuulu jumalaton pamaus. Tuosta vähän navan yläpuolelta ja pienempi pamaus oikeelta, missä poika pitää jalkaa. Sen jälkeen aloin pyyhkiä, niin paperiin jäi tulppaa.. Jospa se kalvo olis menny rikki ku varsinaista lapsivettä ei oo viel tullu. Mietin, et meneeköhän siinä kauankin kun sitä alkaa tulee jos se siis meni rikki.. Mietin et meneekö siinä vähän kauemmin jos ne kalvot menee ylempää rikki.
Huiiih kauheeta ku alko nyt jännittää.. Mulla on ollu suppareitaki koko päivän vaikka tosin kivuttomia osa.

Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille! Toivottavasti pian olisi myös niille h-hetki jotka sitä odottavat :) Mie huomasin et vedenjuonnin määrä vaikuttaa tosi paljon itellä tohon maidon tulemiseen, jos unohdan juoda vettä niin tuntuu et tissitkin pysyy tyhjempinä.. Pitää siis pari litraa päivässä juoda et pysyy maidontulo kunnossa. Ei oo pikkumies nälkää nähnyt ja paino nousee edelleen tosi hyvin mutta huomaa ettei saa sellasta unettavaa annosta kerralla vaan herää sit hetken päästä ja tahtoo lisää. Muuten nukkuu yleensä n. kolmen tunnin pätkän kerrallaan. Öisin tähän asti on yleensä ensimmäinen unipätkä jopa 4h.
Pientä juilimista oli tuossa pari päivää sitten alavatsalla mut sit sen jälkeen ei oo ollut, nyt vasta huolestuin et toivottavasti ei sit kuitenkaan mikään kohtutulehdun ois tulossa, en tiennyt että oireet voi olla tosi pieniäkin niin sanotusti.. Musta vuoto haisee pahalle mut on haissu koko ajan eli ei siis mitenkään erityisen pahalle vaan tollaselle.. no menkkamaiselle :D miten "tunnistaa" hyytymäinen vuoto? Mulla ei siteessä näy mitään mut välillä kun pöntöllä käy niin huomaa et on sinne valahtanu sellanen "läikkä" joka pysyy niin ku veden seassa kasassa.. Sori ällötys :D
Ps. en saanut tehtyä kestositeitä raskausaikana ja tikkien kanssa noi kaupan siteet on iha hirveitä, kushiesin vaippaimut toiminut älyttömän hyvin kestositeen sijasta :D Kestovaipoista mikään malli mitä oon hankkinut niin ei kyllä lapselle sovi :/ ehkä isompana noi missä nepeillä voi kokoa muuttaa..

Onnea synnyttäneille <3

Voi jehna.. Olin kakalla ja yhtäkkiä massusta kuulu jumalaton pamaus. Tuosta vähän navan yläpuolelta ja pienempi pamaus oikeelta, missä poika pitää jalkaa. Sen jälkeen aloin pyyhkiä, niin paperiin jäi tulppaa.. Jospa se kalvo olis menny rikki ku varsinaista lapsivettä ei oo viel tullu. Mietin, et meneeköhän siinä kauankin kun sitä alkaa tulee jos se siis meni rikki.. Mietin et meneekö siinä vähän kauemmin jos ne kalvot menee ylempää rikki.
Huiiih kauheeta ku alko nyt jännittää.. Mulla on ollu suppareitaki koko päivän vaikka tosin kivuttomia osa.

Voitko kertoa millaista se tulppa sulla oli?
Täällä ku tuli sitä ihme kamaa ja nyt on mahaa supistellu mutta ei kylläkään kipeästi, pissalla käynti jotenki sattuu ku tuntuu vauva painavan tai joku

Takaisin