Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vai että vielä alakerran sheivausta, kyllä saa rehottaa mun puolesta:) Hyvä kun kengät saa jalkaan , itseasiassa miehen piti tänään auttaa siinäkin hommassa :D

Kokopäivän tänään supistellut kivuttomasti, tai no ehkä vähän enemmän tuntuu kuin ennen...ehkä toive ajattelua! Nyt iltaa kohden vaan lisääntynyt, aika voimia vievää vaikkei edes satu...vielä!

Vilijonk4 tuleeko sulle se kipu aalto imetykseen jälkeen? Mietin vaan että olisko jälkisupistus?
Toivottavasti teidän pikkusen paino nousussa ja sun tulehdus arvot ei oo nousussa! Tsempit :)
Imetyksen jälkeiset jälkisupistukset on erilailla kipeitä. Kävellessä tuntuu kipua joka askeleella. Helpottaa vähän särkylääkkeillä, mutta ei täysin. Mutta tuo paine tuolla persiin puolella myös ihmetyttää.

Mulla ainakin näin sektion jälkeen mahan kipuilu on erilaista. En muista kelle kaikille sektio oli ollut. Mutta sektiolla kun synnyttää niin kohtu tyhjennetään mekaanisesti. Se jättää muuten pitkäksi aikaa mahaan sellasen oudon tunteen. Mulla se kipu ainakin on hiukan niinku sellasta "vatsani roikkuu liikaa ja sisäelimet etsii oikeaa paikkaa" kipuja. Varsinkin kun noi vatsalihakset onkaan venahtaneet siellä kokonaan niin mitä enemmän niitä yrität käyttää, sitä enemmän ne sattuu.
Kannattaa mainita neuvolassa jos huolestuttaa...

Hei kaikki joulukuun mammat. Täällä olisi vielä yksi innokas odottaja liittymään joukkoonne. Olen seuraillut teitä jo pitkään, mutta vasta nyt sain aikaiseksi alkaa itsekin kirjoittelemaan näin la:n lähestyessä. LA on 28.12. Ennestään meiltä löytyy kaksi neitokaista (-11 & -12), kolmas siis tulossa.

Onnea kaikille jo pienokaisensa saaneille ja kärsivällisyyttä meille vielä odottaville :)

57c1351a085da90a194e2f8cf70fb715
Onko teillä muilla yhtä pahannäkösiä arpia jotka kutisee, niin paljon ettei edes vahvemmat antihistamiinit auta?!
Huomenna kokeilen vielä aloe vera geeliä. Alan olla jo niin täynnä tätä paskaa!! (anteeks kielenkäyttö)
Soitin epätoivosena synnärillekki tästä asiasta ja siellä oli joku persereikä kätilö taas töissä ja sano, että ei tää kuulu raskauteen. "mene terveyskeskuslääkärille asiasta valittaa"
Mä niin nään jo punasta asian suhteen!! Miks ei muka liity raskauteen. Ei mulla ennen raskautta oo mitään iho-ongelmia ollu..

Sori huutelen toisesta ryhmästä, mutta mulla oli ihan samanlaiset arvet loppuajasta kuin sulla Wildside! Se kutina oli aivan hirveetä ja pari viikkoa synnytyksen jälkeenkin vielä vähän kutis. Lisäks tuli jotain pientä näppyläihottumaa (niinku nokkosihottumaa) reisiin ja arvaa kutisko... Mut meni ohi itsestään. Tsemppiä!!

Wildis, no voi hyvää päivää, minkä kommentin taas kätilö antanu!!! Raskausarvet ja niiden aiheuttama kutinahan ei kuulu raskauteen?? Mitä se oikein kuvittelee.. Ootkos muuten lukenu raskausihottumasta? Voisko olla sellasta?

Wild, voi hyvänen aika kun sua koetellaan:( toivottavasti pikkuinen tajuis syntyä ja pääsisit kivuista! Suuri voima hali<3

57c1351a085da90a194e2f8cf70fb715
Onko teillä muilla yhtä pahannäkösiä arpia jotka kutisee, niin paljon ettei edes vahvemmat antihistamiinit auta?!
Huomenna kokeilen vielä aloe vera geeliä. Alan olla jo niin täynnä tätä paskaa!! (anteeks kielenkäyttö)
Soitin epätoivosena synnärillekki tästä asiasta ja siellä oli joku persereikä kätilö taas töissä ja sano, että ei tää kuulu raskauteen. "mene terveyskeskuslääkärille asiasta valittaa"
Mä niin nään jo punasta asian suhteen!! Miks ei muka liity raskauteen. Ei mulla ennen raskautta oo mitään iho-ongelmia ollu..
Mulla tuli ihan samaa, meinasin seota siihen kutinaan. Levis näppylät loppua kohden jo reisiin ja polviin. Antihistamiini+kortisonivoide autto jonku verran. Tajusin pari päivää synnytyksen jälkeen et ne näpyt oli vaan hävinny. Mikä lie mystinen allergia, ei koskaan selvinny. Mut ei siihen auta ku synnytys!

Voi apua, näyttää ja kuulostaa todella hurjalta, Wildis! Oot varmaan kaikki keinot jo kokeillut aloe veraa ym. myöten? Ei voi muuta kuin toivoa, että vauva syntyisi PIAN!

Raskausihottumasta en ookkaan lukenu vielä. Pitää lukasta. Aloe vera geeliä oli tarkotus kokeilla huomenna kun mies sitä tuo.
Mulla on tullu myös tuollasta näppylämäistä ihottumaa nyt reisiin. Mutta todella hämmentävää tässä on se, että oon kaikki antihistamiinit ja kortisonivoiteet kokeillu. Jääkaapissa säilytettävä sibicort on ainut joka hetkellisesti auttaa. Mutta ajattelin kun en ole vielä panadolia kokeillut, että jos sen nappaan. Ette ikinä usko, mut se autto! Ainaki tän yhen kerran.
Tää on vissiin sit sellanen vaiva joka täytyy vaan kestää. Kovasti tosiaan toivon jo, että syntys.

nyt alkaa olee aika kauheeta tää alaselän särky. ei oo enää sellasta poltetta ja menkkakipua, vaan oikee särkee, ja sillai.. juilii tosi inhottavasti? iha ku jou venyis siellä samaa aikaa kaikkii eri suuntii, tuntuu ilkeeltä. voiko supistukset tuntua vaa särkynä selässä tms?

Ootko wildis kokeillut ruokasoodaa ja kosteusvoidetta yhdessä iholle? Mä luin todella mielenkiintoista artikkelia miehestä jolla oli tosi paha ihottuma joka oikeasti sitten parani tolla yhdistelmällä. Oletan että vesipohjainen Kosteusvoide ja ruokasooda on se juttu. Ruokasooda tasapainottaa ihon pH pitoisuutta. Levitä sekoitusta iholle ja anna olla. Kokeile vaikka osaan kohtaan jos et pysty kaikkialle laittamaan...

Täällä mies yllättää :D mies on jossain vaiheessa lukenu 3 ässästä ja masuasukin hikasta :D meillä toiveena, et muksu tulis vasta tammikuun puolella ja mies on muutamana päivänä yrittänyt hillitä mun joulusiivouksia (kertonut siivoavansa vapaapäivänään :Heartred) ja tänään ilmeni myös et ei ole innokas menemään joulusaunaan. Tässä vaiheessa mä vasta hoksasin syyn... voi toista, vaikuttaisi stressaavan jo hieman tuleva synnytys :D ite tunnen itseni niiiiin laiskaksi, kun siivoilen vain vähän kerrallaan, syön, nukun ja katon tv:tä. Koiran kanssa tallustellaan kyllä lenkeillä, mutta ei mitään hikilenkkejä :D

Mulla tuli ihan samaa, meinasin seota siihen kutinaan. Levis näppylät loppua kohden jo reisiin ja polviin. Antihistamiini+kortisonivoide autto jonku verran. Tajusin pari päivää synnytyksen jälkeen et ne näpyt oli vaan hävinny. Mikä lie mystinen allergia, ei koskaan selvinny. Mut ei siihen auta ku synnytys!

Miten pian noiden iho-oireiden jälkeen sulla synnytys käynnisty? Mietin tässä, että pitääkö tätä kestää tammikuulle asti.. Mulla alko tää lauantaina eli nyt tulee kuus päivää.

Ruokasoodaa ja kosteusvoidetta en oo kokeillu vielä yhdessä. Pitää seki kokeilla. Mies saakin huomenna tuoda ruokasoodaa.

Tsemppiä kaikille kipuilijoille! Toivotaan, että kaikki saisi kohta pienet joulu nyyttinsä syliin :)

Täällä sairaalassa tullu herkisteltyä tänään kunnolla, miten mahtava tunne kun imettää ja toinen katsoo niin intensiivisesti takaisin, tämä nuori mamma on kyllä herkillä :')
Samaten on ihanaa katsoa miten mies on pojan kanssa, heti auttamassa, lohduttamassa ja huolehtimassa. ❤️

Harmittaa vaan kun olo on ollut niiiin heikko etten ole edes pystynyt ottamaan poikaa syliin, saatika kantamaan häntä. Nyt olo kyllä vahvistunut kun saatiin pari pussia verta tiputettua, ja toivottavasti huomenna hemoglobiini normalisoitunut.

Täällä varmaan kohta puoliin yritetään käydä nukkumaan, hyvät yöt kaikille teille mamoille!

Mulla on nyt supistellu viimeyöstä lähtien, kivuliaasti mutta epäsäännöllisesti, nii kuinka tuo liikelaskenta nyt, ku koko ajan on maha supistuksesta kivikova ja tulee kipeetä, nii en tunne liikkuuko pieni?

Takaisin