Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei käyny miehen työkaverin ennustus toteen. Sain muutaman hassun supparin vaan yöllä ja se siitä.. Höh!!

Kuuluuko teillä muilla tuolta mahan puolelta sellasta "kurinaa" ja lotinaa, napsumista jne? Mulla nyt viime yön jälkeen alkanu kuuluu. Oiskohan se joku merkki. Tuskin kuitenkaan, mut kivahan näitä on miettiä. :D

Wildside, Mulla kuuluu ihme lorinaa ym xD pari kertaa kuulu se Naks, mutta mitään ei oo vieläkää tapahtunut. Turhauttaa. Nukkuminenkin ihmeelliseks menny, haluis nukkua mutta valvomiseks menee. Ei kipuja tai mitään. Vuorokauden joutuu nyt pissaa kerää proteiinin takia Huh.. Nyt pe taas sitten käyrille ja 23pv taas ihmettelemään synnärille..

Joo mullaki on toi ku lorisee ja naksuu, niin ei nukuta sitte ku koko ajan vaan kuulostelee et josko ne vedet nyt tuosta naksahuksesta menis :D Sit jännää aina nousta sängystä. On ihminen kyl hupsu ku näin pitää kuulostella :D

Paljon onnea saini,salli, mukkis, t87 :)

Mukkis hienoa että synnytystä oli nyt mukava kokemus:)

Metsäläinen meillä ollaan kaikkien kanssa käytetty nan1(siis ei ha) ekat kuukaudet ja sit siirrytty tuttelin jauheeseen kun alettu herkuttelemaan soseilla:)

Ngale sektioon tsempit<3
Tsempit myös herkkusienelle, miikkulle, lilminnille, popi's <3

Lilith mulla oli ekasta pissa hätä ja "pomppasin" sängystä ylös ja poks vaan, tokasta olin kakalla ja ilman varoitusta poksahti:)

Elinatuuli mulle neuvolassa sanottu kun radin takia panikoinut vauvan koon takia niin totesivat että jos äiti raskaus aikana pitää huolen hyvästä ruokavaliosta niin ei se kamalan isoksi kasva ja sama koskee myös ei Radi äitejä:)

Äityli toivottavasti pienen bilit on hyvät, tsemppiä:)

Onhan täällä ollut toiminnan täyteinen päivä/yö:)

Tsempit myös teille vuoroanne odottaville yhteisesti!

Täällä iskemässä joku räkätauti, 2 isompaa pärskii ja yskii aika kiitettävästi, mä niin toivon että vauva vältyy tuolta taudilta:/

Mies otti taas yöksi muksut itselleen ja kohtuus tässäkin, pikku3 heräsi 3 kertaa ja vauva heräsi klo 4 ja nukahti uudestaan joskus 6 tienoolla ja heräsi muutenkin 2 kertaa :D matsoili vielä porukoilleen illalla että kylläpä vauva nukkuu hyvin hänen kanssaan... Hahaa, saipa kokea totuuden! Olenko kamala jos en tunne sääliä toisen väsymykseen kun itse kuitenkin hoidan suurimman osan yö valvomisista? Noh anyways vielä ne vauvan kanssa nukkuu ja mä hoidan aamuhommat...

Ajatuksena oli mennä vauvauintiin, mutta eilen sitten katoin kaupungin nettisivuilta että miten homma toimii.
Täällä alkaa ryhmät tammikuussa ja syyskuussa ja ainakin nettisivujen mukaan ne on tarkoitettu 3-6kk ikäisille. Laitoinpa sitten palautesysteemin kautta kyselyä että mitenköhän joulukuussa (tai tammikuussa...) syntyneen vauvan on mahdollista ikinä päästä mukaan?!?

No niinpä ja ite säikyin noita naksahduksia xD nyt vaan se lapsvesi mietityttää.. Mistä tietää että ne on menossa??

Huomenta ompas täällä taas sutinaa.
Tsempit kaikille joilla h-hetki lähenee,
ja onnet niille joilla jo nyytti kainalossa jos en ole muistanut onnitella :)

Omanapa sama kuin ennenkin, vaikeaa on kaikki mutta mitää ei kuitenkaan tuntuisi tapahtuvan noita kivuttomia suppareita enempää. Joulu se sieltä tulee ja vauva tulee jos on tullakseen ennemmin tai myöhemmin, oltiin sitten aatto synnärillä tai ei, tuleehan noita jouluja :) Tällä periaatteella ajattelin nyt mennä niin ei ehkä tarvi sitten stressailla sen enempiä
:santa :talk017 :santa

Yöllä supisteli kolme tuntia melko kipeesti, säikähin ku pikku2 tippu sängystä ja siihen loppu supistukset :\

Kohta neuvolaan, ei huvittas yhtään. Haluisin vaan möllöttää kotona enkä nähdä ketään.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Voikohan ottaa allergialääkettä, löysin kaapista loratadin 10mg jota otin satunnaisesti alkuraskauden aikana.

Naama turpeena ja kutisee, sain jonkun ihottuman :lurking:

Oliki pikainen pyörähdys tyksissä. Tyttö oliki kääntyny ja oli lääkärin mukaan vielä niin sirokin, että sektio peruttiin. Kyllä nyt on helpottunut olo. Ehkä mä sittenki voin saada tammikuun lapsen! Oon yks niistä harvoista, joka toivoo et menis vähän yli ja ens vuoden puolelle.

Ihanaa, kun olikin pikkuinen kääntynyt sukellusvalmiuteen, ngale! Varmasti helpottuneet fiilikset!

Mulla kuuluu kans mahasta napsumista, on kuulunut jo viikkojen ajan. Kuulemma sikiökalvot ne siellä paukkuu, kun vauva liikkuu tai venyttelee tai tarttuu niistä kiinni. Ihan selvästi oon kyllä huomannutkin äänten yhteyden liikkeisiin. Kovempi potku saattaisi puhkaista kalvot näin loppuraskaudesta, vaan eipä oo sekään tapahtunut vielä.

Viime yön sain nukuttua melko hyvin, vaikka heräilinkin kolmen vartin välein kääntämään kylkeä kipujen takia. Mulla liian pitkään yhdellä kyljellä makoilu aiheuttaa ihan järkyttäviä kipuja vatsaan ja jalkoihin, yöllä sai taas vähän itkeä tirauttaa sen tuskan kanssa. Voi vauva-rakas, kun tulisit pian jo maailmaan! <3

Hirmuisesti tsemppiä kaikille muillekin tuskailijoille, kipuilijoille ja valvoneille! Kohti parempaa huomista, toivottavasti. :)

Nannuska11, ei saa ottaa mitä tahansa allergialääkettä, histec tais olla odottavalle äidille ja imettävälle oli jokin muu. Käy apteekissa kysymässä :)
Kiitos vastauksista, nyt ei jännitä yhtään niin paljoa tuo strepto :)
mä taidan olla niitä harvoja jotka nukkuu hyvin, taas tuli 11h nukuttua ja yksi vessakäynti ;) muutenkin tämä raskaus mennyt ihan hävyttömän hyvin mut voihan se tästä vielä muuttua :D

Air4m taidat olla Nokialta? Ajattelin kun synnytät taysissa ja neuvola oli siirretty homeen takia uusiin tiloihin, minä meinaan olen nokialainen ja harmittelin kans tuota pitkää matkaa nykyisin neuvolaa, olin suunnitellut että pystyisin aina kärryttelemään vauvan kanssa neuvolaan mut eipä se nyt enää onnistu :/

Juu, Nokialta olen :) Hih, kivaa, että joku muukin :D Voiskin olla hauska sopia vaikka kärryttelytreffit sitten kun vauvat on syntynyt :)

Onnea Saini, Salli ja T-87 <3
Ja kiitos onnitteluista!!!
Mä kans rustaan ton synnytyskertomuksen kunhan saan nuo ajat ja faktat itelle. Mutta enpä olis ikinä uskonu, että kaikki voi mennä noin nappiin! Spinaalin laitto meni kuin vettä vaan ja vaikutus oli se, että tunto jäi, mutta kipu lähti.

Vauva imee nyt vasta kunnolla ekaa kertaa. On pulautellut lapsivettä pitkin yötä.

Voimia kärvistelijöille!!!

Arvakkaa muuten kuka nukkui mahallaan viime yönä:)

Takaisin