Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huii Miikku!!!!! Sulla siellä jännät paikat !

Kysymys lapsivesien menosta: Onko teillä ollu mitääään ennakoivaa,ennen ku lapsivedet menny? vai iha puskista hulahtanu?

Lilith, mulla meni iha yllättäen yöllä. Olin rauhottelemassa esikoista takas nukkuun ku tuli siinä sängynlaidalla kaks kipeetä supistusta ihan peräkkäin. Niitten takia sit nousin seisoon ja samalla lirahti vettä housuihin. Hipsin äkkiä pöntölle jonne lorisi lisää. Siinä sitä pikkuhiljaa alko tulla enemmän ja enemmän, synnärille sai kurvailla kaksvuotiaan vaippa housuissa :D

Reonla, mulla oli strepto positiivinen. Synnärille piti lähtee heti vesien mentyä ja ehdin saada yhden abtipan. Vauvaa seurattiin osastolla kerran vuorossa (mittasivat lämmöt, hapetuksen jne.) ja kahden vuorokauden iässä päästiin kotii :) Kaikki meni hyvin, mun käsittääkseni on aika harvinaista et jotai vakavampaa tulis jos antibiootit ehditään antaa ja tuo strepto on tiedossa.

Onnea Mukkis ja T87! Ihana et sait nyt Mukkis sen hyvän synnytyskokemuksen :)

Herkkusienelle, Ngalelle ja Miikulle tsemppiä!

Tsemppiä Miikku, kohtalotoverini! Täällä kans odotellaan millon poika suostus pyllähtämään maailmaan;) Ma 21.12. ois kontrolli, jossa laaditaan uusi sotasuunnitelma, jos ei ennen sitä synny...tuuhan kertoo sit miten homma sulla eteni:)

Onnittelut uusista vauveleista ja tsemppiä meille, jotka vielä niitä kuumeisesti odottavat!!:)

Täytyy jossain vaiheessa kirjoitella synnytyskertomuskin. Vielä ku tietäis mistä kohtaa sen aloittais.
Nämä jälkisupistukset on kyll suht järkkyi välillä :O kuulemma uudelleensynnyttäjillä saattaa ollakin.

Täällä yökukkuja kukkuu. Tää oksettava olo on kyl aika järkkyy. Ja kyljelläkään makoilu taho enää onnistua, mahaan sattuu koko ajan, iha ku olis koko ajan kauhee ummetus tai ilmavaivat, ei kuitenkaa mitää ylävattakipua vannemaisena, niinku raskausmyrkytykses. Onneks näin viimeyönä unta että mulla oli pieni sylissä, ja pieni oli periny mun ruskeet silmät <3

Kuinka moni aikoo alottaa vauva uinnin pienen kanssa heti sillon pienen täyttäessä 3 kk ?

Täällä on ne eilen alkaneet kivuttomat supparit muuttuneet hiljalleen illan ja yön aikana kipeämmiksi. Kestän niitä kyllä vielä, enkä kellotakaan vielä niitä, vaikka vähän kellosta seuraankin.
Limatulppaa irtosi vessareissulla taas lisää. Nyt sitten mietin, että yritänkö vielä nukkua vai jäänkö seurailemaan oloani. Sitten tietty, että herätänkö miehen varuiksi ja koska soitan lastenhoitajalle..

Zemppiä molemmille lilminnille ja popiselle! Mulla lähti tosiaan limatulppa viikonloppuna, mutta ei lähteny mikää käyntii :/

Paljon onnea T_87!

Tsemppiä herkkusieni, ngale ja miikku90! Ja taitaa lilminni ja popi'skin päästä hommiin, tsemppiä!

Mulla myös streptokokki positiivinen, enkä ole asiasta kovin huolissani. Vaikuttaa siltä, että joillain paikkakunnilla asiaa ei edes sen kummemmin noteerata, eikä muuallakaan olla kovin huolissaan. Todennäköisyys infektioon kuitenkin tosi pieni ja aina pienempi, jos saa antibiootin. Ja toisaalta suomessa aika minimaalisen pieni lapsikuolleisuus, luotan kyllä, että vauva saa hoitoa, mikäli jotain tulee.

Täällä kanssa nyt muutamana yönä ollu unet kateissa... Pissahätään kun oon heränny, ni en ookkaan saanu enää kovin hyvin unen päästä kiinni. Menny tunnista kahteen hereillä. Viime yönä oli herätessä myös niin kamala nälkä, ettei uni tullut, ennen kuin olin käynyt jotain pientä syömässä. Onneksi sitten aamulla tai päivällä olen saanut nukuttua, mutta mieluummin nukkuisin yöllä. Kai tää valmistelee tulevaan...

Onnittelut jälleen jakautuneille ja tsempit sairaalassa olijoille:)

Täällä kans hereillä. Vessareissu herätti, sitten tuli nälkä ja unet tipotiessään, joten tankkaamassa ollaan! Tosin ei vissiin ihan kamalasti pitäisi, kun eilisessä painokontrollissa (39+2) ultran mukaan painoarvio oli 3,8 kg ja käsikopelolla lääkäri oli sitä mieltä, että voi olla vähän suurempikin. Käynnistyksestä tai mistään muusta kuin odottelusta ei kumminkaan ollu puhetta, joten odotellaan nyt sit ja toivotaan, että ei enää kamalasti tuosta kasvaisi neiti..

Tietääkö joku, onko yleensä äidin raskaudenaikaisella syömisen määrällä tai ruokavaliolla kuinka paljon vaikutusta vauvan syntymäpainoon?

Mä oon molemmilla kyljillä saanu ihan yhtä hyvin nukuttua. Ja pakko välillä vaihtaakin, muuten puutuu ihan totaalisesti. Neuvolassa sanottiin, että ei ole oikealla tai vasemmalla väliä, että nukkuu sillä millä hyvältä tuntuu.

Lilith, meillä ainakin on ajateltu mennä vauvauintiin heti kun vaan mahdollista. Että tottuu pieni veteen heti pienestä pitäen. Ja kuulemma toi touhu on monesti vanhempienkin mielestä tosi mukavaa yhdessä tekemistä vauvan kanssa. Uimahallikin on tossa lähellä ja aukeaa remontin jälkeen tammikuussa, joten päästään sitten uusiin tiloihin.

Paljon onnea Mukkis ja mahtavaa kuulla että synnytys meni noin hyvin :Heartpink

Onnea myös kaikille muille jotka saivat jo nyytit! Ihan nimissä sekoaa. Ja isot tsempit tuleviin koitoksiin kaikille muille.

Eilen oli kyllä tää mamma niin pinna kireällä että mieskin tais säikähtää. Tyttökin kysyi että miksi sie äiti tuohon äänensävyyn sanoit noin - voi pientä. Enhän mä tarkoituksella mutta kun kaikki v..tutti.

Yöllä on taas tullut kipakoita supistuksia, mutta siinäpä ne. Rintoja turvottaa ja tirskuttaa, hirveesti tekis mielin läheisyyttä ja lempeä mieheltä. On tää olo vaikeaa.

Omanapa raikuu taas, sori! :rendeer

Huhhuh, illalla pamahti joku stressipäänsärky päälle, vettä ei saa juoda ku hörpyn vaan ennen sektiota ni yö mennykki sit oksennellessa päänsäryn vuoksi. Eiku pirteenä sairaalaan. Toivottavasti hoitavat ekana tän päänsäryn.

Metsäläinen, samasta syystä mekin vaihdettiin valion tuotteeseen, luotan aina suomalaisiin valmisteisiin enemmän. Mutta kokeilemalla se selviää! Tuuti on kait hieman kalliimpaa, mutta säilyy avattuna kaksi vrk ja siinä on korkki, paljon kätevämpi siis kuin nan.

Takaisin