Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea, Mukkis! Huippua, että synnytys meni noin hyvin. :)

Lilith_Mist, mullakin turvotus väheni hurjasti viime viikolla ja painokin lähti laskuun. Ei oo silti ainakaan vielä synnytys käynnistynyt. :D

No voi ei! :D Kyllä otan asiakseni ja soitan huomenna äippäpolille ja kysyn voisinko saada ajan nyt vaikka sitten vielä tälle viikolle tai edes ensviikon maanantaille ja silleen, että sovittais sitte jo sitä käynnistyspäivää, kun en tykkää ajatuksesta että mulla aika sillon 23. päivä ja sitte käskevät mut sinne osastolle muuten vaa makaa jouluks ja pähkäilevät siellä sitte työväen puutteen vuoks että minä päivänä käynnistettäis. Kyllä haluan jotain konkreettisia aikoja nyt.. :/ Inhottavaa vaa ku en halua olla vaikea tai mitää, mutta kyllä musta ny vähä jännä että just joulun aikaan pyydetää sinne, vaikka vois ennemminki tai sitten oikeesti joulun jälkeen :/

Kyllä sitä saa vähän "vaikeakin" olla! Tuo joulu kun tosiaan hankaloittaa hommaa kovastikin, niin luulisi olevan sairaalallekin järkevämpää ajoittaa se mahdollinen käynnistys ennen joulua. Koeta keksiä kaikki mahdolliset tekosyyt ajan aikaistamiselle. :D

Onnea Mukkis, Salli ja muut pikkuisten uudet äidit!

Lilith_mist: En nyt muista ootko kirjoitellut jo aiheesta, mutta oliko teillä ollut sairaalassa puhetta, että joulupyhinä olisi pienempi miehitys eikä välttämättä silloin käynnistettäisi? Mä Itse kysyin täältä Jorvista asiaa (42 viikkoa tulisi täyteen aattona), ja meillä ainakin sanoivat, etteivät pyhät vaikuta mitenkään niihin käynnistysaikoihin kun on täysi miehitys koko joulun... Mäkin nimittäin etukäteen vähän aattelin, että jos vaikka sitten vähän ennakoisivat mahdollista käynnistystä.

Mutta mutta... sitä nyt ei vissiin tarvitse miettiä... Täällä on siis supistelut alkanut aamu-seittemältä ja siitä lähtien tasaseen tahtiin, ensin 10-15 minuutin välein, nyt illalla tullut 6-8 minuutin välein ja kipu alkaa olemaan kyllä melkoisen sietämätön supistusten aikana. Panadol ei oo tehnyt mitään, seuraavaksi menossa testaamaan kuumaa suihkua. Sairaalaan onneksi alle 10 minuutin matka, niin pystyy täällä omalla kotisoffalla kärsimään ja syömään jääkaappia tyhjäksi.

Onko siis niin, että jos kirjaudun sairaalaan tän vuorokauden puolella, vaikka ihan vaan klo 23 jälkeen, menee maksu koko päivästä? Sen perusteella voisi ainakin tässä koittaa vielä sinnitellä ensi vuorokauden puolelle.

Sinnittele herkkusieni yli puolenyön, ni pääset halvemmalla. Mä menin pölönä viimeks kirjautumaan klo 23.45. Idiootti! Täysin turha päivämaksu rapsahti :/

Mun kaverille oli muuten kans sanottu tyksissä, et joulu ei vaikuta heidän toimintaan mitenkään.

Mun käsittääkseni se menee niin, velottavat vaikka vartista koko päivän...
Täällä olis kans laskettu ollut 12.12. eli tyyppi on pahasti myöhässä omilta synttäreiltä :D 22.12. olisi yliaikakontrolli, eikä voisi vähempää kiinnostaa joulu sairaalassa. Tänään onneksi jo jotain pientä tapahtunut ja neuvolassa selvisi vattaa mitatessa, että on pienentynyt ja lähtökuopissa, eli jotain edistystä :) onneksi aika hyvin tullut vältyttyä kaikilta kivuilta ja muilta oloilta, mutta alkaa olla vähän kärsimätön olo silti. Tätä se nyt sit on se, että odottavan aika on pitkä :grin

Hei! Pitkästä aikaa tulin lukemaan teidän juttuja ja lukiessa tuli kova tarve saada vauva heti ja nyt tänne :D aikaisemmin en oo edes ajatellu et syntyisi tän vuoden puolella (LA 30.12) mut nyt tää asia konkretisoitu kun näitä juttuja luin. Täällähän on tosi moni synnyttänyt ennen laskettua aikaa :O mua ei jännitä mikään muu synnytyksessä kuin se että minulla oli saga-näyte positiivinen ja siitä lueskellut juttuja netistä... Onko täällä jollain tuo näyte positiivinen ja mitä mietteitä se on teillä aiheuttanut? Ja onko synnyttäneistä joillain ollut strep? haluaisin kuulla sujuiko silti kaikki hyvin? Pääsia kai siinä on että ehtivät antaa antibiootti tipan ennen synnytystä, mutta tarkkaillaanko vauvaa kuitenkin tästä syystä pidempään? Kamalia ja vakavia oireita tuo aiheuttaa jos vauva infektion saa :/ ja jos teholle joutuu niin siinä menee mun haaveeni täysimetyksestä :( tää täysimetys on mulle todella tärkeä juttu ja haluan ehdottomasti saada sen toimimaan! :)
Onnittelut vielä kaikille lapsen saaneille ja tsemppiä muille loppusuoralla olioille <3

Huomenna sektio. Fiilis aivan paska, ei saatu perhehuonetta. Laittovat vielä tälläsen sairaalaksmmosen odottelemaan sektiota aamusta hamaan päivään kun joku oli viisaudessaan järjestellyt meidän sektion vasta toiseksi. Tuntuu, että ne tuolla Tyksissä on tehny kaiken mahdollisimman pahasti mua kiusaten...

Reonla, tääll strepto positiivinen synnytys takana eikä mitään ongelmia aiheutunu. Antibioottia tiputettiin suoneen neljän tunnin välein. Ja tietääkseni ei vaikuta seurantaan pidentävästi. Ei oo ainakaan meillä vaikuttanut edes esikoisenkaan kanssa. Me ollaan se 2vrk osastolla sokerien takia lähinnä ja sit on lisätutkimuksia 2vrk iässä liittyen ultrassa havaittuun mahdolliseen keuhkoepäilyyn.

Meille syntyi suloinen pieni tyttö tänään klo:17.12. Pituutta 48cm ja paino 3.2kg.
Melko vauhdikas 3-tunnin synnytys josta ponnistusvaihe kesti 3min. Ilokaasulla. Sanotaanko että aikamoista touhua mutta nyt on ihana olo, eikä mihinkään satu :)
3 tikkiä tuli mutta hyvin pienet oli vahingot.
Onnea kaikille vauvan saaneille ja kipuilijoille tsemppiä!

Onnea T_87 <3

Täältä myös tsempit herkkusienelle ja ngalelle!!

Kääk. Perjantaina olis ollut suunniteltu sektio, mut tää perätilavaaveli päätti heittää täysin odottamatta vedet saunan lauteille, joten täällä ollaan sairaalassa ja odotellaan kera kipeiden supistusten... josko päästäisi aamuun. jännää.
Onnea jälleen uusista pikku ihanuuksista jo saaneille, ja isot tsempit odottaville. ❤

Hui Miikku! Tsemppiä! Edelleen sektio suunnitelmana mutta eivät halua yöllä alkaa leikkaa?

Tsemppiä herkkusienelle ja ngalelle :)

Takaisin