Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ääh, eihän ne alkaneet nyt käynnistämään kun kuulemma kaikki on "normaalin rajoissa". Viime viikon gyne oli toista mieltä, mutta näemmä on ihan lääkäristä kiinni miten noita tulkitaan. Maanantaille on nyt kuitenkin käynnistysaika varattu, eli joulu menee todennäköisesti synnärillä. Tosi iso pettymys oli kyllä, vaikka olin vähän jo varautunutkin... On vaan niin kipeä olo koko ajan, että ei jaksaisi yhtään enempää.

Noppanoora ja Ansku, pystyttekö olemaan mitenkä vasemmalla kyljellä? Itsellä nimittäin on vaikee pötköttää pidempään vasemmalla kyljellä, vaikka sanotaan, että sillä kyljellä olis edullisin verenkierron kannalta, mutta kun ei vaan pysty! Oikealla kyljellä pystyn olemaan paljon paremmin.. Mietin vaan, että onko näillä asioilla yhteys??
Mä olen myös enemmän oikealla kyljellä. Vasemmalla ollessa tuntuu jotenkin raskaammalta, en tiedä miksi niin?

Stempit kaikille synnyttämään ja käynnistykseen lähtijöille! :happy: Jaksamisia synnytystä odottaville! Kyllä se pikkuinen sieltä ulos vielä tulee omalla ajallaan :) Onnittelut vauvan saanneille! Nimiä en taaskaan muista, kun lukenut useamman sivun kerralla. Yllättävän paljon pikkunen aikaa vaan vie päivästä :p Täytyy kyllä olla tyytyväinen, kun toinen nukkuu yön hyvin :) viime yönäkin 24-10 parilla syötöllä ja päivät sit seurustellaan. Tänään neidin ensimmäinen neuvolakäyntikin, jännittävää! :happy:

Paljon voimia kyfille ja catherinnelle! Omasta pikkusesta ei ole kiva olla erossa niin toivttavasti alkaa arvot pian laskemaan ja saatte vaavit kotio :Heartred

Tsemppiä Mukkis, täällä jännätään sun puolesta! :)

Mulla on supistusten myötä koko aamun vuodellut vaaleanpunaista limaa, kaipa tuolla jotain tapahtuu. :joyful: Supparit kait epäsäännöllisiä(?) tulevat 3-6min välein, kesto 30-45 sekkaa, kipeitä kyllä mut eivät mahdottomia. Jännää onko täs tosi kyseessä vai mikä!

Miten muuten supistusten säännöllisyys määritellään? Yritin netistä etsiä mut en vaan ymmärrä, jos joku fiksumpi vääntää rautalangasta? :)

Pakko todeta, että alkaa jo vähän ärsyttämään sekin kun jotkut kaverit koittaa lohdutella, että "ei se vauva sinne kohtuun kuitenkaan jää". Joo ei varmasti jääkään, mutta ei se paljon lohduta siinä vaiheessa, kun takana on paskat yöunet, joka paikkaa kolottaa eikä mitään pysty tekemään kun tuntuu, että perse repeää ihan just. Onneksi mies kuitenkin ymmärtää eikä yritä vähätellä näitä kipuja! Juu, itse aiheutettua tämäkin tuska, mutta kai sitä saa silti vähän avautuakin? Huomaa kyllä, että kamala kiukku päällä kun en päässytkään käynnistykseen. :D Vielä viisi pitkää päivää...

Onnea kaikille joulutontun saaneille <3
Ja tsemppiä,ketkä vielä yhdessä koossa!

Meillä eilen kävi neuvolatäti kotona,pojulla painoa jo 2280g ;) ja huomenna täyttää 2viikkoa <3 aika menee hurjaa vauhtia!

Tänään sain varattua ristiäispäivänkin tammikuulle :) saadaan meidän rippipappi ristiäispapiks ;)

Äyriäinen, mullakin mies "ymmärtää" kipuja, aina kun voihkaisen kivusta, niin kuuluu kysymys "Joko lähdetään synnyttämään?" :D Mutta maailman ihanin mies minulla täällä kotona kyllä on, jaksaa öisin painella ja hieroa alaselkää kun minua supistelee vaikka joutuu aamulla lähtemään töihin ♡

Kohta puhkastaan... :) Aivan ihana opiskelija mulla tässä hoitamassa. Ja on siis jo valmiiksi sairaanhoitaja, mutta jatkokouluttautuu kätilöksi. Jo peräruiske alko aiheuttaa kipeitä suppareita, joten ei paljosta varmaan oo ollu kiinni, että olis käynnistyny itekseen. Niin ja tosiaan painoarvio 3,9 kg, joten ei mikään pikkutirppa enää vaikka rv 38+6 vasta...

Kauhee kun jännittää niin, että sydän hakkaa....

Oi onnea saini!

Ja ihanaa, että pääsette kotiin catherine!

Voimia Mukkis! Täällä seuraan miten kenelläkin etenee. Jännittävää!

Soitin just neuvolaan ja jos olis lapsivettä tihkunut niin se todennäköisesti olisi edelleen tihkunut. Eli nyt seuraan tilannetta ja tarvittaessa yhteys synnärille jossa liuskatesti.

Tytön hain mummulta hoidosta reippaasti kävellen (autossa on niin tukala istua edes lyhyttä matkaa) mutta ei yhtään supistusta aiheuttanut.

Vaikka olin tumpannut rintojen ympäri vaikka ja mitä käärettä ja villaa niin viima tuntui inhottavalta. Oon yrittäny bongata jostain ruskovillan vyötärönlämmitintä (kiitos vinkistä Metsäläinen!), mutta uutena en raaskis ostaa ja käytetyt on kiven alla. Muistakaa suojata rinnat hyvin!

Takaisin