Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tääll synnytys ei ota käynnistyäkseen. Oksitosiini laitettiin just tauolle kolmeen asti. Toivotaan että oma kroppa jatkais tästä. Paikat vaan 4cm auki mutta kanava sentään hävinny. Supistuksia tullut erittäin kipeinä ja napakoina mutta ei :/ ny ootellaan ja jos sais hetken levättyäkin.

Onnea kaikille vauvan saaneille <3

Mukkis toivottavasti saat nukuttua hyvin ja tsemppiä huomiseen!

Saini kunpa siellä nopeutuis homma ja saisit pian vauvan kainaloon.

Olin jo sillon viikoilla 38 iha valmis synnyttään, mutta nyt ku mennää jo 40+4 nii nyt olisin jo todella valmis synnyttään :( Sisäreisiä vähän alko särkeen, mut siinäpä se >:( Haluaisin niin kans kirjottelee ihanasta pikkunyytistä, ku nyt tuntuu että tekis mieli vaa valittaa tätä olotilaa :(

Huh kylläpä kesti lukea kaikki viestit :D Johan niitä oli joku 400 kertynyt parin päivän aikana :D Täällä niin ihmetellään vaan uuden elämän alkua ettei paljon netissä ehdi muka olla ;) On tää vaan ihanaa ❤️ Oon niin rakastunut tuohon pieneen ettei mitään rajaa! Arki muutenkin lähtenyt hyvin rullaamaan, sairaalassa herättiin syömään joka yö yli 10 kertaa, parhaimmillaan 16, otti kyllä voimille.. Heti kun kotiin päästiin lauantaina niin on herännyt yössä vain 1-2 kertaa :) Just tuossa tissillä lussuttaa ❤️ Täällä tulee maitoa jopa yli tarpeen, tänäänkin pumpannut talteen jonkun 300ml :) Tsemppiä kaikille kellä maidontulo takkuaa, mutta kyllä se vaavi korvikkeellakin kasvaa varmasti yhtälailla! :)
Paljon onnea kaikille ketkä on vaavin syliin saanut!! ❤️
Ja niille jotka ovat vielä yhtenä kappaleena, tiedän niin tunteen kun vaan odottaa ja odottaa että jotain tapahtuu! Se odotus on niin yhtä tuskaa! Koko raskauden pisin aikajakso! Mutta kyllä tää palkinto on sen arvoista❤️

Jotain tihkuaa, sängyssäkin oli läntti. Hirveän vaikea sanoa mitä tää on mikä tihkuaa, mutta lykkäsin talouspaperia pikkuhousunsuojan päälle. Tuntuu kyllä että pissattaa koko ajan, voihan olla että pissat mulla vaan ruuttaa eikä muuten meno etene.

Päänsärkyyn nappasin panadolia, meinaa taas olla unet karussa :grumpy:

juu oli tosi hyvä kokemus ja harvinainen tää mieskätilö. eka tuntu siltä et joo lähen kottiin enkä varppina synnytä mut osas hyvin miut ja ukon rauhoittaa ja muutki hommat hoitu hyvin vaikka kaikki meniki sika nopiaa lopulta. semppiä mukkis käynnistykseen jospa ei sattuis sulle samaa kätilöä mikä on ollu joskus. ja sani unessa rentoutuu prhaiten ja lähtee käyntiin...niin mullaki kävi...en ressannu tai aatellu et ku ei oma napa supista...pikku unet sain niin jopa olipaikat auki ja mentiin.

Liitteet

• 20151215_073045.jpg
    20151215_073045.jpg
    581.8 KB · Katsottu: 109
Tääll ootellaan tippaa ja omat supistukset o poissa. Lantio on supistellu kyll selästä ja kohdunsuulta. En tiiä tutkivatko tilannetta ku ei oo oikein supistukset tallentuneet. Lypsy aiheutti yhden supistuksen.. kyll tää tästä. Tiukassa on mutta kyll se sieltä tulee.

Paljon onnea kyfi!
Voi ei saini, toivotaan että tilanne rupeaa edistymään. Tsemppiä :)

Piti taas kirjotella vaikka ja mitä mutta unohtuu aina sitä mukaa kun lukee eteenpäin.

Tää päivä jännittää ihan hirveesti. Se itse synnytys mua jännittää ja siihen oikeesti auttaa vaan se että ajattelee sitä pientä jonka kohta saa syliin. Osaiski aina vaan ajatella niitä pikkusormia ja varpaita kun rupee jännittämään.

Kaikille oikein mukavaa ja kivaa päivää! :)

Täällä mennään kasilta neuvolaan kuulemaan maksa/sappikokeen tulokset. Niin ilkeeltä ku tää tuntuuki sanoa, niin melkein toivon että sieltä jotain löytys niin saisin apua tähän jumalattomaan kutinaan.. Viime yö taas valvottu kyseisen asian takia. Eihän se ookkaan ku neljäs yö putkeen!! Voin kertoo, että jos nyt oli tarkotus kerätä voimia synnytykseen, niin ei tästä tuu mitään. Enhä mä jaksa ponnistaa tms...
Noh, ärsyttää ajatus siitä että jos sieltä ei löydykkää mitään niin joudun tän kutinan kans olee tammikuuhun asti..
Enää ei nimittäin auta edes kortisonivoiteet, ei mentholivoide, ei antihistamiini, ei kylmä, ei lämmin, eikä mikään... Oon vaan niin täynnä tätä oloo. En ois uskonu, että joku kutina vie näin paljon voimia ja hermoja!!

Onnea Kyfi pojasta! :)

Tsemppiä käynnistykswen Mukkis ja T87, ja Sainille paljon tsemiä myös, toivottavasti alkais tapahtua!

Täällä alkoi puolisen tuntia sitten supistelemaan kipeesti, mut varmaan kun tän kirjotan niin loppuvat ko seinään. :D Viikot 39+5, samat ois kun esikoisella syntyessään. :love017

Hurjasti onnea taas uusista joulupaketeista! Aivan ylisuloinen tuo Nilimaan kuva kyllä. :)

Täällä olisi aika äippäpolille parin tunnin päästä, jotenkin ei osaa jännittää kun ei yhtään tiedä, mitä on luvassa. Toivottavasti päätyvät käynnistykseen ja mieluiten heti! Alan olla monien muiden lailla kurkkuani myöten täynnä tätä olotilaa...

EDIT: Rv 40+4

Ihanat kuvat Nilimaa!

Tsemppiä käynnistykseen menijöille.

Jotain kirkasta hajutonta pientä vuotoa tuli mutta ei mitenkään isommalti, täytyy soitella neuvolaan puolilta päivin kun on soittoaika.

Täällä eilen alko ne vissiinkin supistelut ja sitte vessa reissulla huomasin limatulppaa. Eli kyllä täällä vihdoin jotain tapahtuu..
Viime yö meni siihen että heräsin vähän väliin supistuksiin.
Lisäks eilen huomattiin että maha näyttäs olevan vähän laskenu! :D
Jospa täälläkin päästäis kohta synnyttää! 38+3 :)

Täällä alkaa reilun tunnin matka kohti sairaalaa ja arvakkaa nukuinko..... No en tietenkään kun murehdin sitä, jos ne lähettääkin mut takas kotiin. Tää on kuitenkin varmaan ainoo mahku ennen laskettua, että mies pääsis mukaan. Ja ei huvita tosiaankaan mitään matkasynnytystä tehä jossain kylmässä autossa -15C pakkasessa.... Mies ei ymmärrä, miks mää tällasia etukäteen stressaan. Se kun on sellanen ihminen, ettei jaksa tuhlata voimiaan ylipäätään stressaamiseen. Fiksua sinänsä. (jos osais olla sellanen)

Tsemppiä teille saini ja T-87 tähän samaan hommaan:)

Huhhuh mitä unimaratoneja ollut 3 yötä. Päivätkin ihan tööt, vois vaan nukkua aamusta iltaan. Kamalan pimeääkin ulkona.Viimekin yönä nukuin 10h, ei enää unettomuutta. Nyt ois energiaa lähtee jo synnyttää. Vuokrasopimus päättyy tänään eli 40+0, mutta joustetaan nyt sitten jos vauva vielä tarvitsee lisäaikaa. Mulla alkaa vaan mennä mielenterveys. Hurjaa että raskaus voi olla näinkin rankkaa myös henkisesti. Jos olis lapsia jo ennenstään niin ois ehk eri juttu, ne ei antais mulle mahdollisuutta kieriä tässä itsesäälissä ja saisin muuta ajateltavaa.
Liikkuminen jo todella vaikeaa, mihinkään ruokakauppaankaan enää pääse. Olkkarista keittiöön ja sitä rataa.

Tsemppiä meille! Kai tää sitten on sellanen koulu että kun se vauva tulee vihdoin niin osaa todella arvostaa sitä.
Oon kyllä niin tunteita täynnä, ihan hurjaa tämä herkkyys.
Saattaa olla että tunnin verran on iloinen ja kohta muuttuu taas mieli ja peiton alla kiroan tätä isoa mahaa.

Mukkis mäkin stressaan kovasti kaikkea,miehet osaa olla rauhallisempia. Se on tavallaan ihan hyvä.
Nehän lupas käynnistää viikonloppuna, perui, ja sitten seuraava aika on ensi tiistaina, ja sitten katsotaan taas käynnistetäänkö. Nyt jo pelkään että eivät käynnistä. Että kuinka pitkälle antavat mennä..

Toivottavasti tulisi jo ilman apuja.

Kätilöt kauheasti puhuivat että käynnistyksellä synnytys on yleensä kivuliaampi.. Onko teillä niin? Sehän on niin tapauskohtaista.

On tietty tapauskohtaista, mut niin se pääasiassa taitaa vähän olla :/

Ihanaa kuulla Pauliina, et lähtenyt hyvin käyntiin.

Ja poksumista odottelevat, nyt vaa mietitte, et ku vaavi vielä kypsyy, ni saatetaan välttyä masuvaivoilta ym.

Takaisin