Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla onneks tarve ponnistaa hävinny yön aikana. Täytyy pe kysästää neuvolasta, et what the fuck se oli...

Tsempit kaikille käynnistykseen menijöille/siellä oleville!

Pauliina hienoa että teillä lähtenyt arki hienosti rullaamaan :)

Muillekin joilla on kipuja/malttamattomuutta niin suuret tsempit, kyllä ne vauvat sieltä tulee kun on sen aika ja valmiita tulemaan ulos kylmään pohjolaan:)

Miten epäoikeuden mukaista onkaan se että kun lapset on yöllä mun vastuulla niin vauvakin herää 3h välein ja hyvällä tuurilla pikku3 herää ainakin kerran, noh viime yönä mies otti kaikki lapset hoteisiinsa ja kuinkas kävikään vauva heräs vaan kerran ja muutkin muksut nukku ilman herätyksiä puol 8 asti:/ onko tämä reilua? Mun mielestä ei:D

Meille tulis kohta pappi kylään juttelemaan kasteesta joka olis sunnuntaina, saa vauva nimen eikä ole pelkkä "Mauno" :D (kun meidän pikku3 sanoo vauva niin se kuulostaa siltä kun sanois Mauno)

Aamulla herätty etovaan oloon, joka jatkuu yhä edelleen aamupalasta ja useasta renniestä huolimatta, suoli tyhjentynyt aika vauhdilla ja alushousut olivat yön jäljiltä aivan kosteat ja paperiin pyyhkiessä tulee vaaleaa/kellertävää nestettä ja/tai limaa. Nyt tavallaan "kolottaa" reisiä ja oikeastaan tuntuu aikalailla samalta kun silloin, kun tuntee että pian alkaa kuukautiset. Taitaa olla vain toiveajattelua että jotain lähtisi tapahtumaan, mutta toisaalta toivossa on hyvä elää. :D

Aikaisemmin oon maininnut täällä kauheista uniongelmista, eli yöt
Menny valvoessa ja päivällä nukkunu 3-5tuntia ja taas yön valvonu. No nyt tämä ongelma on kadonnut! Nukun ku vauva yöt, pari kertaa vessaan toki herään mutta kuitenkin. Oiskoha se synnytys kohta lähellä?

Ninnukka, mulla oikeastaan ollut sama ongelma nukkumisen kanssa, mulla vain ei ole normalisoitunut kuten sulla. Ehkä sun kroppa kerää voimia synnytykseen noilla pitkillä unilla ja synnytys tosiaan lähestyy? ;)

Nonii mun pelko oli turha, käynnistetään kalvojen puhkasulla. 3cm auki, kanavaa 3cm myös, mutta niin oli viime käynnistyksessäkin ja silti synty 2h puhkasun jälkeen... Tuo ihana pelkopolin hoitaja otti mut vastaan ja on turvallinen olo, vaikka hän ei synnytystä hoidakaan. Nyt ootan käyrillä, sali oli vapaa äsken, mutta nyt kai tuli joku vastaanottoon... :( Mutta ei ne mua kotiin laita ilman vauvaa. Jännittää...

Täällä vuosin kans jotain väritöntä yön aikana, aamulla vasta huomasin.. Mitä lie olikin, niin enää ei ole tullut. Samoin aamulla saattoi tulla hiukan myös limatulppaa, mutta siitäkään en oo täysin varma.
Tänään rv 41+0

Tsemppiä Mukkis, toivottavasti saa pian joulupaketin syliin! Ja Saini, toivottavasti siellä alkaa hommat edistyä myös!

Täällä tänään äippäpoliaika kokoarvioon. Jännittää, että minkä kokoinen vauva oikein on ja onko mitään muuten tuolla alakerrassa tapahtunut.

Isot tsemppipeukut käynnistykseen meneville ja oleville!

Oiskohan tänään munkin vuoro? :woot: Uskaltaako jo vähän toivoa? Aamuseiskasta asti tullu 10-15 minuutin välein minuutin kestäviä menkka-aaltoja. Ei vielä ylitsepääsemättömän kipeitä, mutta on kyllä säännöllistä. Mitään tämmöstä mullahan ei oo juurikaan ollut. Ei siis mitään ennakoivia eikä oikein ees harkkasupistuksia... Että kyllähän sitä henkisesti varautuu myös siihen, että nää voi koska tahansa loppuakin :p

Ehkä poitsu vaan odotti sitä, että saadaan pinnasänky kasattua, meinaan kun eilen se vihdoin viimein saatiin laitettua :grin Tänään aamulla piti sit heti lähtee katsastuskonttorille rekisteröimään juuri ostettua autoa ja kuskaamaan kesärenkaita vanhempien varastoon, jotta kaukalo mahtuu autoon... eli viime hetken hässäkää tässä kun on vielä kykeneväinen :grin Nyt kotona ja voi ottaa iisisti... Tai no, jos tässä supistusten lomassa vielä paketois loput joululahjoista ja imuroisi ja ...ja... Ai mitä? Stressiäkö minulla? :wink

Kävin neuvolassa. Ei oo hepatoosia tämä kutina. Sain reseptin vahvempaan antihistamiiniin joka on samalla maksa arvoja alentava. Äippäpolilla olivat sitä mieltä, että jos tämä lääke ei auta niin ens viikolla uudet maksakokeet mikäli en oo synnyttäny ennen sitä. Alkavat siis kontrollia pitämään.
Nyt sain tietää sen kohdunsuunkin tilanteen. Paikat on niin pehmeät, että sormi oikein sujahtaa sisään, mutta sisäsuu vielä kiinni. Kanavaa on enää 1,5cm jälellä. Pissistä löyty myös sokereita ja siitä syystä huomenna kiikutettava pissinäyte terkkariin. Toivottavasti ei diabetesta enää näin loppuun lykkäse.
Ens viikolla uus neuvola käynti ja sillon varataan jo käynnistysaika, mikäli ei synnytetä ennen sitä. Se käynnistys menis sitte uuden vuoden tienoolle.

Kauhee nälkä myös ihan koko ajan ja suoli tyhjenee samaa tahtia ku syö
Jännittää kyllä. Just tällä viikolla vauva ei sais syntyä ku mies työreissulla ja matkaa 4-5tuntia

Täällä bilit noussu 301 ja valohoitoa saamaan. Voi kyllä tätä mammaa itkettää! Ei esikoisella ollu mitään tämmösiä. :'(

Catherine voi pientä, kyllä se siitä laskemaan lähtee kun tovin valoissa makaa ja syö reipaasti! Olisko mahdollista järjestää kotisairaala? Pieni olis siis kotona valopatjalla ja labrat kävis ottamassa kotona? Ainakin jorvissa ohjelmointiin tämmöinen kun pikku3 kellastu... Voimia<3

Meillä ooi neiti viime viikolla valohoidossa. 2-4 vrk tarkastuksissa ei ollut mitään arvoissa. Nyt 11 päivän vanhana viime viikolla torstaina arvot 330. Valon alle. 7 tuntia oli putkee. Ei otettu pois valon alta. Siinä hoidettii ja pullolla syötettii. Valon jälkee arvo oli 220. Vielä pidettii valon alla päivä. Mutta hoitotoimenpiden ja syöttöjen ajaksi sai ottaa pois. La päästiin pois. Arvot oli jotain 180 luokkaa.
Nyt on pari kontrollia ettei lähe uudelleen nousuun.

Takaisin