Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on air4m välillä ollut tommosta, viime yönäkin oli, ihan sama missä asennossa koitti olla niin maailma pyöri eikä meinannu saada happea kunnolla.. Olisko vaan vauva semmosessa asennossa et painaa siel jotai :eek:

Neuvolassa käyty, ei oo kuulemma pää kiinnittynyt mutta voi silti tulla millo vaan.. Veikkas et jopa nyt viikonloppuna?! :D Tiedä mistä tämmönen veikkaus.. Hemoglobiini oli pysyny hyvänä, oli 125 vaikka lopetin raudan pari viikkoa sit :) Paino nousee edelleen.. :/ Ja sf mitta oli jotai 37cm.. Pelkään et on joku isokokoinen tulossa kun toi mitta on nyt jo yläkäyrällä melkein :eek: Sano kyllä et kun oon niin lyhyt niin voi vaikuttaa.. Eli hoi muut lyhyet ihmiset, mitä mittoja teillä ollut? :D

Minulla pituutta 156cm ja eilen neuvolassa 35+4 sf-mitta 35 ja tosiaan nyt oli pompannut yläkäyrän yläpuolelle kun tähän asti mennyt ihan yläkäyrän alapuolella. Mutta ultralla tehty painoarvio tänään 2,4kg eli siro vauva viikkoihin nähden, lapsivettä enemmän joka voi nostaa mittaa ja sanoi lääkäri ettei tuo sfmitta kerro vauvan kokoa :)

Nuo kolme ässää, me ei enää ees onnistuta tuossa seksin harrastamisessa, on nii kömpelöä ja vaikeeta, ettei siitä muuta tuu naurua :D Onha nuota ny muitaki tapoja saada orgasmeja, ja mulla ainakin nuo orgasmit tekee kyllä tosi kipeitä supistuksia, mutta ei ne kestä sitten ku sen pienen hetken, nii ei taida sekään toimia. Saunotaan kanssa vähintään joka toinen päivä, saunomisesta ei tunnu olevan mitää muuta hyötyä, ku että auttaa lihassärkyihin. Ja siivoomaan en pääse, mies anna, haluaa siivota itse :D

Meillä kans sauna ei tee yhtään mitään. Päinvastoin. Käydään joka päivä. Ihanasti rentouttaa ja just auttaa lihassärkyihin.
Seksi tuntuu tekevän napakoita supistuksia ja joo oon kans huomannu tuon shoppailun auttavan. Ja mulla siivouskin näköjään auttaa. Siivottiin sauna yks päivä ja seuraavana päivänä muksu oli laskeutunu alemmas lantiossa ja alko nuo supparit.

Ärsyttävää kun en pääse kirjautumaan puhelimella, niin en pysty oikein kommentoimaan mitään juttuja täällä! :mad:

Mutta Marjasoseelle, toivottavasti neuvolantäti keksii jonkun syyn llähettelle, eihän ne nyt vaan voi todeta että ei tässä mitään käynnistelläkkään. Ihan uskomatonta..

Onnea Metsäläinen kotiinpääsyn johdosta, ihanaa jos pieni jaksaa jo syödä itse!

Nepsun kuulumiset kiinnostais täälläkin, onkohan siellä jo neitokainen sylissä. :)

Itse oon saanut hyvää "palvelua" sekä äippäpolilla että lääkärissä kun oon joutunut käymään, ja vahva luotto on terveydenhuoltoon!
Itseasiassa jouduin toissapäivänä soittamaan synnärille, kun housuihin lorisi vaaleanpunaista vuotoa. Kävin käyrillä ja näytillä, tekivät sen lapsivesitesin ja ei ollut vettä.. Lääkäri kuitenkin hoksasi sisätutkimuksen yhteydessä "jotain" ylimääräistä emättimessä, ei kuulemma vaarallista ja todennäköisesti vain kohdun seinämää (jäänyt repsottamaan edellisen synnytyksen tikkien jäljiltä), mutta napsaisi kuitenkin sen pois ja laittoi patologille.
Tänä aamuna sit heti ekalla vessareissulla tiputteli verta pönttöön, no soitin taas ja kysyin että onkohan mahdollisesti se yksi tikki mikä siellä vuotaa, vai pitäsikö huolestua. Eilen siis ei ollut kipuja tai vuotoja tai mitään. Sanoivat että mahdollisesti, tai sitten kohdunkaulalla tapahtuu muutoksia. Pitää kuitenkin seurata ja levätä ja välttää nostelua, joten täällä sitä sit möllötetään, viikkoja jo kuitenkin 36+6. :)

Mites toi limatulppa? Onko kellää lähtenyt osissa? Miltä se silloin näyttää, onko samanlainen kun kokonaisena vai miten. Sori jos ällö kysymys. :oops:

Miulla tuli sitä limatulppaa kolme päivää.
Yksi oli iso sellainen kananmunan kokoinen hyytelö ja sen lisäksi joka vessa reissulla jäi paperiin pienempiä paloja hyytelöä.
Se tulppa voi olla väritön, keltainen, ruskea tai verensekainen ja kaikki on normaalia.

Hui täälä on kauheesti viestejä tullu!
Mä oon 160cm ja sf 36 :) muistaakseni ainaki, se laski kyllä tossa vähän aikaa sitte ku masu laskeutu.
Eilen illalla alko supistaan muutaman kerran 4min välein ihan napakastikki, muttei niinkään kipeesti vaan epämiellyttävästi, ne sit loppu ku seinään ja nyt makaan sohvalla kun alko supisteleen kipeemmin ja kaikkein kamalinta on se kun vauva liikkuu samalla niin se sattuu :( mutta silti! Oon onnellinen että ensimmäisen kerran raskauden aikana supistelee! Huippua! Otin grammasen panadolin niin saa nähdä oisko siitä apua :)
Limatulppaa mulla lähti (ainakin veikkasin että olis limatulppaa) joskus rv32 tienoilla, sen jälkeen ei oo näkyny enää :D uusiutunut varmaa

Täällä ei kyllä siivous auta mitään! Meillä on koira, 1 iso kissa ja 3 kissanpentua tällä hetkellä, joten ainakin imuroin lähes päivittäin. Äsken kyykin suihkun lattialla, kun pesin kissojen laatikoita niin sen jälkeen pistelly alapäähän. Lantutkin on keittymässä laatikkoa varten, toivottavasti kerkeen ne paistamaan ennen, jos täytyy lähteä :D Hirveesti ollu tänään virtaa. Sain viime yönä nukuttuakin ihmeen hyvin. Nukuttiin miehen kanssa puoleen päivään :D

Ok, mulla on tullut paaljon pienempiä klönttejä joten voipi olla kyse ihan vaan valkkarista. Tässä vaan jo innoissaa oottelee kaikenlaisia merkkejä. :)

Salli mulla tulppa tuli kk sitten isona klönttinä, ja nyt välillä tulee venyvää ja paukkuvaa valkkaria!
Mir eiköhän pieni hermoromahdus onnistune;) nykyään kun miehen tarvii sanoa mitään niin tää huutaa pääpunasena... Kamala emäntä :D

Tsemppiä Josa jos on lähtö tulossa! Useinhan saattaa supistella, sitten laantua joksikin aikaa ja alkaa taas uudelleen mutta synnytyksen merkeissä :)

Wildis, onpa sulle sattunu ikävä tyyppi puhelimeen sinne... :/

Marjasose, miten tuolla tavalla voidaan käynnistys vaan lopettaa?! Ihan törkeetä. Tiedän monia joilla on käynnistelty monta päivää ja se on ihan normaalia tietääkseni..

Tsempit kaikille joilla suppareita ja muita oireita. Toivotaan että pian alkaisi joulutonttuja syntymään oikein urakalla. :) Vai ollaankohan me kaikki sit samaan aikaan laitoksella. :p

Mulla oli eilen rv 37+1 sf 36,5cm vaikka laskeutunu ja iihan alhaalla tyyppi.. Mut viimeksikin oli jättimaha ja ihan siro 3100g tyttö sieltä tuli. :rolleyes:

Täällä on kyllä kaikki oireet kadonnu. Muutamia suppareita tulee ihan harjoituksen vuoksi.

Pari kiloa punajuuria keitin ja pilkoin pakkaseen rosollia varten. Huomenna lanttujen kimppuun, niistä laatikkoa. :wink

Eilen soittelin Kättärille mun kontrolliajasta minkä lääkäri oli määrännyt 4 vkon päähän edellisestä, eli parin viikon päähän tästä. Ajattelin kun tuo posti on lakossa ja ajat tulee kirjeenä ni et jos on jonnekin kadonnu.. Mut eihän ne ollu varannu mulle mitään aikaa?! :shifty: Kätilö puhelimessa oli ensin vähän et mitäs tänne soittelet, että kyllä se ois sanottu jos ois tarvetta ajalle ja että ei niitä voi ite varata. Mut kävi sit lukemassa lääkärin tekstit ja tajus olleensa itse avustamassa sillä käynnillä ja itse unohtaneensa varata mulle sen ajan. :rolleyes: Eli 9. päivä on sitten vika kontrolli jossa kai sovitaan käynnistyksestä koska mulla on insuliinihoitoinen radi.

Vähän alkaa olla semmonen olo, et haluisin sinne käynnistykseen. Jotenkin turvallisempi olo siellä sairaalassa, vaikka mulla ei ole mitään syöksysynnytystaustaa tai muuta. Mut kokemusta spontaanisti alkaneesta synnytyksestä ei ole niin se pelottaa. :nailbiting: Et miten sitä sit osaa arvioida sitä lähtöö ja miten ton esikoisen kanssa jos se näkee ku on tosi kipee tai muuta..

Täällä kans käyty kaupoissa shoppailemassa ja sain nyt jo sit pari lahjaaki lapsille hankittuu. Yksin kävin ja siltiki meinas supistella melkoisesti ja nyt on kaamee väsymys, tuntuu et ei mitään jaksa... yön kylläki nukuin hyvin, kerran muistan vaihtaneeni kylkee ja positiivista ku lapsetki nukku puol ysiin...

Katoin neuvolakortista ni mun eka synnytys kesti 22 tuntii, toka 5 tuntii ja kolmas 1,5 tuntii, joten jos tää sit tuleeki syöksyllä :D painattaa hirveesti tonne alas ja niinku lonkkien päällä tuntus vaavin hartiat, saa nähä... just eilen miehelle sanoin et ens viikon lääkärikäynnin jälkeen vaan kaikki keinot käytetään et saadaan synnytys käynnistyy. Seksihän meil ei ooollu sen mun porukoiden luona käynnin jälkeen ja syy on ihan minussa, ku tää tuntuu niin alhaalla olevan ni haluan ensin pääst ns.turvallisille viikoille ja sit antaa palaa vaikka joka päivä ☺ suuttuminen on tosiaan yks mikä saa suppareita tällä hetkellä parhaiten aikaseks ja musta tuntuu et suutun kyl joka päivä jollekki lapsille, ukolle tai koiralle....
Nyt tekee ihan kauheesti makeeta ja kylmää mieli eli mitähän sitä kehittelis... kivennäisvettä oon juonu ihan sikana..

Lääkärissä käyty ja ens tiistaille varattu käynnistysaika, jos ei nyt synny ittekseen sieltä ennen sitä. Huh kun kävi jännittää! Sanoi että tilanteen mukaan sitten eka joko osastolle ja laitetaan se ballonki tai jos paikat kypsemmät niin suoraan saliin ja laitetaan tippa. Onks kellään ollut tota ballonkia? Miten nopeasti se mahtaa toimia vai onko ihan ihmisestä kii? Voiko olla että ei edistä tilannetta mitenkään?

Nyt oli lääkärin mukaan vauvan pää kiinnittynyt, viime viikon kontrollissa ei vielä ollut, ja eilen just huomasin että liikkeet tuntuu nyt selvästi alempana kun ennen! Joten kai se että tuntuu yhtä äkkiä alempana liikkeet voi kertoa siitä kiinnittymisestä. Mitään muuta muutosta en oo huomannut. Tai no maha tullut ehkä vähän alaspäin mut mulla on se vieläkin kyllä aika ylhäällä vaikka vauvan pää onkin tosi alhaalla. Se ei sit kai vaan kaikilla ees tipahda niin selvästi?
Mulla käynnistetään huomenna ballonkilla niin ehkä kerkeen tulla kertomaan kokemukset tänne ennen sun käynnistystä :)

Jostain syystä ei näköjään näytä tuota mun edellistä viestiä loppuun... Eli siis kaverilta tuli vähän tylyä kommenttia, mut en jaksa sen ihmeemmin alkaa nyt selittää ku selitin kunnon romaanin aiemmin. Siitä siis lytätty olo..

Air mulla on ollut myös tuota huimausta jo pitempään. Saattaa ihan paikoillaan istuessaki tulla olo kun "olis kännissä" tai samanlainen olo ku kännissä ollessa laittaa silmät kiinni.
Tiiä mikä se sitten on, voisko se johtua just siitä ku vauva painaa niitä isoja suonia.. Dunno.. Mut en oo pitäny ite vaarallisena..

Ihanaa ku nää menkkakivut lisääntyy aina iltaa kohden ja nuo supparit.. Ne ketkä tietää vauvan jo kiinnittyneen, niin missä kohtaa tunnette liikkeet? Ku mulla on nyt kolmisen päivää möngerrykset tuntunu vain alamassulla ja ne on kipeitä.. Muutama satunnainen potku tuntuu toki navanki kohalla välillä, mut pääsääntösesti mennä mögertää alhaalla! Voisko siitä päätellä, että on kiinnittyny? Ainaki pari viikkoo sitte vauva oli jo laskeutunu tosi hyvin.

Eilen kävin neuvolassa ja kuulemma hyvin kiinnittynyt. Liikkeet tuntuu ylhäällä(jalat)ja pienen pieniä hipaisuja aika alhaalla(kädet?)

Mulla ku on välillä ihan kunnon muljahduksia tuolls alhaalla. Siis tuntuu, että kättä työntää alamassusta ulos ku alien :D Siis sillon ku oikein riehaantuu. Ehkä sillä on isänsä haba ;) Ainaki yhessä ultrassa oli jo kunnon lihasta käsivarsissa.

Cicadolle huomiseen tsemppiä! Jos vaan jaksat niin tuu ihmeessä kertoo kuulumisia:) jännätään sun puolesta!

Takaisin