Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu,täällä myös luomet lisääntynyt :(

Ei hiisi,kun tekee mieli kaikkea hyvää! Toivottavasti täällä osastolla kahvin kanssa olisi jotain nannaa,viimeksi oli pullaa :)

Täällä oli jokin sekaannus ja en saanu aamulla lääkettä tuohon verenpaineeseen.. Äsken kysyin,että moneltakohan se tulee ja sano ettenkö klo 8 saanu.. No en..
Alapaine ollut koko aamupäivän siinä satasta tai yli :(
Ärsyttää,jos en huomenna pääse kotiin :(

Jemina onkin valmistautunut jouluun ajoissa :D

Teidän synnytysjännityksistä ja "onko nämänyt sellaisia supistuksia" yms tulee itselle hassu olo. Tuntuu, että olinko raskaana ollenkaan!? Kun mulla ei maha kerinny kovin suureks eikä vauvan liikkeitä mahasta kauheesti tuntunu. Vielä kun vauvan syntymä tuli sittenkin niin yhtäkkiä kesken ultrausreissun... Olihan mulla selkeitä supistuksia 5-7minvälein mutta ei ne kivuliaita ollu. Yhtäkaikki kohdunkaula hävis niitten ansiosta ja napanuoro pullahti kohtuun. Jos en olis ollu juuri kääkärin tarkistuksessa sillä hetkellä en olistilannetta ehkä tajunnu ja lopputulos olis nyt paljon huonompi. Sama alunperin ku lapsveet meni rv26, niin en ehkä olis tajunnu mennä polille ja nekin vähän puhelimessa epäili ettei kannata tulla näytille... Omasta kokemuksesta turhia kysymyksiä ei siis oo ja kannattaa mennä polille tarkastuttaan jos yhtään mieltä vaivaa tai vaisto hätyyttää...

No ei menny ku elokuvis tää hammaslääkäri.. joo puudutus ku laitettiin ja odoteltiin siinä ni kaikki ok ja porauksen ajan myös. Sitte ku paikkaa alettii laittaa ni meikällä ensin huono olo ja tuskahiki pamahti. Ja sitte lyöki tyhjää.. kyllä taju lähti... nyt makoilen täällä sairaalan päivystyksessä seurannassa.
Kuulemman puudutus aine aiheutti tän. No kuhan olo paranee ni kotiin pääsen.

Mulle myös on tullut ihan pieniä luomia ja niin tuli edellisessäkin raskaudessa mutta ne lähti pois itekseen tosi pian.

Wildside, oho mitä touhua taas. Mä oon sitä mieltä että soitat sinne vaikka joka toinen tunti jos siltä tuntuu, ne on siellä sua varten. Ja ihme aikoja se kätilö sulle lateli. Ja tää mua ihmetytti että miten niin et voi synnyttää jos sulla on "vähän" muka viikkoja?? Kyllähän se vauva syntyy ku syntyy, ei se viikkoja kattele. Johan keskosten määrä maailmassa kertoo ettei vauvat tasan 40viikkoa mahassa asu.

joulllu.jpg Täällä ostettu vasta 1 joulukoriste, led valopuu. innostuin kans vähä kokeileen, josko onnistuis itte askarrella noita joulutähtiä, kyllähä se onnistuu, vielä heittää liimaa päälle ja kastaa koko höskä taloussokerii, nii kimaltelee nätisti <3

Metsäläinen kiva kuulla että siellä menee hyvin! Itekkin odotan että kuinkakoha ottaa voimille, kun ja jos jää yöunet nii vähäsiks :O

Oi, ihana kuulla Metsäläinen että noin hienosti pieni kasvanut ja jaksaa syödä kaiken ruokansa itse :happy:

Wopwop:Mulla oli aika suuhygienistille viime maanantaina.piti poistattaa hammaskivi,mut ei pystytty ku mulle tuli samat oireet! Taju ei ehtiny menee ku sain viestitettyä hoitajalle. Tosin puudutusta mulle ei laitettu. Hoitsu sano, et hammaslääkäriä yms yleensä pyritään välttämään loppuraskaudesta, koska noi oireet on yleisiä. Tsemppiä!

Ihana kuulla Metsäläisestä! :) ❤️ Sulla oli varmasti vähän erilainen raskaus kun meillä mutta aivan mahtavaa että kaikki meni lopulta hyvin ja teidän pieni ollut niin sissi!! Hyvin on kerännyt painoa ja huippua että pääsitte jo kotiutumaan virallisesti! Ehkä unikin alkaa sitten kulkemaan paremmin kun arki siinä pyörii :)

Huh WopWop siellä ollu hurja tilanne!! Mitenhän se tommosen reaktion löi päälle.. Hui :o

Metsäläinen ihanaa että siellä poitsu kasvaa ja voi hyvin! Voimia vauva arkeen, kyllä poika kohta nukkuu ja mietit mihin se vauva meni? Ne vaan kasvaa niin kamalaa vauhtia<3

WopWop, hui !!!!!!! Kauan meinaavat pitää tarkkailussa???? Hurjaa että ihan taju lähti, en ees tienny että moinen mahdollista puudutusaineesta o:O

Joo pääsin pois nytten ku ei enää oo tärinää ja pystyssäki pysyn! :) joo tää oliki vähä erilainen hammaslääkäri kokemus. Jos vaikka oli viiminen käynti tälleen raskaana! :) huh oli kyl aika hurjaa... koskaan ei oo ennen mitään tämmössiä tullu...

Hyvä WopWop että parempi vointi nyt! :)

Hui kun jännittää, tänään lääkärillä käynti ja kokoarvio. Mulla kun on todettu raskausajan diabetes ja poitsu on kasvanut vähän nopeampaan tahtiin, saa nähdä minkä arvion saa.. :p

Ei oo aito kuusi Lilith :) parina edellisenä vuotena ollut aito niin on saanut kauheet allergiset reaktiot vaikka tuoksusta nautinkin niin kovasti.. en sitten raskaana uskalla ruveta leikkimään :D ja tosiaan osa luonista on jo iteksee tippunu ja luulen et synnytyksen jälkeen tippuu loput.. näin veikkas neuvolassakin ettei tarvi eriksee poistattaa. Joo on helpottunu olo kun on kuusi ja lahjat hommattu. Tosin osa lahjoista jumissa ties missä postin lakon takia mutta eiköhä kerkee aatoksi :D

Mulle tullu jotain rasvaluomia rintoihin, näytin niitä neuvolalääkärille ja sanoi että on ihan normaalia ja johtuu raskaushormooneista :)

Takaisin