Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wopwop, kyllähän ne hoitaa varmaan ihan kiireellisyyden perusteella siitä jonosta ne ihmiset? Ja siksi kirjoitin tuon aikaisemmin tekstini, koska korvaan särähti siitä se että "ei kai siellä raskaana olevia koko päivää istuteta", ja mun mielestä raskaana olevilla ei oo mitään erityis kohtelua hammaslääkäripäivystykseen mentäessä.
Joo kirjotin väärin.. mutta anyway..

Wildis, laitat vaan palautetta menemään! Kyllä niillä pitäis siellä olla jonkin sortin empatiakyky ja opastamisen halu kuitenkin.

Biara ei siinä tarkistushuoneessa useimmiten kauan olla. Kyllä mun mies pääsi mun seuraksi, kun kävin silloin aiemmin tarkastuksella siellä. Sit pyydettiin siirtyy hetkeksi käytävälle odotteleen, kun viereisen sermin takana alettiin tekeen sisätutkimusta.

Tsemppiä wildis! Kuinka sun kohdalle aina osuu tollanen kohtelu :sad001 samasta syystä oon välillä tosi huono soittamaan ja kysymään, jos ensimmäisenä tulee sellanen vastaus "mitä tänne soittelet"

Jokohan neppsulla tuli lähtö?

Streptokokki negatiivinen ja ei tarttenut ilmoittautua valmennuksiin, josta kyselin eilen. Mennään tänään miehen kans synnytysvalmennukseen. Ensi viikolla olisi vielä lasten hoito ja imetys kerrat.

Nukuin pitkästä aikaa hyvin! :happy: Yli viisi tuntia putkeen, vaikka viiden aikaan heräsin supisteluihin niin ei harmita yhtään. Aamusta ollut vähän maha kipeenä sekä sekaisin. Varmaan johtuu vain supisteluista.o_O

Samanlaisia vastauksia mä olen saanut jos olen sinne hitoksen polille soittanu jonkun ongelman kanssa... Jälkeenpäin ajateltuna oon miettiny että ne siellä varmaan aika hyvin tietää tilanteen ihan vaan kuuntelemalla (poikkeuksia toki on) mut monella ulosanti on aivan äärettömän huono... Ja jokainen soittokerran jälkeen kuitsnkaan tarvetta sinne lähdölle ei sitten olekaan ollu, vaikkapa ensin ihan paniikissa niin ajatteli..!

Mulla on varmaan jotkut hindulehmänhermot koska en stressaa tulevaa synnytystä yhtään. Esikoinen tulossa ja vielä ulkomailla. Kaikki kyllä muistaa kysellä multa että kai nyt jo stressaa/jännittää synnytys jne..pitääkö tässä alkaa panikoimaan muiden vuoksi o_O
Enpä oo kyllä ollut ikinä kovin stressiherkkää sorttia ja siksi välillä luen teidän juttuja aivan haavi auki. Enkä tarkoita tätä pahalla sanoa :shy: Ehkä tää ikä tekee tehtävänsä..kymmenen vuotta sitten olisin saattaanutkin kiivetä seiniä pitkin :)

Joo sitä just toivon, että ois tilaa synnytyssaleissa, ettei tarvii ihan loppuun asti tarkastushuoneessa olla. Ja koitan olla aika pitkään kotonakin, mukavampi niin.

Toi on kyllä tyhmää jos on tylyjä tai ilkeitä ihmisiä vastaamassa puhelimeen polilla. Täällä on ohjeistus, että kun supistukset tulee 10min välein ja kestäny 2 tuntia niin lähtö sairaalaan, mutta kyllä mä varmaan vielä silti soitan, että kannattaako lähtee.

Täällä venataan ulosottomiestä tekeen asuntoesittelyä. Toivottavasti ei tuu kauheeta laumaa ihmisiä. Jotenkin inhottaa päästää ketään tuntemattomia tänne. Valokuvat ja ultrakuvat otin pois jääkaapin ovesta ja ikkunalaudoilta, mut silti tuntuu yksityisyyttä loukkaavalta. Ens syksynä aletaan kattoon omaa asuntoo, kun on tää vuokralla asuminen vaan niin perseestä, ku ei koskaan tiedä koska tulee muutto.

Biara, meillä viimeks tyksissä mies pääsi mukaan. Mut oltiin sillo ainoot siinä ilmottautumisessa. Tyksissäkin, jos syntyy vaikka 10/vrk, ni ei siellä tarkastuksessa yleensä kauheeta jonoa ole :D

Eikä siinä olla ku hetki. Sit siirrytään synnärille, vuodeosastolle tai takas himaan ;)

En mäkää oikee jaksa turhia stressailla. Vaan sektioarven kesto mietityttää. Synnytys on niin luonnollinen asia ja toisaalta, kun etukäteen ei vaan voi tietää... Toki jos alla ois joku syöksy, ni fiilikset ois erit.

Mua pistää aina niin ärsyttää tommonen kohtelu alan ammattilaisilta :o Hitto vie eikö ne sitä varten siellä päivystä että sinne saa ja pitää soittaa jos ei tiedä mitä tehdä ja mietityttää joku asia.. En voi käsittää että sitten siellä puhelimessa vastaa joku kärttyinen elämäänsä kyllästynyt akka, vaihtakoon alaa jos ei kiinnosta asiakaspalvelu.. Laita Wildis ihmeessä palautetta, on sua sen verran monesti kohdeltu ku paskaa :/ Warheart pistät aina mun jännityksen syttymään kun puhut Jkl synnäristä, pelkään niin paljon et mulle osuu joku ilkimys synnytykseen.. :D Tai jos soitan sinne niin tulee vaan tylyä kohtelua :o Mä oon kyllä tehny miehelle selväksi, hän kun on tosi äänekästä sorttia että jos siellä kohdellaan mua huonosti niin saa annattaa niille kunnolla ja laittaa ne ruotuun :D
Ihmeellistä toi touhu WopWop kyllä et joudut sinne päivystykseen oottaa :o Meillä kun soittaa aamusta särkypäivystykseen niin saa samalle päivälle ajan enkä oo koskaan kuullu et olis joutunu paikan päälle mennä odottaa! Tsemppiä, toivottavasti pääset pian hoidettavaksi!
Jes täällä myös toimii puhelimen appsi taas normaalisti! :) Minä jo pelkäsin et mun tuurilla ei ala toimii enää ollenkaa..
Tänään olis neuvola! Toivottavasti viimeistä kertaa yhtenä kappaleena :) Täytyyy muistaa nyt kysyä kaikki mitä on mielen päällä.. Muuten onko kukaan huomannut et olis raskauden aikaan tullut luomia lisää?? Mulle on tullut kaksi ainakin, ja toinen vielä tommonen ällöttävä punainen roikko tohon rintaan :o Aion tänään neuvolassa siitä kysyä ja haluun sen kyllä pois.. Välillä sen muodostuessa kun sitä raapaisi niin alko vuotaa vertakin eikä millään loppunut..

Onneksi sulla on Wildis se pelkopoli käynti edessä. Siellä pääset sanomaan tosta puhelusta. Meikäläinen ei kyllä sanattomaksi jää jos joku tantta alkaa vinoilemaan kun synnytyksen aika on. Oon itse tehnyt urani asiakkaiden parissa niin asiakapalvelussa kuin johtotehtävissä ja en siedä huonoa asennetta/palvelua tippaakaan.

Mulle on on ilmaantunut ihan pieniä luomia niskaan ja rinnan alueelle tässä raskauden aikana, en kyllä yhtään tiedä mistä johtuu? Näin viime yönä unta että vauva oli vaan hävinnyt mahasta eikä kukaan tiennyt mitä oli tapahtunut, kamala tunne. Onneksi poika potkii masussa reippaasti, kertoo että täällä ollaan äiti!

Mulla kans ihan pieniä luomia tullu rintakehään, sekä verenpurkaumia yläkroppaan. Hormonit varmasti tekee..

Juu täynnä roikkuvia luomia täälläkin.. nännipihoissa... mut osa jo tippunut pois! Neuvolas vaan sanottiin ettei tarvi mitään tehdä eikä huolestua :)

017c2307e889096dd559b8690f6d6e6f
nyt on kuusi ja lahjat hommattuna!

Täällä kans tullu luomia lisää rintakehään ja tisseihin, en tykkää, ja osa on vielä tollasia kohokkaita just. Meinaan kyll ne kohokkaat mennä myöhemmin poistattaan. Huomaamattaan niitä rapii ja sitte ne ärtyy jne.

Oi helpottavaa kuulla etten oo yksin luomieni kanssa!! :D On nää vaan rasittavia.. Pitää itekin poistattaa kunhan mahdollista ku noita helposti raapii ohi mennessään

IIIIK, Jemina!! Ihana kuva, minäkin haluan äkkiä joulukuusen!! Onko tuo ihan aito kuusi? me aijotaan hankkia tekokuusi, ei jaksa sitä neulojen siivoilua ja sitten tuo kissiki varmaa kävis oikeen kuusen juurella kakkimassa ku luulis että vessa on tuotu ulkoota sisälle.. :D

Minä veikkaan että ne luomet voi kyllä lähteä itestäänkin raskauden jälkeen?
Onkohan se neppppsu siellä saanut vauvan jo? Malttamattomana odotan tietoa :)
Nyt ainakin tietää että mistä sanonta "odottavan aika on pitkä" tulee :D Tuntuu että minuutit, tunnit ja päivät vaan matelee!
Rv38+4

T87, mulle kans puhuttiin siitä, et noi supistukset (kunnolliset) voi olla kohdulle rankkoja. Ja saanki mennä vuodeosastolle venailee, jos siltä tuntuu. Oksitosiinia pyritään välttämään, ettei vielä vahvista supistuksia, kun kohtu muutenkin koetuksella. Siks yritän mennä ilman epiä, ettei se laimenna sitten suppareita.

Nannuska, luulen et ristiäiset voi pitää ennen isyydentunnustusta. Semmonen muistikuva vaa...

Rahi ja Nannuska meille puhu lastenvalvoja perhevalmennuksessa tällä viikolla, että ajoissa kannattaa tehdä isyydentunnustus ennen ristiäisiä/nimenantoa jotta lausunto ehtii käydä maistraatissa. Eli tän lastenvalvojan mukaan eka tunnustus, sitte juhlat..

Ainakin siinä tapauksessa kun haluaa isukin sukunimen lapselle.

Muokattu viimeksi:
Takaisin