Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kans Hämeenlinnassa tuo fimlab. Onko sulla Nuppu aika olemassa erikseen? Mun piti käydä pissanäyte antaan tulehdusepäilyn takia ja jouduin iha jonotuslappusysteemillä menee ku täällä ei ainakaa ollu kippoja vessassa, eikä ollu varattua aikaa. Hoitajaki oletti, että otan vaa ne putket kotii, mut onnistuin pidättelee sen ajan niin et pystyin jättämään sit saman tien ku sain astian. Mut en tiedä meneekö kaikissa pisteissä ja kaikkien pissanäytteiden kanssa noin.

Pakko oli käydä tänään viel ostaa tota vadelmanlehtiteetä paketti kun on vaan yks avaamaton mikä riittää enää viikoksi ja alan jo henkisesti valmistautuu siihen et yli lasketun mennään :D Tosin sitä on vissiin hyvä juoda myös synnytyksen jälkeen..

Kävin tänään mummolassa äitini kanssa niin mummo ihmetteli miten kovasti on masu laskenut :D En minä itte oo huomannu mitään! Kai se on uskottava.. Oli jännää jutella äitin ja mummon kanssa synnytyksestä kun vertaa miten erilaista varsinkin mummon aikaan kaikki ollut :D Johan siinä tuli itellekin perhosia masuun.. Mummo puhu että oli kuopusta odottaessaan aamulla kuuden aikaan keitelly vielä aamupuuroa, ja parin tunnin päästä kahdeksalta olikin jo synnärillä vaavi sylissä :D Niin ne ennen vaan on vauvat synnytetty äkkiseltään vaikka pellon reunassa, hurjaa touhua, kyllä meillä nykyään on hyvät oltavat!

Hyvä juttu vilionkk4 että alkoi tapahtua :)

poodle, ei oo aikaa. Kävin kyllä nettisivuilta kattoo niin seuraavat vapaat ajat olis ollu vasta torstaille. Että jonotusnumerolla mennään jos ei sitä itsenäisesti voi hoitaa :(

Pauliina itselläkin kunnioitus mummojani ja äitiäni kohtaan noussu raskaus ja odotus aikaan! Mun toisella mummolla on 9 lasta ja jokainen on saunaan syntynyt ilman sen kummempia ihmettelyjä:O siitä vaan sit samoin tein takas navettaan/pellolle hommiin...
Onnekkaita ollaan nykyään kun on paremmat hoidot ja seurannat tarjolla!

Meillä on labrassa oma jono päivytyspotilaille ja virtsanäytteiden antajille, ne pääsee aina muita nopeammin antaa näytteet. Mielestäni hyvä systeemi, kun ei sitä aina pysty pidättelee jos joku virtsatulehduskin on kyseessä :)

Mä sain baby showereissa suklaakalenterin ja siitä tuli laskettu aika -kalenteri :grin Tänään sai avata ekan luukun! Avattiin tietysti se kaksnelonen, jotta numerot pienenee samaa tahtia jännityksen kasvaessa... :nailbiting:

Siis nuppu jos sulla otetaan pissistä pissitulehus viljelmä, niin sillon pitää olla se 4h pissimättä, mutta jos ei pysty pidättelee sitä niin ei se mikään maailman loppu ole. Pidätät sen minkä pystyt. Ite pystyin kolme ja puol tuntii..
Mut jos sulla katotaan proteiinit, niin sillon ei tartte kyllä pidätellä ollenkaan.
Meillä riittää kun menee labran infoon ja sanoo, että pissinäyte pitäis antaa, niin sieltä saa kupit jne ja pääsee samantien vessaan tekee. Sen näytteen voi jättää sut sinne vessaan. :)

Voithan sä Nuppu vielä nykästä siellä jotain hoitajaa hiasta ja kysyä niitä kippoja, ettei tarvi koko jonotusaikaa pidättää :) Ja en tuota kyllä tiiä tosiaan, et oisko siellä mahis mennä jollain päivystyshommalla.

Mulla kun oli kesällä ihan järkky pissatulehdus, siis niin paha, etten juuri pystynyt vessasta lähtemään, niin annoin näytteen, joka oli ollut rakossa noin 15min. ja hyvin saivat siitä selvitettyä, että antibiootit tarviin.

Siis mullakin clipperin teetä mut eiks sulla äippä ollu vahvempaa ku 50% vadelmanlehtee. Sit tossa on nokkosta ja ruusunmarjaa ja jotain.

Sattuuko muitakin alamahaan (tai tonne missä menkkakivutkin tuntuu) kun vauva liikkuu? Must tuntuu että vähän väliä nipistelee. Vai oisko suolisto? Kun ei näistä tiiä, tosi kipeeltä tuntuu. Tuntuu vähän niinku viikon kestäneeltä ummetukselta, mut suoli kyllä pelaa :)

Niin en mä tiedä mitä ne sieltä kattoo.. Terkka vaan sano et lääkärin lähetteessä sanotaan että aamuvirtsasta... Täytyy vaan toivoo parasta ja nykästä hihasta siellä ekaa vastaantulevaa hoitsua. Ja jos ei pysty kykenemään niin pyydän purkit mukaan ja se siitä. Kiitos kaikille neuvoista :)

T87 mullakin vaan tota 50% teetä... Menkka kivut täällä päivittäistä, mutta ei pelkästään vauvan liikkuessa! Tänään muutenkin pikkunen ollut rauhallisempi, liikkuu kyllä mutta laiskemmin...

Mä annoin jonku näytteen elokuussa, mitä piti tunti pidättää. Mut en tiiä, mitä ne siitä katto. Aamuvirtsa varmaa tarkottais, et pidätä minkä pystyt ;)

Solavi paljon tsemppiä! Vähän kuulostaa että yksi taas jakaantuu;)
Tuu kertomaan kuulumisia jahka kerkiät/jaksat!

Solavi, jännitetään täällä ja tsemppiä sinne.

Äippä, aattelin että kun toi mun tee oli vaan citymarketista eikä luontaistuotekaupasta että jos se olis miedompaa.

Eilen poika sai tähtijouluvalot huoneensa ikkunaan ja tänään mies laittoi takapihan terassille jouluvalot, kohta ei puutu kun kuusi niin meillä on täys joulu :D

Ja Solavi, mä tykkäsin siitä että lähtö lähenee, en suinkaan siitä että joudut kipuinesi kiemurtelemaan siellä.

Takaisin