Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä onko sulla tallessa vielä se mistä tilasit sen rintapumpun? Pystytkö kattoo onko siellä vielä se tarjous voimassa? :)

Tsemppiä Solavi!

Mulla on taas herpes äityny tosi kipeäksi lääkityksestä huolimatta. Vähän väliä kirvelee, polttaa tai kutisee ihan mahdottomasti. Vetäsin tuplasatsin l-lysiiniä eli 2000mg eilen ja otin perus lääkkeet mutta helpotti vain hetkeksi. On tää pirullinen vaiva ja aina muistuttamassa ex-miehestä :angryfire
Tänään odotan kätilön soittoa pissanäytteestä, voihan olla että siinäkin on jotain häikkää mutta sais kehitellä mulle tähänkin vaivaan jotain lisähelpotusta. Puuh!

Ja omanapailua lisää: tytön uhma paheni taas illalla, tuli hoidosta kotiin niin heitti uudet sukkikset ja muut yllärit mitä olin hankkinut niin suoraan lattialle ja meuhkasi, eikä siinä vielä kaikki, vaan ei suostunut illalla nukkumaan. Me mentiin muut nukkuu jo ysiltä ja kun en jaksanut vänkää tytön kanssa niin se jäi keikkuu vielä. Puoli kaksitoista miehen kanssa herättiin veskiin ja valoon, ja hirveän huudon myötä saatiin likalle yökkäri ja valot pois. Voitte arvata mikä puljaus! Ja tytön peruste vaan se että hän ei tahdo.
:cussing Eli nyt on sit isäntä lähteny takas työmaalle huonoin unin ja mullakin kuula ns jumissa mokoman takia.

Lemmenloma loppu eilen illalla. Kyllä se sauna ja seksi muutaman kipeän supistuksen sai aikaan, ikävän tuntusta vaan ajaa autoa kun supistaa.
Paluu arkeen pikku2:sen kontrolli käynnillä Lastenklinikalla.

Tsemppiä Solaville!

Kääk!! Mulla on olo että tää pieni neitokainen on pompannu pois lähtökuopista ja majailee poikittain masussa!? Onks ees mahollista? Mietin et jos ne mun hengenahistus supparit vois johtuu siitä :confused: oon kokeillu kaikki eri kätilöiden konstit mutta ei auta :( ei nää kyllä mitää psyykkisiä oo eikä hengittäminen auta mitenkää. Kai sitä Jorvia joutuu tänänkin vaivaamaan jos niitä suppareita vielä ilmestyy..

Solaville tsemppiä, jokohan olet saanut pienokaisen syliin :)

Äippä, ootko kokeillu rentoutumista? Vähän kynttilöitä, saunaa ja hierontaa :) jos se laukasis synnytyksen käyntiin. Mulla eka lähti käyntiin polikäynnin jälkeen kun sain käynnistysajan :D ei halunnu likka käynnistykseen :D poika lähti myös käyntiin polikäynnin jälkeen ku heitin hanskat tiskiin ja totesin ettei se sieltä ite tuu et pitää kuiteski käynnistää :D mulla siis tuntus toi polikäynti ja luovuttaminen jeesaavan :) ens tiistaina oliskin sitten polikäynti ;D sovitaan miten ja koska käynnistetään :)

Cicado jospa pikkunen kuitenkin vielä lähtökuopissa!
Joo sain eilen jalkahieronnan kynttilän valossa, kävin pitkässä kuumassa suihkussa ja tietysti muutaman orgun, mutta ei kaipa sitä pitäis itsekin vaan unohtaa koko homma ja heittää pyyhe kehiin että yli menee että paukkuu... Tänään olis neuvola iltapäivällä jos se painelu sais jotai aikaan?
Parempihan se vaaville tietysti mitä pidempään se tuolla masussa viihtyy mutta mä olen NIIN kypsä tätä mahaa!

Solaville tsempit!!!

Oli kyllä hyvä ostos se äipän vinkkaama pumppu. Mähän ostin viä manuaalisenkin lisäksi ja säästin yhteensä vähän reilu 100€ jos siis vertaa, että olis ostanu esim.hobby hall:sta...

Mulla kans joku ihme tunne, että vauva on tua jotenkin vinksallaan, poikittain tai jotain... No perjantaina on taas lääkäri, niin saapa sit tietää tilanteen.

Voimia Nannuska uhmiksen kans! On tullu itekin huomattua, ettei noitten ipanoiden aivoituksista pääse välillä perille sitte millään o.O Toivottavasti sulla olo muutenki helpottaa!

Cicado: Kyllähän se vauvan asentoki varmaan vaikuttaa. Ookko kokeillut mennä supistuksen aikana makaan sillai nelinkontin rintakehä tyynyjä vasten ja pylly pystyssä? Muistelisin et johonki tommosee asentoon neuvo kätilö mut kun esikoisen synnytyksessä alko ahistaan hirveesti henkeä. Siinä oli vähä helpompi olla. Mutta kannattaa varmasti kysyä vielä synnäriltä neuvoja jos ne ei millään hellitä ja kertoa noista sun asento-epäilyistä!

Mulla on ollu pari virtapiikki päivää, mutta nyt tuntuu et vois levätä. Yöt onneksi menny hyvin, mut vessareisuille on taas ilmestynyt esikoisestaki tuttu kuvio: ensin pitää miettiä supistaako tai kramppaako ja punkea sitte varovasti ylös. Sitte vielä pytyllä todeta et supistaa ja yrittää siitä huolimatta pissata :D Nälkäki meinaa iskeä, mut vielä oon onnistunu välttään yösyömiset :P

Mukkis & cicado, musta tuntuu kans että vauva ois poikittain mahassa, kun molemmissa kyljissä tuntuu potkuja/nyrkkeilyä, mutta ihan oikein päin tuolla oltiin kun viime TO ultrassa olin :) ja varsinkin kun on kyljellään sohvalla/sängyssä niin tuntuis että vauva on poikittain.

Huoh.. nyt sai nukuttua hyvin. No eilinen olikin touhua täynnä niin hyvä että nukuttua saatiin. Tänään pitäiskin sit pakata loput tavarat plus pestä pyykkiä pari koneellista ja toivoa että kuivuvat. Vielä pitäis tää ja huominen jaksaa.
Ja aamuaivot unohti mihin piti kommentoida mitäkin :(

täällä tuntuu kans, että vauva on poikittain. Viime viikolla lääkärineuvolassa kuitenkin pää oli jo laskeutunut ja lääkäri sanoi, ettei enää käänny. Hassua vaan, kun ihan eripaikoissa tuntuu liikkeet eikä ota mitään selvää missä jalat, pylly tai selkä on.

Täällä vauva tuntuu möyrivän uuteen asentoon joka tunti vähintään riippuen omasta asennosta. Ei hirveen miellyttävää enää tuo liikehdintä. Taitaa tulla itsepäinen kaveri, kun ei enää optimiasennossa vasemmalla viihdy, sen jälkeen ku siitä luin ja sitä kehuin :D

Kai siellä alkaa oleen jo niin ahdasta, että tuntuu et se on joka puolella :)

Ah, mäkin haluun kolmee ässää, ei tunnu olevan tarjolla sitä kivointa enää ollenkaan :/

Kyllä oot äippä saanu sellasen rentoutusillan ettei paremmasta väliä ;) hiukan kateellisena luin :D

Mun epäilykset poikkitilasta johtuu siitä ku makaan selälläni niin alhaalla ja ylhäällä on tyhjää ja molemmilla sivuilla isot kovat möykyt :confused: nyt aamulla tullu kyllä potkut tohon ylävatsaan mutta tuntuu ku sen laskeutumisen jälkeen mulle olis taas uudestaan ilmestynyt "pöytä" ylävatsalle :D siinä pysyy kahvikupponen hyvin pystyssä jos pikkunen ei ala potkimaan :D mut tuskimpa lähtee syntyy ennen ens tiistaita niin sillonhan se mahollinen poikkitila sitte polilla varmistuu. Mut pientä paniikkia kyllä aiheuttaa nää epäilyt kun muutenki pelko persiissä et syntyy himaan ni en kyllä haluais pylly eellä kotona synnyttää :eek:

Mut oli kyllä kiva kuulla Timbe et vaikka tuntuu poikittaiselta ni voi silti olla rt :) toivottavasti näin onkin :)

Mulle just eilen todettiin, et voi vielä kääntyä (rv35), ku pää ei oo kiinnittyny :/

Kyllähän noi liikkeet molemmissa kyljissä tuntuu, vaikka pää on alas. Mulla ainakin pylly tunkee toista kylkeä ja jalat toista. Vielä vaihteleekin kylkeä tuolla. Sen pyllyn erottaa jaloista, kun on pyöree möntti, jalkojen liikkeet sit taas erilaisia, ku vetelee niitä tota nahkaa pitkin...

Olipa turha neuvolakäynti!:sad001 Taas oli eri neuvolatäti ja tuntu, että mitään en saanut kysyttyä koko käynnillä. Sain vaan jotain pirun jumppaohjeita tohon niskaan, joita ei saa edes tehdä, kun on kunnolla jumissa. :mad: Neuvolalääkäri ei osannut sanoa oikein mitään kohdunsuun tilanteestakaan, muutaku vaikuttaisi olevan kiinteä. Viimeksi eri lääkäri sanoi, että pehmeä. Pikkunen laskeutunut lähtökuoppiin jo, muttei vaikuta ihan heti olevan tulossa.. Ainakin verenpaineet ja hemppa kunnossa. Painoa kuulemma tullut ihan ok.. Omien aamuoainojen mukaan 12kg ja neuvolan noin 14kg.

Toivottavasti CiCaDo vauva ois kuitenkin oikein päin.

Mä luulin, että tässä loppuvaiheessa vauvat alkaa valmistautuun synnytykseen eikä liiku niin paljon enää. Mitä vielä, koko ajan kauhee punkeeminen millon mihinkin suuntaan :P
Rahi, noin mäkin oon tähän asti tuntenu, että toisella kyljellä on pylly ja selkä ja toisella puolella jalka, mut nyt ei ota enää mitään tolkkua, tonne alaviistoon kylkeen osuu joku osa ainakin, oisko se sit käsi.
Täällä on nyt 37+3 että toivottavasti ei enää mahdu kääntymään.

Hansu, ompa ikävää. :( ja tosi tyhmää kun lääkärit ja neuvolatädit vaihtuu koko ajan. Mä kävin kattomassa kanta.fistä mitä lääkäri oli kirjottanut, kun meni vähän ohi mitä se siellä selitti, että kohdunsuu on hieman avautunut. Se oli kirjottanut sinne, että kanavaa jäljellä 2cm, hieman auennut, ei kunnolla sormelle ja asiallinen äiti, mitähän tuollakin sitten tarkoitti :D

Takaisin