Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva kuulla että joukkoon mahtuu:) pikkuhiljaa alkaa jänskättää lähestyvä synnytys, muuten raskausaika sujunu niin mutkattomasti :D pikkunen kun ei oikeen anna minkäänlaisia merkkejä et haluais jo ulkomaailmaan.. Mutta mitenkäs te muut, millämielin odotatte synnytystä ja miten valmistaudutte? :)

Rv 36+6 ja tänään oli neuvola. Proteiinit pissassa (haalealla) plussalla. Verenpaineet 152/84. Painoa tullut kolmessa viikossa lisää 5 kiloa. Vauva on laskeutunut mutta silti sf mitta vaan kasvaa? Tällä hetkellä siis sf 37 :o eli ilmeisesti pitkä vauva tulossa.. neuvolatäti toivoi todella että ensi viikolla käynnistettäis synnytys eikä antanu mulle ees uutta neuvola aikaa enää..

Tervetuloa mukaan joulunyytti :) Hyvillä mielin ja kohta puolin malttamattomana odottellaan synnytystä :joyful:

Raskaushieronta oli ihanaa, vaikka vähän kipeetä tekikin, kun nuo niskat aika paketissa. Tosi helppo oli olla koko tunti kylkimakuulla, kun oli kunnon tyynyt tukena. Voin suositella kaikille :) Hieroja suositteli käymään vielä ennen synnytystä kiropraktikolla, koska selässä paha fasettilukko, jonka takia hengitys vaan pintapuolista ja öisin niitä hengenahdistuksia. Helpottaisi synnytystäkin, kun pystyisi hengittämään syvään :p

Neuvola takana ja protskut ja verenpaine hieman paremmalla tolalla, taas piti ultrata vauvan asennon vuoksi, sf-mitta 36,5cm ja nyt rv35+4.
Ai että oli ihana kun kadulla joko rouva pysäytti nähdessään minut rattaita työntelemässä ja lahjoitti kassillisen leluja jotka olisi kuulemma muuten aikonut viedä kirpputorille myyntiin :)

Täällä bongattu alkkareissa jotakin hiukan veristä tuhrua. Mahtaakohan olla peräisin kohdunsuulta?
Kolotellut ja särkenyt enemmän tai vähemmän tänään. Myös joitakin kivuttomia supistuksia ollut..

Ihme energia piikki menossa...
Pyykit pesty, lakanat vaihdettu, kaupassa käyty, imuroitu ja pölyt pyyhitty, miehelle annettu orientaatio lasagnen tekoon ja tytöille tuorehedelmä salaatti tehty. Pakko pitää pikku breikki kun jalkoja vetää hapoille:/ kaipa sitä seksiä vois tänään harrastaa niin jos pääsis mahastaan;)

JouluNyytti täällä odotetaan synnytystä malttamattomana, voisin lähtee vaikka samoin tein jos masukki viittis alkaa tulemaan...

Kyfi ihanaa kun ihmisten ystävällisyys ei ole vielä kokonaan kuollut:)

Lilminni voisko olla avautumisvuotoo? Supistaako?

Sitä mäkin mietin, että olisko kohdunsuu avautumassa.. Supistelee kyllä kivuttomasti, mutta ei säännöllisesti. Ja napakimmat kyllä tuntuu tekevän jotain tuolla alhaalla.

Onko kellään minkäänlaista käsitystä noista avautumisvuodoista, että kuin pian se lähtö voi tulla? Vai riippuuko ihan siitä millon alkaa kipeet supistukset/millon menee vedet?
Edit: mulla ei oo aikasempaa kokemusta näistä vuodoista..

Lilminni ekan kanssa mulla meni aamulla 6 vedet ja synnärille mentiin klo 12 ja siellä kävin vessassa ennen käyrille maksamista ja silloin tuli pyyhittäessä liman sekaista verta...
Mua myös supisti todella paljon siinä kohtaa ja olin auki 4 cm (muistaakseni) muiden kanssa en ole vuotoon törmännyt... Tietysti voithan sä huomenna soitella neuvolaan että ei ole mitään tulehdusta tms?

Kaverille oli sanottu, et voi mennä parikin viikkoa. Ja hän oli silloin kuitenkin jo 3cm auki...

Mulla olis kyllä perjantaina aamusta seuraava neuvola, että viittisköhän sitä odotella sinne asti..?
Sitä vuotoo oli tullut kyllä niin vähän, ja aika hailakkaakin oli.

Eikös limatulppa muuten voi joillain tulla ihan vetisenä ns. Valkovuotona ettei sitä välttämättä ite ees huomaa?

Takaisin