Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vähän silleen noiden vesien menojen kanssa, että sillon alkaa olla jo tosi hoppu lähteä... On meinaan ehkä hetki aikaa siihen kun alkaa niin kipeät supparit, ettei pysty liikkumaan ja vauvakin on tullu aikas pian sen jälkeen... Vaakatasosta en osaa normitapauksessa sanoa, mutta ite toivon olevani jo sairaalassa kun vedet menee...

Hermot taas kireellä :( ilman oikeestaan mitään syytä.... No joo väsyttää kyllä ja rasittaa kun olis täällä kotona niiiin paljon tehtävää, eikä pysty tekeen kuin vähän jotain kerralla. No nää on näitä loppuvaiheen ärsytyksiä :)

Kumma joo, ettei angelique sulta nyt heti mitään tutkita....

Kuuluispa wildiksestä jo jotain, täällä malttamattomana odotan uutisia!

Itse oon ymmärtäny että ambulanssilla vaakatasossa synnärille niissä tapauksissa jos istukka on kohdunsuulla eli mahdollisuus just tuohon napanuoran luiskahtamiseen suurempi tai sit jos on perätila. Viikoista en oo kuullu puhuttavan enkä kiinnittymisestä.

Minulla ei supistellut heti vesien menon jälkeen vaan vasta myöhemmin sairaalassa niin ei ollut hoppua. Supistelulla alkaneessa synnytyksessä puhkasivat kalvot salissa ja siitä noin 16min syntyi tyttö. On nämäkin tosi yksilöllisiä niin soittelisin/soittelen itse sitten h-hetken ollessa käsillä sairaalaan miten toimin :)

Perätilassa olevasta vauvasta oon kuullut, että ambulanssi pitää kutsua ja odotella pyllypystyssä ettei napanuora luiskahda.

Mulla esikoisen kohdalla kalvot puhkaistiin, että saatiin synnytyksen etenemiseen vauhtia. Ei mitään käsitystä kauanko meni aikaa, että esikoinen sitten syntyi, mutta sanoisin että tunteja.
Kuopuksesta meni vedet synnärillä (silloin supisteli jo todella kipeästi), ja siitä 20min, niin kuopus syntyi.
Että jos tämä synnytys käynnistyy vesienmenolla, niin saattaapi tulla sen verran kiire, ettei ehditä ovesta edes ulos. :o joten jos saisin päättää, niin saisi tämäkin synnytys alkaa supistuksilla.

Täällä kävin tosiaan synnärillä kun alko olee kipeitä supistuksia säännöllisesti. Sain lääkettä joka esti supparit ja olin käyrässä. Onneks saatiin loppumaan ja pääsin kotiin kahden yön tarkkailun jälkeen. Kyllä on tällä joulupojalla jo kiire maailmaan.
Ei siis mitään vakavaa onneksi. Niin ja en päässyt aiemmin kertomaan kun foorumi päätti lakata toimimasta kännykässä.

Tänään oli neuvola ja eilen heitin pissanäytteen labraan ja nyt neuvolatäti sanoi että verta oli virtsassa ja mä tietty heti että no nyt se virtsatietulehdus tuli, mut ei ollut tulehdusta vaan neuvolatäti sano että jotakin tuolla alakerrassa rupee tapahtumaan. Ni mitä se nyt sitten tarkottaa? :O
Onko teillä muilla verta virtsassa? Ois kiva tietää että onko ne veret kaikilla tässä lopussa plussalla vai mitä tässä voi nyt odottaa vai ei mitään?
Yritin kattoo netistä mut en mä tosta verestä mitään löytäny.

T87, en oo ikinä kuullu että verivirtsaisuus liittyis raskauteen/synnytykseen. Kaks aivan eri reikääkin kyseessä :o
Wildis, hyvä että selvisitte säikähdyksellä!
Täällä supisteli eilen illalla hetken säännöllisesti, ja selkää särki koko yön, ja särkee vieläkin. Mies olis varma että se on menoa nyt, mutta pyhpah! :P

Verenvuoto voi ennakoida synnytystä, mut sitä verta voi tulla useita päiviä, jopa viikkoja ennen, ku alkaa kunnolla tapahtua.

Nannuska, ymmärtääkseni se sukunimi menee just noin. Lapsille tulee automaattisesti sama sukunimi, mut vasta kun isyys on tunnustettu. Siihen asti lapsi menee sun sukunimellä. Naimisiinmeno on ainoo, miten ton voinee välttää...

Täällä neuvola takana ja voi kuulemma vieläkin kääntyä (34+2) perätilaan. Hope not!

Mun kaverilla oli joskus pississä verta mukana, mut ei ollu tulehusta. Pystyvät siitä sanomaan, että hänellä alkaa kohta menkat. Kyllä verta voi sekottua virtsaan. Ne reijät on kuitenkin hyvin lähellä toisiaan.

51ccf8cf9671333c8bbf8f41344ee536

Ite sain joensuusta tämmöset ohjeet synnäriltä. :)

Soitin neuvolan neuvonta puhelimeen ja ihan itku tuli ku oli niin ihana kätilö toisessa päässä <3 puhelu kesti 20min ja hän anto parhaita neuvoja mitä olen keneltäkään saanut! Kävin jopa pelkopolilla itkemässä ku pelottaa että en kerkiä sairaalaan synnyttämään eikä hekään osannu sanoo muuta kun että soitat vaan herkästi ambulanssin. Tämä ihana kätilö kertoi että jos alkaa ponnistuttamaan liian aikaisin niin kontilleen auton takapenkille, rinta penkkiin ja pylly ylös että sitä käytetään ihan sairaalassakin. Kukaan ei ollut aijemmin tästä maininnu. Hengenahdistuksesta harjoitussupistuksen aikana ei ollut pitkän uransa aikana kuullut mutta epäili sen olevan psyykkistä ja antoi hengitysohjeet ja jos niillä ei helpota seuraavalla kerralla niin sitten jorviin vaikka väkisin :D ihmetteli myöskin saamani ohjetta että panadolia pitäs ottaa kivuttomiin suppareihin. Mä haluun sen kätilön mun synnytykseen! En oo ihanemman kätilön kanssa puhunu ja nyt vaan vollotan kotona kuinka ihana hän oli :'D onkohan mun mahollista saada jostain tietää kenen kanssa puhuin? Haluan vähintäänkin toimittaa hälle kukkia kiitokseks aivan ihanasta asiakaspalvelusta!

Tuskimpa mitään hätää on, luultavasti ihan tavallista toi veri. Mulla otettiin viikko sitten myös äitipolilla virtsanäyte ja siinä ei verta ollut ja tässä nyt oli.
Mut joo, tietty noi reijät on niin lähekkäin että varmaan se veri tulee jostakin muualta ku virtsasta, olis siin virtsas sitten varmaan jotakin muutakin.

Harmittaa tää harmaus ja sade. Sais nyt tulla sitä lunta tänne eteläänkin.

Mullakin on ollu nyt parissa viime neuvolassa yhellä plussalla veri pissanäytteessä. Ekalla kertaa täti sano et normaalia tässä vaiheessa, jos limakalvot on herkillä. Viimeks en tainnu muistaa siitä mainita ku oli nii paljo muita asioita sillä käynnillä. Mut tuskinpa se olis sillonkaa mihinkää johtanut. Olin kuitenki samana aamuna ollu just äippäpolilla ja siellä tehty sisätutkimus nii siitäkin saattoi johtua.

Joo varmasti se veri tullut näytteeseen emättimen puolelta, jos sitä on vähäsen, niin eihän sitä silmillä näekään. Varmaan voi viitata paikkojen kypsymiseen.

Ihanaa CiCaDo, että sait hyvät neuvot ihanalta kätilöltä! Kaikkien pitäis olla sellaisia! Miettikääpä kuinka paljon parempia synnytyskokemuksia naisilla olisi ja muutenkin varmaan synnytyspelkojakaan ei välttämättä juurikaan olisi.... Itsellä ainakin olisi pari synnytystä ollut paljon helpompia jos olis ollut kivat tai edes inhimilliset kätilöt... Mut josko tällä vikalla kerralla sitte...

Ihanaa kuulla noin positiivinen kokemus CiCaDo ! :) Toivottavasti käy onni ja saat hänet myös synnytykseen! Mä kovasti jännään omaa kätilöä et millainen osuu synnytykseen, toivoisin kovasti et olis positiivinen ja kiltti, oon niin ujo et alan varmaan itkee jos olis joku inhottava :D Selvis muutama päivä sitten et mun oma serkku on siellä kätilönä myös, olis hassua kun hän osuis mulle :D Ei kyllä haittais, hän on aivan ihana ihminen :) ❤️
Eilen miehen kans hissukseen testattiin kolmea ässää, yöllä heräsin kipakkaan supistukseen mutta ohi meni että napsahti.. Nyt edelleen kyllä vähän oudon oksettava olo :o Mies on huvittava kun kysyy nykyään joka yö että menikö lapsivedet, tämä johtuen siitä että kun on se kosteussuoja sängyssä ja hikoilen kun pieni sika ja koko lakana on ihan märkä... Niin ku lähden vessaan nii se aina koittaa sitä :D :D Ikinä se opi et johtuu tosiaan vaan siitä.. Mutta hyvähän se on varmistaa :D Tänään pitäis mennä kosmetologille sokerointiin, toivottavasti ei ainakaan nyt heti päivällä ala syntymään et ehdin käydä majavan hoitaa :D Tosin joku täällä mainitsikin ja alan itsekin kallistumaan siihen että ei sitä synnytystä saa millään kikka kolmosilla käynnistymään, vauva tulee kun on tullakseen :)

Takaisin