Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks jollain ideaa mistä johtuu hengenahdistus supistuksen aikana? Nyt rv 37+4 sf mitta 33cm ja oon 178cm ja sen mukanen selkä eli ahdasta ei ole.. Jorviin ku soitin ni sain vastaukseks etteivät he ole kuuleet vastaavasta ja että jos vaikka ottasin panadolin :confused: vaikka hoin ettei mua satu vaan en saa henkeä kun supistaa ni sama vastaus --> ota panadolia ja mee lämpöseen suihkuun. Aika hepposesti ne noita ohjeita jakelee, mulla takana syöksysynnytys ja geenivirhe joka altistaa syville laskimotukoksille mutta ne ei edes tarkastanu mun tietoja tai kyselly mitää niistä.. Se akka kuulosti muutenki siltä et vittuako tänne soittelet jos et oo synnyttämäs just nyt.. Ehkä mä kuitenkin otan riskin että synnytän taas autoon ja meen naistenklinikalle synnyttää sitten kun sen aika koittaa ku siellä sentäs on ihana henkilökunta..

Jatkuvasti täytyy ramppaa kurkkaa että onko syntyneitä tai synnyttämään lähteviä, on yää sit niin jännää aikaa :D

Mulla on hengenahistusta ja sydämentykytystä ja samalla sellasta vähän puristavaa tunnetta kaulalla ja rinnan ympärillä, sanoin neuvolassa eikä osannu sanoa mitään siihen :o
Ajattelin sitten että en viitsi ottaa enään puheeks etteivät hulluksi luule.

Jotenki niin tottunu kurkkiin tätä foorumia monesti päivässä, josko jotai jännää ois meneillää :p

CiCaDo jos sulla on tollanen riski tukoksiin niin menisin päivystykseen jos henkeä ahdistaa. Vara ei venettä kaada... Mulla pois suljettiin synnytyksen jälkeen keuhkoveritulppa, kun ahdisti henkeä. No mulla se olikin laajentunut kilpirauhanen.

Mulla on ollut tota samaa hengenahdistusta ja puristavaa tunnetta sekä rinnalla että kaulalla ihan kuin joku kuristaisi.. Tulee yleensä levossa ja helpottaa kun nousee istuu. Oon ajatellut, että johtuu noista niskajumeista.

Täälläkin hirveesti jännätää muiden tilanteita ja tosi vaihtelevin mielin ootellaa omaa vuoroa. Jokatoinen hetki on et tulis jo ja sit iskee paniikki et ei vielä ei vielä :D Eka lapsi siis tosissaan ja tuntuu et kaik ois valmista mut heti perää on tosi keskeneränen fiilis. Sairaalakassi pakattuna lastentarvikkeiden osalta mut omat kotiutumisvaatteet yms on sellasii mitä käyttää vielä ni ei voi laittaa sinne.. Moni kaveri sanonut et oltas paljon paremmin varautuneita ku he samassa tilanteessa olivat mut välillä täällä foorumilla ja muutenkin tulee fiilis ettei muka oliskaa osannu viel kaikkea hankkia.. Noo saapi nährä sitte tositilanteen tullessa. Pinniksestä nyt puuttuu patja, mutta sitä mennään äiteen kanssa tällä viikolla ostamaan kun hän nyt haluaa edes sen hankkia kun kaiken muun oon itse kerenny hamstraamaan :D
Huomenissa tulee doula kylään kun harkittiin sen mukaan ottoa synnytykseen, jänskättää osaako isämies kauheesti olla tukena siellä ja itellä pahat sosiaaliset ahdistukset välillä niin pelottaa sen kannalta synnytys.. Taisin vääntää itkua lapsen sydänkäyrillä kun ahtaaseen huoneeseen tuotiin samaan aikaan toinen naikkonen, tai ei mua itkettäny mut kyyneleet valu silti silmistä, typeryyttä kun oon muuten kuitenkin tosi sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut..

Se tukos mulla kävi mielessä mutta luulis sitten että ahistas muulloinkin kuin vain sillon ku supistaa :/ lähinnä jäi vaan ahistaa ku se kätilö oli niin välinpitämätön eikä sitä selkeestikkään kiinnostanu miten mä voin. Vauva onnekd liikkuu hyvin ja supistusten välissä on ihan normi olo mut kaks lasta jo ennenstään eikä niiden aikana ole kyllä ollu tällasia supistuksia :/ huvikseenkaan en viitti mennä niitä sinne kiusaamaan ku oon vähän sellanen luonne etten haluu olla vaivaks ja sit tulee pahamieli ku mulle ollaan vihasia siellä synnärillä kun vaivaan niitä turhaan :( ei mulla koskaan naistenklinikalla tullu tollast oloo mut jorvin henkilökunta saa sen mulle lähes joka käynnillä :( pelkään et jos mua ahdistaa supistuksen aikana noin paljon ni paljonko vauvaa ahdistaa? Saako se silti hyvin happea?

Ei oo otettu kilpirauhasarvoja. Se menee heti ohi kun supistus on menny ja tulee yleinsä makuuasennossa.
Jos niis kilpirauhasarvoissa olis jotaki häikkää niin kai ne palautuu synnytyksen jälkeen?

Mulla supistuksen yhteydessä tulee tukala hengittää mut tääl mikkeliss ainakin kätilöt ei ollu moksiskaan vaik oon siitä sanonu. Kuulunee siis asiaan.

Tääl on kyl huippu henkilökuntaa, sain järkyttäviin selkäkipuihin äsken vähän parempaa lääkettä ja sit vielä kätilön n.10min selköhieronnan kaupanpäälle!

Onko teijön vauvoilla vähän väliä hikka?tällä on! Ja millä raskausvkoilla teillä on alkanut ne sukkapuikkokivut?

Juu ei kyllä ole yhtään minkäänlaisia vauvan ulostulon merkkejä havaittavissa vaikka sais jo mielestäni tulla. Kieltämättä jo kovasti poikaa odotetaan saapuvan. Odottavan aika on piiitkä...

Täällä vauva hikottelee monta kertaa päivässä.. Sukkapuikot alko muistaakseni rv 33-34 ja jatkunu tähän päivään asti, nyt rv 37+5 ja siis kolmas raskaus nyt menossa.. Kahes ekas alko muistaakseni myöhemmillä viikoilla..

Takaisin