• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja kuulemma käynnistystä mietitään seuraavan kasvukontrollin yhteydessä, en tajunnut kysyä että miksi? Kuitenkin virtaukset hyvät ja istukka ok. Kellään tietoa?

Meillä kans kasvua seurataan, 32+5 painoarvio 1800g ja ihan alakäyrällä mennään., 22.10 oli viimeks painoarvio n.1500g. Istukka ja virtaukset kunnossa kuulemma. Mut ei meille puhuttu kyllä käynnistyksestä mitään, toki tullaan vähän sua jäljessä ja meillä nyt lapsi meinaa tulla jo muutenkin vissii vähä etuajassa ja kortisonit on peffaan saatu varuilta. Perjantaina ois taas kontrolli painosta ja tuosta kohdunkaulan tilanteesta..

Muoks. Eipä meillä nyt taidakkaa kauheasti eroa lasketulla olla. Toimi pää enää tässä vaiheessa. Eli aika samoilla kokoluokilla mennään.

Hilla, ei ole puhuttu suoraan sektiosta, vaan "väläytelty" sitä yhtenä mahdollisuutena JOS kaikki ei menekkään hyvin. En vain todellakaan halua että riskeistä tietosina nyt vain "koitetaan" sitä normi synnytystä, ja sitten tuliskin ongelmia, oli sitten pieniä tai vakavia ja kiireellä lähteä suorittamaan hätä sektiota :/ Tähän asti ei oo ollu mitään pelkoa koko synnytyksestä, nyt vasta kun 5 viikkoa jäljellä laskettuun aikaan alkaa iskeä paniikki :/ Aijon ottaa asian nyt puheeksi ensiviikolla nevolassa ja siitä viikon päästä polilla. Haluaisin niin lääkärin ja kätilön joilla on kokemusta, kun ollut mukana selkäydinvammaisen potilaan synnytyksessä, mutta mitä jos kumpaakaan sellaista ei löydy o.O Olen huomannut että todella vähän täällä tietävät asiasta, ja sitten tuleekin näitä lääkäreiden "ylilyöntejä" kun eivät usko minua, kun tiedän paremmin ja yritän kertoa heille kuinka minun laisteni kanssa toimitaan. "eihän potilas voi tietää minua paremmin kuinka häntä tulee hoitaa".. Vaikka lääkäri tietäisikin minun olevan oikeassa, nii se nokkavuus sitte alkaa ja tehdään tietosesti väärin, koska maine ja kunnia "vaakalaudalla". Mutta sitten tietää enemmän kun päässyt nyt sinne polille jutteleen parin viikon päästä. toivottavasti vauva nyt pysyttelis masussa ihan sinne laskettuun aikaan asti ,että saanu selvitettyä kaikki nämä mieltä painavat asiat.
Kellään muulla ihan sairasta kutinaa reisissä ja yöhikoilua? Oon ku pieni possu, ku suihkussa käyny öisin ku heräilen, ja kauheeeeee kutina, vois vaa raapia ja raapia, mutta pakko pidätellä, reidet muuten aiva verillä kohta :O

Jos yhtään lohduttaa muita seksittömiä niin meillä ei oo harrastettu seksiä sitten heinäkuun,ei kertaakaan. Pusuja ja haleja on mutta niihin se sitten jääkin.Tiedän että miestä häiritsee vauvan läsnä olo mutta Kyllä tää saa olon tuntumaan että on maailman epähaluttavin ja rumin ihminen ikinä,itsetunto on ihan nollassa ja tän myötä musta on tullu ihan kamalan mustasukkanen.
tullaankohan enää koskaan harrastamaan seksiä?

Nannuska: Meillä edellisessä raskaudessa käynnistyksestä puhuttiin sen takia ajoissa koska vauva ei vaan enään kasvanut mahassa tarpeeksi eikä siellä ollut järkeä jatkaa oleilua vaan paremmin kasvais ulkopuolella. Poika syntyi hätäsektiolla 34+2 painaen 1.6kg. Eli käynnistykseen ei keretty.
Mä oon ehdottomasti sitä mieltä että jos yhtään vähääkään epäilyttää niin sairaalaan näytille, ei voi koskaan olla turhaa jos pikkusenkaan huolettaa.

Illalla taas kökötin peffa pystyssä, kun poika vaan majailee poikittain taas tuli sitten eka oikein napakka kipeä supistus, mutta onneksi jäi siihen yhteen. Mönki koko ajan, kun olin kontallani niin oisko se hänen liikkuminen laittanut supistamaan. Neuvolaan 8.15 terkkarin tsekkaukseen. Nyt pitäis esikoinen saada hereille ja pesut sekä pukeminen... Saas nähdä millainen maanantai taistelu taas tulee hoitoon lähdöstä. Menee siis mielellään, mutta tämä minä ite! Ah!!!

Lilith, minä mietin tuota sun synnytystä jo aikaisemmin kun puhuit siitä. Mun mielestä sulle kannattais ehdottomasti tehä sektio kaikkien riskien minimoimiseksi. Eihän nekään kai synnytä alakautta kellä on häntäluu murtunu, niin miten sinä sit synnyttäisit? Kannattaa ottaa asia puheeks, ja vaatia selvitystä, ja miettiä sektiota jos se alatiesynnytys kovin pelottaa!

Voihan epäonnistumisen tuska, mikä siis johtaisi siihen ettei vauva kasvakaan enää mahassa? Selvisikö siihen syytä?
Aina yhtä rankkaa tää äitiys. Jatkuva huoli. Vaikkei pitäisi. Hormonit myllää. Vuodatus taas. :sorry:

Lilith voisitko pyytää että pääsisit synnärille juttelemaan henkilökunnan kanssa sun synnytyksestä? Mielellään niin että siellä olis myös lääkäri joka tietää selkävammoista, jos neuvola vois vaikka järjestää? Tai miettiä että olisko sektio sinun tapasi synnyttää? Paljon voimia <3

Wild toivottavasti pääsisit kotio ja pikku prinssi pysyisi hetken vielä masussa<3

Nannuska kyllä sitä kannattaa näytille mennä jos on vähänkään huolta! Onneksi supistelut ei ole mitään aikaan saanut!

Meillä pukkaa räkätautia, kaikki muksut tukossa ja kiukusia! Voi hauskuus... Toivottavasti menee nopeasti ohi!

Nannuska on olemassa asioita mihin et itse voi vaikuttaa ja tämä taitaa olla yksi niistä! Kyllähän tämä äitiys on tasapainoilua ilon, onnen ja rakkauden/pelon, hämmennyksen ja epäonnistumisen tunteen kanssa... Vaikea mutta silti voi niin palkitsevaa!

Edelleen köllöttää poikkitilassa ja sen takia sf mitta vaan 26. Menee siis alakäyrällä. Ihan hullua, kun esikoisesta oli rv 33+ mitta 30,5, mutta olikin rt ja istukka edessä. No 18.11 on se neuvolalekurin ultra. Poika on kyllä vilkas liikkeinen, mutta ei vaan käänny rt. Vettä on reilusti niin mahtuu hyvin pyörimään

Kottarainen, kyllä mä ainakin jaksan uskoa siihen, että seksiä tulee vielä olemaan. Nyt on vaan odotettava ens vuoden puolelle. Mutta uskon tietäväni miltä susta tuntuu. Vaikka halaillaan ja pussaillaan, niin kyllä sitä kaipais välillä vähä enempi.

Meidän isäinpäivä meni niin et mä nukuin pisimpään päätettiin edellisenä iltana et ei viedä sänkyyn niinkuin normaalisti, ku lapset tahtoo olla siellä nii vilkkaita. Eilen meni ihan koko päivä rötväillessä eli oli hiukan laiska päivä... ja niin ne ekat supistuksetki sit tuli... nyt tosiaan rv 32+5 joten sais muutaman viikon vielä pysyä, ei kyl ainakaan oo laskeutunut ku niin venyttää tonne kylkiluihin asti. Nukuin myös eilen päikkäritki...
Meilläki vaivaa pieni flunssa ja yöt on yhenlaista pomppimista nykyisin... aina ku kääntää kylkeä ni pitää nousta istumaan, käydä vessassa, nykyään käyn 2-3 kertaa... ja pojat nukkuu välissä... 4 vee juoksee joka yö, ja vaikka sen veis omaan sänkyyn ni tulee vähän ajan päästä uudestaan, sit se pyörii niin et meinaa puota sängystä. 3 vee nukkuu vieläki meidän keskellä vaan ku nukun ite edes vähäsen minkä pystyn jos se nukkuis omassa sängyssä ku vähän välii sais olla rauhottelemassa. Tällä viikolla pitäs hakee influenssarokotteet ja muutenki tulee raskas viikko ku mies o iltavuorossa... pittää yrittää kehitellä jotain tekemistä lasten kans ettei mee ihan hurjaks tää meno et ei alkas supistelee...

T87, aika mielenkiintosta, ku mulle sanottiin et ei mielellään käynnistetä sektion takia, koska keinotekoiset supistukset lisää kohdun rasitusta ja repeämisen riskiä. Kun mäkään en uutta sektiota tosiaan halua.

Kai jokaisen tilanne on niin eri, että vaikee maallikon verrata. Hyvä kyl tietää mitä muilla, niin osaa kysyä (ja kyseenalaistaa) lääkärien sanomiset.

Lilith, mäkin kyl vaatisin päästä asiaan erikoistuneelle lääkärille, luulis et sellaisiakin on. Jotkut lääkärit kun kuvittelee olevansa jumalista seuraavia ja ei voi millään myöntää et ei jotain ehkä täydellisesti osaakaan...

Mä oon täs miettiny et miten toi kofeiini? Meneekö se vauvalle, kun juo kahvia? Että pitäiskö sitä loppua kohti vähentää ihan minimiin / lopettaa kahvi kokonaan, ettei pienelle tuu vierotusoireita? Itsellekin kun helposti tulee päänsärkyä tai on muuten vaan väsynyt, jos ei aamukahvia juo.

Mä jo toivoin ettei mun enää tarttis kyseenalaistaa mitään ja voisin luottavaisesti mennä synnyttämään :/
Kuulemma oksitosiinin käyttöä mun kohdalla pyritään myös välttämään supistusten voimakkuuden hillitsemiseksi...
Sektiosta siis pari vko vajaa vuos aikaa.

Mä olin synnytysluennolla ja siellä kannustettiin oman hormonitoiminnan luonnolliseen aktivointiin ilman lisiä. Puoliso silitteleen ja itselle stressin/kiukun/pelon hallintaa, ettei adrenaliini estä oksitosiinintuotantoa.

No onneks haluisin vetää mahdollisimman luomuna ja oon miettiny noita hengitystekniikoita ym. Joogaa ja sen semmosta. Kattoo miten käy...

Kiusaavaan kutinaan kannattaa hakea kunnon voiteet apteekista.

Ja täälläkin kyljessä pistelyä ja puutumista. Kuka sitten kyselikin... Erityisesti kiusaa jos makaan oikeella kyljellä :/

Madonna pikaista paranemista sinne teillekin... Kyllä nää sairastelut vetää viimeisetkin mehut pois:/

Tytsy aiemmissa raskauksissa join kahvia loppuun asti ihan huoleta:) nyt ei kyllä ole tehnyt mieli koko raskaus aikana...

Takaisin