Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lohduttavaa (joskaan ei tietenkään kivaa) kuulla, että muillakin miehet pihtaa. Mulla on kyllä muuten maailman ihanin mies, huolehtii musta ja siitä miten pärjään. Ja on ihan selkeesti valmis isäksi. Jotenkin nyt vaan korostuu mielipaha siitä, ettei oo haluttava, kun itsekin tietää turvonneensa ja keränneensä raskauskiloja 20+.

Josa! Uskomattoman pikkuinen maha sulla :D

Täällä tämmöinen masun kasvu :) onko muilla ollut ylävatsan alueella semmoista kihelmöintiä, pistelyä tms. tunnetta? Vähän kun puutuisi? Oon jo aiemmin valitellut kun kohtu painaa ylös rinnan alle kylkiluuta niin että usein kipeänä on mutta nyt ei muuten koske mutta tuntuu muuten tuommoiselta jännältä.

Liitteet

• Collage 2015-11-03 10_40_39.jpg
    Collage 2015-11-03 10_40_39.jpg
    422.7 KB · Katsottu: 93
Meillä mies ois varmaan aina valmis lemmensessioihin, mutta itellä vähän tullu laiskuutta ja haluttomuutta nytten lopussa, mutta ihan hyvin meillä silti peitto heiluu ;)

Mulla seksi ei auttanu avaamaan paikkoja vaikka kohdunsuu oli 3cm auki ja pehmee kuin mikä.. ei tehonnu sauna, siivous eikä seksi. Oltii kuin kanit viimeset 3 päivää ennen käynnistämistä..sit yhdellä emättimeen laitettavalla lääkkeellä lähti käyntii kunnolla. Ei seksi aina auta vaikna kuinka toimii.. :(

Mulle on tullu kiloja lähes 4kg, mutta viime neuvolassa oli tipahtanu 3.3 kg eli lähtöpainoon on tullu vaan noin 700g..
Eilen arvioitu vauvan painoksi 2kg600g. Ja vastaa vkoja 36+..

Kävin äsken suihkussa ja kun riisuin pikkareita niin häpyliitoksen kohdalta tuntu jumalaton vihlasu ja ylempää tuntu poksaus, onko muilla ollut tällaista? Laitoin housuihin siteenkin että jos se poks tuli kalvoista, mutta ei ainakaan vielä ole mitään tullut...

Täällä on peittojen heiluttelua vähennetty nyt, kun supistelee niin herkästi. Vielä sais 3-4 viikkoo pysytellä yksiössään, sitten sais jo tulla :)

Kaivelin tossa esikoisen painoarvion rv 33+ ja oli 2595 g. Painoi syntyessään 4660g. Ultran teki Bruno Cacciatore Femedassa ja arvioi syntymäpainoksi n. 3800 g. Aavistuksen meni vituilleen tuo arvio

Hitsi kun ei meinas millään malttais odottaa vauvan syntymää, tuntuu oikeesti että odottavan aika on toooosi pitkä.
Minkälaisia hoitolaukkuja te ootte hommannu, mistä ja millä hinnalla?

Mulla on Adidaksen olkalaukku, toiminut tarkoituksessaan todella hyvin. Ja voi käyttää muuhunkin kuin hoitolaukkuna:) stadiumista ostin kauna sitten, sitä ennen oli vanha Marimekon olkalaukku joka kävi liian pieneksi, ekan kanssa oli se liberon hoitolaukku jonka sai synnäriltä:)

Täällä kerätty painoa hurjat 25kg. Tosin tää myrkytys nostaa painoo jopa kolme kiloo viikossa :O

Tää poika oli taas tänään tulossa ulos. Kahenkymmenen minuutin sisään neljä todella isoa ja kipeää supistusta. Suoli kivasti tyhjeni myös. Sain taas estolääkkeen ja se lopetti supistelun. Täällä on kerran viikkoon osastolla oleville ultra jossa arvioidaan tilannetta.

Kauhee ku alko jännittää synnytys :O Rupesin niin panikoimaan tuota mun selkäydinvammaa, ja lantionseudun heikkoutta, että enhän mä jaksa ponnistaa tai pysty/osaa.. On jotenkin annettu polilla tähän asti sellanen ruusunen kuva, että kyllähän se nyt onnistuu ja näin, mutta olen ottanut selvää, nii suomessa on todella vähän kokemusta kätilöillä yms. selkäydinvammaisten synnytyksistä. Kätilöt täällä eivät edes tienneet että epiduraalipuudutus on pakollinen kaikille selkäydinvammaisille, ja se on annettava HETI kun on todettu synnytyksen käynnistyneen, johtuen suuremmasta riskistä vakaviin aivoverenvuotoihin, vaikkei potilaalla tuntoa olisikaan ollenkaan.. Jotenkin tulee avuton olo, kun joutuu pitämään luentoa kätilöille, miten toimitaan :/ Ja jos ei ponnistus onnistu, niin yleisesti käytetään imukuppia apuna, mutta pelkään että tämäkin voi aiheuttaa vauvalle jotain, jos en pysty yhtään ponnistamaan siinä apuna :O Kamala iltastressi tänään tästä aiheesta :(

Lilith, jos alatiesynnytyksessä on sulla noin isot riskit, niin eikö missään vaiheessa oo puhuttu sektiosta vaihtoehtona? Kuulostaa nimittäin aika hurjalta nuo aivoverenvuodot yms.

Alkuillasta käytiin näytillä sairaalassa. Supistelut helpotti kipujen osalta käyrillä mutta niitä näkyi kyllä. Lääkäri oli tosi huolellinen ja tarkka, mutta niin se vain oli että vaikka kuinka menkkakipua ja supisteluita on ollut niin mitään ei ole kohdunkaulan suhteen tapahtunut. Uskomatonta! Massu on laskeutunut mutta tyyppi ei ollut kuitenkaan kiinnittynyt. Hyvä niin. Tänään oli se 33+1 ja painoarvio meni lääkärin mukaan jotenkin oudosti, joten päädyttiin tutkailemaan käyriä ja pääsen kasvukontrolliin vielä 10-14 vrk kuluttua. Pojalla painoa siis näiden mittausten mukaan vain 1730g. Huolissaan ei kuulemma tarvitse olla, menee omalla käyrällä ja mun koko tietysti vaikuttaa myös.
Helpotti kuulla että kaikki hyvin ja että nimenomaan pitää soittaa ja mennä näytille vaikka kuinka tuntuisi turhalta.

Seksittömyys vaivaa täälläkin, tosin omat paikat on niin kirvelevät ja voiteista huolimatta kuivat että ei tähän olotilaan paljoa pupuilu tulis mieleenkään. ..

Ihania masukuvia! :happy:

Ja kuulemma käynnistystä mietitään seuraavan kasvukontrollin yhteydessä, en tajunnut kysyä että miksi? Kuitenkin virtaukset hyvät ja istukka ok. Kellään tietoa?

En oo päässy sairaalasta pois. Täällä edelleen makaan. Varsinaisesti en oo viel diagnoosia saani. Edelleen seurataan minne tää kehittyy.

Huomenna aamulla taas saan kuulla tulokset pissistä. Kahet keräykset on jo tehty ja ekasta nousseet arvot. Toivottavasti tämä huominen arvo ei oo noussu edellisestä, niin olisi pieni tsäänssi päästä vielä kotiin.

Takaisin