Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneksi noita kasvuja seuraavat tiiviisti.
Mulla on seurattu virtauksia kahdessa raskaudessa, kahden viikon välein ja kaikki oli kummallakin kerralla loppuun asti hyvin.
Pieniä tosin syntyessä, mutta kasvoivat heti sen jälkeen +käyrillä.
Luottavaisin mielin vaan loppua kohti.
Näin ainakin itse menen ja luotan kyllä terveydenhoitoon ja apuun jota meillä saatavissa.

Toinen pääsee kotiin, niin toinen joutuu osastolle. Täällä kävikin vähän yllättävästi... Tulin tänään äitiyspoliklinikalle peruskontrolliin ja nepä ottikin mut osastolle! Kerroin, että on nyt viikon ajan enemmän supistellut ihan kivuttomasti ja välillä ollu mahalla vihlovaa/viiltävää kipua. Lääkäri totesi, ettei kuulosta yhtään normaalista poikkeavalta, mutta että tarkistetaan kohdunkaulan tilanne siitä huolimatta. Siellä olikin paikat pehmenneet ja kohdunkaulaa enää sentti jäljellä! Lisäksi siellä näkyi joku "kuoppa", en muista nimeä, joka siis myös merkkinä kohdunkaulan kypsymisestä. Täällä sitä nyt sitten makoilen täyslevossa ainakin pari päivää, että saavat kortisonipiikit muhun tökättyä kahtena iltana. Jos kohdunkaulan tilanne pysyy tasaisena pääsen kait kotiin lepäämään, muuten voi olla edessä pidempi makoilujakso täällä sairaalassa. Aika hurjaa! Tää olis siis saattanut lähteä piankin syntymään!!! Hyvä että kurkkasivat alapään tilannetta, vaikkei oireet muuten huolta antaneetkaan. Itsekään en ole ollut siitä niin huolissani, enemmän huoletti vauvan painoarvio, joka sekin oli jälleen liiaksi kasvanut. Insuliinit lykkäsivät aamupalojen jälkeisiä arvoja laskemaan, mutta katsotaan nyt, miten tää tilanne edistyy... Huhhuh :eek:

Air4m hui!! Mut onneks pääsit sinne valvontaan ja tarkkailuun!!! <3 minkäs kokoinen pieni siellä sitten ois tulossa?
Jospa pääsisit kotiin vielä sieltä lepäilemään ku kivempihän se on kotona olla levossa.. siis jos vaan lupaat sitten malttaa levätä!

Täällä ollaan menossa nyt sinne pään kuvauksiin.. Todistetaan nyt sitte, että aivot sieltä löytyy.. Vittujen kevät sanon minä! Onneks kohta pääsen sanoo hoitajalle suorat sanat kunhan kuvaus on ohi!!!

Jaksamisia Airam makoiluun ja hyvä, että sattuivat tarkistamaan asian! Toivottavasti vaavi malttaisi vielä hetken odotella :)

Tajusin juuri, että tänään on äippäloman virallinen ensimmäinen päivä :) pari viikkoa ollut saikulla niin meinasi mennä ohi.. Tarkistin kelan sivuilta näkyykö päätöstä niin eipä näkynyt vielä eikä näkynyt, että oisin edes palkkatodistuksia toimittanut, vaikka vein ne kelaan 2vkoa sitten :sad001 Täytyy mennä huomenna käymään siellä uudestaan, kun muutakin kysyttävää samalla. Alkoi vaan hiukan ottaa pattiin, kun jäin elokuun jälkeen osa-aikaselle töistä ja sain soviteltua päivärahaa tälle välille ennen äippälomaa.. Jokaisen lapun ja asian oon joutunut hoitaan joko kahteen tai kolmeen kertaan niin molemmilta palkaslaskijoilta, liitosta ja kelasta :eek: niin turhauttavaa! Maksetaanko noi äippälomarahat yleensä etukäteen vai jälkikäteen?

Air no jo on, onneksi tarkistivat tilanteen ja nyt siellä tarkkailussa! Hyvän kokoinen pieni siellä masussa taitaa köllötellä ja se hyvä jos meinaa ulospäin alkaa tulemaan! Voimia ja toivottavasti levossa saavat tilanteen rauhoitettua<3

Madonna toivottavasti muksun tila paranee pian!
Mä olen valmistautunut menemään yksin synnärille kun vähän sellainen fiilis että äiti ei kerkiä vapaille ennen synnytystä (eli 25.11). Tarkoitus olisi että se tulee tänne jesaamaan ja odottelemaan synnytystä, saa nyt nähdä kuin käy...

Air; 34+1 oli tämä tyttö täysin saman kokoinen eli 2460g.
Itse en tosin luota noihin arvioihin, kun pienempiä ovat olleet sit syntyessään.

Joo ja tämä meidän poika siis nyt yläkäyrällä. Toisaalta oli niin jumppatuulella ultraa otettaessa, että ei ihan satavarmoja mittoja saatu.

Kylläpä nää meidän joulutontut on kiireistä sorttia... Hyvä että oot Wildis pääsemässä kotiin! Mutta tosi tympeen kuulosta on sun kohtelu ollu :( Air4mille tsemppiä sairaalaan, toivotaan et pääset kotiin vielä :)

Kyllä vähä itelläki jännittää huominen äippäpoli, aattelin pyytää tarkistaan kohdunsuun ku nyt parin viikon sisään tullu jo kaks semmosta about tunnin kestävää supistussessiota, jotka on jonku verran sattuneet. Supparitki on niissä ollu aika tiheitä ja säännöllisiä... Sitte on semmosia satunnaisia suppareita, jotka tuntuu kans aika tiukoilta, esim. eilen siellä päivystyksessä tuli kolme n. 20 min sisään, mutta onneks loppuivat siihen. Onhan mulla jo toki viikkoja 35, mut sais tuo pieni vielä himmailla mahassa.

Voimia myös sairastupiin! Toivottavasti menee flunssat ja muut pikaiseen ohi!

Meilläkin ois huomenna äippäpolilla koko arviointia kun pikkuinen ei ollutkaan viimeksi ihan niin pikkuinen kuin ois pitänyt. Toivottavasti kasvu ois ees vähän hidastunut koska en tosiaan usko että mulla alakautta mahtuu lähes neljä kiloinen tonttu :/ ja jos pikkuinen kasvaa vieläkin yläkäyrillä niin eipähän päästetä hirveesti yli lasketun ajan. Onneksi. Toisaalta sain sellasen käsityksen ettei ainakaan ennen laskettua aleta käynnistelemään.. tiedä sitten. No ehkä huomenna ollaan taas viisaampia

Tänään rv 37!!! :Heartred:Heartred:Heartred siis apua! Miten tää aika menee niin nopeaa? :scared007 vielä 3 päivää ja kuulen minä päivänä seuraavalla viikolla käynnistys, siis ens viikolla jo käynnistys!!! Apua!!!!! Alakaa jo jännittää, ja sen huomaa myös yöllä,ei tuu nukuttua kuin 2-4 tuntia ja loppuyö mietittyä synnytystä ja luettua netistä synnytys tarinoita :happy:

Wildis, eiks se oo hyvä, et tutkitaan perusteellisesti! Ei ne noin kalliita tutkimuksia ihan huvikseen kai kuitenkaan tekis, haluu varmistaa, ettei oo mitään neurologista tms., mikä vaan peittyy raskausoireisiin.

Hansu toi on kyllä raivostuttavaa toi paperibyrokratia varsinkin kun asiat ei mene niinkuin pitäisi! Mulla tuli eka äitiysloma-ajan palkka työnantajalta 15.10 kun äippäloma alko 26.10. Kela maksaa kuun viimeinen päivä eli siltä kuulta kun loma alkaa. Mutta sulle tulee kotiin ainakin Kelalta laskelma joka kuun rahoista ja sitten tarkka maksupäivämäärä.

Kyllä tytsy se suhde miehen kanssa varmasti tiivistyy taas kun synnytyksestä oot toipunut, monesti se saattaa jopa parantua :) Kannattaa vaan muistaa panostaa siihenkin, ettei kaikki ajatukset ja toiminta pyöri kokoajan vaan vauvan ympärillä. Synnytys on aina ainutlaatuinen, se voi olla todella voimakas omanarvontuntoa kohottava juttu, joillain on tietty vaikeampia kokemuksia, mutta ylipäätään turvallista se kyllä on täällä Suomen sairaaloissa.

Pidän sulle äippä peukut pystyssä, että kuitenkin miehesi pääsis mukaan, eihän sitä tiedä miten asiat sutviintuu. Mutta onhan se hyvä asennoitua siihen, että yksinkin siihen saattaa joutua. Viime kerralla se asennoituminen helpotti mua siinä mielessä, etten ollut synnytyksessä pettynyt ja surullinen jo valmiiksi vaikkei mies sinne päässyt mukaan. Olin tyytyväinen, ettei tarvinnut murehtia kuka hoitaa lapsia ja tiesi että lapset voi hyvin. Heti kun vauva oli ulkona, sain soitettua miehelleni ja hänkin kuuli ensiparkaisut ja tietty sen kumpi tuli :)

Marjasose tsemppiä huomiseen, jospa kasvu olisi vähän tasaantunut:)

Äityli voi hurjaa, viimeisiä päiviä viedään... Kohta pikkunen sylissä, voi ihanaa<3

Mukkis parempi varautua "huonompaan" vaihto ehtoon, pessimisti ei pety:) touvottavasti saisit oman ukkosi kans mukaan tueksi ja turvaksi!

Wild mikäs tilanne siellä, kaikki hyvin?

Mitäs on metsäläiselle ja pikkuiselle kuuluu?

Tsemppiä Air4M!
Viimeiset pari päivää ilmaantunut vihlontaa alavatsassa ja tänään myös lonkkasärkyä ja iskiaskipua, kauppareissulla alkoi kovat supistelut ja sai nojailla rattaisiin puuskuttaen kun istumapaikkoja ei näkynyt missään. Kassalla myyjäkin huolestuneena kysyi onko kaikki hyvin ja kuullessaan supistuksista tokaisi että eiköhän lapsonen synny jo marraskuun puolella. Bussipysäkille matkalla sai koko ajan mennä tienpientareille ja penkeille istumaan ja miekkoselle soitin itkuisena kovista supistuksista joka kotosalla makaa jalka kipsissä. Nyt kotia päästyä tarkkailen tilannetta alkaako supparit helpottaa vai tuleeko synnärilähtö ja vauvalle etsittävä hoitopaikka

Takaisin