Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillähän on ekat kaks lasta 1 vuosi 10 päivää ikäerolla... Ei ainakaan meillä neuvolassa mitään siihen sanottu, en uskonut et raskautuisin niin nopeesti ekasta synnytyksestä, eli oli vahinko... mutta ihana sellainen eli tein testin ollessa jo rv12+ heti oliki neuvola ja ultra. Kolmas oli ihan mun suunnittelema... isäntäkään ei tienny siitä ;) tärppi päivät tiesin niin hyvin ja niille tähtäsin.. Ja näin meidän kolmonen sai alkunsa... Helppoo en tiiä onko se ikinä jos lapset pienellä aikavälillä vaan meillä on lapset nukkunu tosi hyvin yöt ja sen takia oon jaksanutki... Ja ekassa raskaudessa olin 23 ja tokassa 24 kolmanteen kerkesin 26 ja nyt sit 29 ku tää laps syntyy... Ja aina sanonu et 30 oon lapset hankkinu... viel se yks kaihertaa et en ihan sitä kerkee tohon 30 ikään saada.... mut mmitä se haittaa jos menee hiukan yli... Mun kroppa on kyl palautunu tosi hyvin synnytysten jälkeen... et oon oikeesti siinäki ollu hyvin tyytyväinen.... jos ois jotain suurempaa tullu tai sektio tehty ni sitten miettisin muutamaan kertaan..

Ainakaan minua eivät pyytäneet näytille vaikka soittelin edellisessä, kun jomotteli ilkeesti. Ehkä vähän vakavammin raskaana oleva otetaan, mutta en nyt jalustalle nostais :)

66f7e2f3bd262b013bd528f2f95831ca

Me ollaan jo 8 viikkoa ja 4 päivää vanhoja. Painoa on nyt 1340g ja tuttipullosta syödään osa ruoista itse. Hyvin on siis menny toistaiseksi paria infektioita tuossa välissä lukuunottamatta.

Metsäläisen kanssa samassa paikassa notkutaan siis :D Kukapa ois uskonu...

Mukavaa loppuraskautta kaikille!

-Ninnu ja pikkuneiti-

Tiuh okei :O ku aattelin että kyssillä otetaan raskaana olevat ihan etusijalla :O sen kyllä oon ittekki huomannu että päivystyksessä siellä ei kyllä saa apua vaikka kuolemaa tekis nuori aikuinen siellä odotustilassa!

Metsäläiselle onnittelut minimiehestä ja kaikkea hyvää tulevaan koko teidän perheelle :Heartblue

Kyllä menee aika siivillä, nyt alko jo marraskuu ja viikkoja täälläkin jo 32+4! Kohta on vauvelit sylissä meillä kaikilla :love7

Ninnu ihanaa että kaunis pikkua Mea voi hyvin ja taitaa olla vahva taistelia teidän pikku prinsessa <3 hellyttävä pikku neiti! Paljon voimia teille kaikille ja Mealle ennen kaikkea ruokahaluja ja paljon kasvuvoimaa!

Äityli yritin neuvolasta kysellä kun mulle labrat laitto mutta ei oikein tuntunut sieläkään tietävän:/ kolmoselle perustettiin silloin kotisairaala ja sai maata valopedillä kotona. Sairaalassa oltiin siis vaan 2 pv ja kotisairaalassa 3pv, kävivät vaan ottamassa verikokeita kotona joka aamu tarkastamassa että bilirubiinit lähtenyt laskuun... Olis vaan kiva tietää mitä ihmettä ne etsii?

Awwwwww voi ei Ninnu ja pieni !! ❤️ Ihana kuulla teistä! Niin söpö pikkuinen! Mahtava juttu että kaikki hyvin :)

Äippä mulle neuvolassa kävi niin, että kysyin onko mahdollista kotiutua nopeasti kun aiemmin ollut keltaisuutta ja annettu valohoitoa. Täti sanoi ettei sen pitäisi vaikuttaa, mutta voitais ottaa verikoe, josta jotain näkee. Sairaalan sivuilta luin, ettei pikainen kotiutuminen välttämättä onnistu, jos aiemmin joutunut valohoitoon.
Hienoa jos siellä pääsee kotiin ja voi kotona maata valopedillä. Täällä se ei ilmeisesti onnistu, kun veljen vauva viikon jälkeen kotiutui, niin he joutuivat käymään sairaalassa senkin jälkeen valohoidossa kerran ja muutaman kerran verikokeilla.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin bilirubiini vaikuttaa siihen että vaaveilla voi olla syntyessään keltaisuutta joka tavallista etenkin jos syntyy etuajassa (omalla pojallani oli keltaisuutta), pienenä määränä ei bilirubiinipitoisuus tietääkseni vakavaa, isompana määränä aivoille voi olla vaikutusta. Tuttavallani oli raskaudessa sikiön kanssa veriryhmien epäsopivuus joka vaikutti punasolujen hajoamisen kasvuun minkä vuoksi viikoittain kävi tutkimuksissa ja arvoja seurasivat ultrausten lisäksi jolloin raskaus käynnistettiin etuajassa tilanteen huonontuessa, toivottavasti Äippä kaikki kunnossa ja seuraavat vain varmuuden vuoksi!

Voi että ninnu mikä pieni prinsessa! <3 paljon onnea ja tsemppiä jatkoon ! :) ihana kun jaksoit tulla kuulumisia kertomaan ! <3

No siis ite oon kyssillä saanu hyvää hoitoa ja vakavasti aina raskaana ollessa otettu. Mut sit jos on joku muu asia niin ei oo otettu tosissaan. Sillä kehuin kyssin toimintaa raskausasiassa.

Takaisin