Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildis ainakin ultrakäynneiltä mulle jäi positiivinen fiilis Joensuusta. Tosin esikoisen synnytin Hyvinkäällä ja se oli aivan mielettömän ihana paikka!

Rutkasti onnea metsäläiselle perheenlisäyksestä! <3 Hurjan kuuloinen syntymä rakkauspakkauksellasi mutta onneksi olette kunnossa! Alkaa jo itsekin jännittää lasketun ajan lähestymistä johon vielä 1 1/2 kuukautta, esikoispoju tänään täytti 9 kuukautta ja aika tuntuu viilettävän vauhdilla :)

Kyfi ja muut, jotka on saanu lapsoset tosi nopeilla väleillä. Oliko ihan suunniteltu ja neuvolan "siunaus" asialle ja miten tuntuu, että kroppa on kestänyt? Kun äidin ja vauvan hyvinvoinnin takia jossain kai suositellaan min 18 kk eroa. Itse tässä jo miettii, et koska uskaltais alkaa toivoon seuraavaa... Niin että itse jaksais, jos heti nappaa, mutta ei myöskään olis sit liian vanha itse, jos meneekin kauan yrittämisessä...

Hei te kenellä menee jalat hapoille! Mikä tähän auttaa? Eka kertaa tämmönen vaiva ilmeni tänään töissä :(

Esikoista yritettiin yli 1 1/2 vuotta ennenkä onnisti, vaavin synnyttyä synnärillä lääkäri tuli pahoittelemaan että kohtuni ollut erittäin huonossa kunnossa ja komplikaation takia jouduttu tekemään kohtuun polttoja ettei enää voida saada lapsia. Oltiin toivottu kahta lasta mutta sulateltiin uutinen kun yksikin lapsi meille onnenpotku ja myöhemmin kun selvisi että toinen lapsi tulossa iloittiin asiasta ja miekkonenkin suukotti halaillen :) hiukan alkuun pelotti kestääkö kroppa kun ensimmäinen raskaus oli raskas mutta onneksi tämä raskaus ollut helpompi ja jaksaa esikoisen kanssa puuhailla äippälomasta nauttien,neuvolassa terkkari puolestaan innostui kuultuaan että lapset syntyvät samana vuonna joka kuulemma harvinaista. Riskisynnyttäjänä tämä jää kuitenkin viimeiseksi raskaudeksi mutta enempää lapsia en osaisikaan toivoa :)

Kovasti onnea metsäläiselle pikku prinssistä!! Ja voimia koitokseen et pääsette kotiin mahdollisimman pian sit ku urhea kasvaa ♡ ♡

Niin piti tuohon lasten ikäeroon vielä kommentoida että meillä on ykkösen ja kakkosen ikäero vajaa 15 kk ja kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulee lasketun ajan mukaan n. 18 kk. Lapset on saanu tulla kun on tullakseen enkä ole kysellyt neuvolan suosituksia. Hyvin on kroppa kestänyt :) Itellä ikää 34 v. että en nyt ihan nuori ole enää, tosin en kyllä tunne itteeni vanhaksikaan :)

Tytsy meillä oli 2&3 ikä ero pikaisen vajaa vuosi ja hyvin se meni, kiinnari kivut oli lopussa järkyttävät ja sain ekan Radi siunauksen. Muuten meni hyvin, vaikka tälleen jälkikäteen miettinyt miten sitä jaksoi... Mutta tämä ikäero 1v 9kk on sinäänsä paljon parempi, kun kaikki kävelee, syö ja nukkuu (yleensä) hyvin:) se hyvä puoli pienellä ikä erolla on että kaikki on suht saman ikäisiä ja on seuraa toisistaan<3 joten itse suosittelen uutta pullaa uuniin vaan vaikka samoin tein jos vaan halua ja jaksamista riittää :) neuvolasta ei olla kyselty saako raskautua, ollaan toimitti ihan omin päin :D
Itse vaan halusin perustaa perheen ennen kun täytän 30-v ja nyt siis 28-v ja kohta 4 ihanan äiti<3

Tuuliina voi kun tietäisi mikä noihin jalkahappoihin auttaa, ihan uus tuttavuus tämäkin kun aikasemmin iskenyt jalkahapot vasta synnärillä;)

Minulla olis sellainen kysymys että meidän pikku3lla oli bilirubiinit ongelmana ja joutui olemaan tovin valoisaa ja nyt mun pitää käydä labrassa ottamassa vasta-aineet verestä että onko tälläkin samaa ongelmaa.
Niin kysymys kuuluu että mitä ne oikein etsii verestä ja onko asialle tehtävissä jotain jos sieltä jotain löytyy jo nyt raskaus aikana, vai onko tämä vaan sellainen varotoimenpide että tietää miten toimia synnytyksen jälkeen jos jotkut arvot koholla?

Ite en kyllä kysiä kehuis hoidonsaamisessa tai edes näytille ottamisesta. Välillä saa olla pääkainalossa jos sillonkaaan huomioivat.

Äippä en tiiä tarkemmin tuosta mitä etsivät, mutta luulen että sillä vain vaikutusta synnytyksen jälkeen eli ei pääse niin nopeasti kotiin välttämättä. Minulta otetaan tuo sama verikoe.

Tiuh mut varmaan raskaanaollessa saa saa erilailla apua??
Siis oma ex mies meinas kerran kyllä kuolla kysin päivystyksessä ootellessa ku meitä ei otettu tosissaan..

Takaisin