Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmoittelehan pauliina kun oot ultrassa käyny :) Vauvan laskeutumisesta, varmaan riippuu osittain myös siitä missä kohtu sijaitsee.. Mulla kohtu niin takana, että tuskin tunnen ite alakautta laskeutumista.. Tai ainakin näin luulisin.

Mukkis tsemppiä ja paljon voimia! Toivottavasti ei vaavi ole vielä tulossa ja muista nyt levätä!! Ajakaa varovasti! Olisko kunnalta tai mll mahdollista saada hoito apua?

Pauliina itse ainakin alan kävelemään kuin ankka kun pää painaa tuolla alhaalla:) tuntuu että olis jalkapallo jalkojen välissä...

Ihana kuulla Ninnusta ja pikku Measta! <3 Kaikkea hyvää teille!

Mä oon nyt kyllä taas muutaman huonomman viikon jälkeen tässä viimeiset pari viikkoa nukkunut kuin tukki. Kylkeä käännän ehkä pari kertaa ja muuten tosotan menemään. Mieskin ihmetteli aamulla miten mä pystyn nukkumaan, kun vauva potki niin kovaa :D Vessassakin jos joskus pitää käydä, niin yksi kerta riittää.

Enpä sitten eilen tehnyt juuri mitään, kun niin kovin herkästi supisteli. Kaupassakin sai vähän väliä olla pysähtelemässä, kun vatsa veti ihan kovaksi. Jos vaikka tänään pystyisi tekemään muutakin kuin istumaan ja röhnöttämään sohvalla...

Voih eilen illalla tuli juteltua miehen kanssa synnytyksestä ja luulin että kukaan ei ollut kuulemassa, no näköjään vanhin kuuli, olin vessassa kun se heräsi ja isältään hädissään kysyi että missä äiti on, joko äiti lähti hakemaan vauvaa lääkäristä kotiin:/ ehkä pitää olla vähän varovaisempi kun juttelee näistä asioista miehen kanssa:)

Laskeutuminen pitäis tuntuu keuhkoissa, ku henki alkaa taas kulkemaan. Ei omakohtasta kokemusta. Nää mun ei laskeudu ;)

Mäki nukun ku tukki nykyään ja vasta aamulla täytyy hipsiä veskiin, ku mies herättää aamurymistelyllään. Eilen kyl oli ekaa kertaa kävely illalla vaikeeta. Tiedä sit johtuko vaa noista lasten jumppatuntien vetämisestä...

Huomenta mamat! :) täälläkin lääkäri tänään noiden issias vaivojen takia ! :) jospa sais helpotusta,meinasin kyl kysästä samalla voisko kurkata ton alapään tilanteen kun miullakin ollu noita sukkapuikkokipuja ja herkkään supistaa yölllä kun liikkuu ja kääntää kylkeee.. :o lääkärin jälkee vien miehekkee kouluun ja meen ostaa sille isänpäivälahjaa ;) tarkotus oli tehä isyyspakkaus mut nyt ei kyl kukkaron nyörit anna periks :(

Kiitos rohkaisevan positiivisista pienen ikäeron kokemuksista :) Aika sissejä ootte. Ehkä se on paree mullekin, kun ei sitä yli 4-kymppisenä ainakaan oo helppoo :) Kunhan se pikkukakkonen haluis sit tulla maailmaan ilman vuoden yrittämistä. Tää eka kuitenki lähti heti kerralla, että toivoa on. Ja riippuu vähän, et miten se vauvaelämä alkaa sujumaan muutenki ja onko pieni terve.

Onko kellää kokemusta baby merc leo kombi vaunuista? Ittee vähä jännittää toi noi törkeen halpa hinta mut mies ei kuulema kalliimpia ala ostaa?

Voi hyvää päivää :D Olipahan hyvä ultra.. Viimeks kun lääkärineuvolassa lääkäri ultras niin siitä sai sentää jotain selvää mut nyt tää vehje oli ensinnäkin vielä pikkusen vanhempi ja terkka ei tainnut osata edes käyttää sitä :D Alko itseä melkein huvittaa kun siitä mitään selvää saanut.. Lisäksi neuvolassa oli joku harjoittelija kelle mun piti jutella..... Kyllä ärsytti mut ku on liian kiltti niin enhän mä kehdannut vastaankaan sanoa kun kysyttiin saako hän olla paikalla, tosin siinä ei kysytty et käykö jos hän 'vetää' neuvolan :( Olis ollut kiva jutella ihan oman terkan kanssa kaikesta eikä harjoittelijan joka ei edes tunne minua.. Jotenkin niin hankalaa kun siinä oli kaks häärimässä ja muutenkin kun oon ujo vieraiden ihmisten kanssa niin plaa! Alko oikein v*tuttaa :D Vaikka ei siinä tää harjoittelija oli oikein mukavan oloinen ja ystävällinen mutta silti, vieras mulle, niin ei ollut mukava tilanne.. Kerrankin kun menin ilman miestä neuvolaan ja ajattelin et saa rauhassa puhua myös näitä 'naisten juttuja' niin eipä tullut mitään.. Anteeks avautuminen mut harmittaa vaan kauhiasti :(

Pauliina, olisko tän käynnin pitäny olla joku kokoarvio tai jotain? :o Tuo on harmillista kun lähtee yhtä ummikkona pois, jos ei saa kysymyksiin vastauksia..

Niin ja yritin pään laskeutumista kysellä mut en saanu siitäkään nyt oikein selvää et oliko se alhaalla vai ei..... Välillä sano että aika alhaalla on jo ja välillä puhu et jos kääntyisi vielä niin olisi iso käännös :D Noh, ehkä se ei vielä oo laskeutunut, en oo ainakaan huomannut mitään teidän kuvailemia 'oireita'.. :D Mielenkiintoista kun täällä foorumilla saa selkeämmät vastaukset kuin asiantuntijoilta!

Pauliina aika harmillinen neuvola käynti:( joo kun me nyt täällä ollaan lisääntymisen asiantuntijoita ;)

Tytsy mulle joku sanonut että uudelleen raskautuminen synnytyksen jälkeen (n1-v sisään) on "helppoa" ja meillä se kyllä ainakin paikkaansa pitänyt;) ei ole kovin tarvinnut yrittää, riittää että katsoo mieheen päin oikeaan aikaan:D

Mindis en tiiä et minkälaiset on. Ite tosiaan tilasin noi Kunert Vip vaunut, edullisethan ne on mut jos yhden/kahden kans niillä menis. Aikanaan ku esikoiselle noi vaunut ostettiin Baby Stylestä ni maksoivat 399e ja hyvät on kyl olleet, periaatteessa menisivät vieläki jos ostais homeenpoistoainetta et sais kuomusta muutamat pikku pisteet pois... Muuten ihan ehjät ja käyttökelpoiset on ja hyvin on kestäny.... MUt onkin Oran Jovi Airit... mä vaan nyt halusin eriväriset ;) Rattaita meillä on sit ollu useita nyt toiset Carenan kaksosrattaat ja matkarattaita Emmalta, Carenalta ja nyt ois Gracolta et saa kaukalon kiinnitettyy...

Mies puhui eilen et pitäskö se vauvan hoitopöytä ruveta laittaa valmiiks tuohon kodinhoitohuoneen pöydälle... on siis täynnä noita remppajuttuja :) Oonko hävittäny meidän hoitoalustan, et missä se on jne... Sitä vissiin alkoi nyt vasta ajatus tulla et sillä on kohta 4 laps :D Näytin eilen täältä noita viikkoja mitä tapahtuu nyt mun kropassa... Eli ehkä vähän paremmin ymmärtää mua nyt....toivottavasti....

Mä herään yöllä useasti ja kannan ton 4 vuotiaan omaan sänkyyn yhdesti/kahdesti. Kerran käyn vessassa vaan muuten kyl nukun. Muiden raskauksissa jouduin käy yöllää syömässä, mut tässä en ja toivottavati ei tarvikkaan.... oon kyl nyt syöny aina just ennen unille menoa jonkun hedelmän, et jos se pitäs sitä nälkää yöllä loitolla....

Ei tää varsinaisesti ollut mikään synnytystapa-arvio tai mikään et olis kokoarviota pitänyt saada.. Mut viimeks neuvolatäti puhu et voidaan kokoa kattoo samalla..? Huoh.. Olipahan tyhjänpäiväistä!

Pauliina, meilläkin ollu harjoittelija kahdella edellisellä kerralla ja ekalla kans just ärsytti eka kun kysy, just et sopiiko et on harjoittelija mukana. Ja sit itse häippäskin oven taa pois. Olis ollu reiluu sanoo, et vetää sen koko käynnin. Mut se harjoittelija olikin onneks sit tosi pätevän olonen ja ystävällinen, että meni lopulta oikeen hyvin. Tokalla kerralla se harjoittelija vaan istu vieres, kuunteli ja näytti söpöltä (heh, se tuntu niiiiiin pieneltä ja sievältä kun oli varmaan 20 vee mua nuorempi :D ) eli ei haitannu sit sekään. Kyselin silti samat asiat mitä olin aatellu ja listannu. Se muuten auttaa: pistää ihan vaiks paperille mitä haluu kysyä tai käyttää miestä muistina niinku mä :)

Noi terkkareiden ultralaitteet on kyl niin huonoja, et ei näillä viikoilla niillä varmaan juuri muuta saakaan selville kuin et sydän sykkii ok ja vähän miten päin baby on.

Joo-o ei ole astmaa eikä allergiaa mulla eikä lapsilla, itse kasvanut kanssa maalla eläinten ympäröimänä, mies taas kaupunki pentu eikä niillä lemmikkejä, sillä koivu ja omena allergia...

Meillä yleensä myös aina mies muistina mutta tietysti se ei just tänään ollut mukana :D Mua just ärsyttäää semmonen et sanotaan toista ja tehdään toisin, just tää et voiko olla mukana ja sitten selviääkin kohta että jään vieraan ihmisen kynsiin :D :D Just kun oma terkka tietää kaikki miten mun raskaus on mennyt ja millainen ihminen oon, ollut sama hoitaja jo ehkäisyneuvolasta asti.. Niin olis kiva ettei tässä vaiheessa tulis tämmösiä ylläreitä. No, ensi hormoniraivon laannuttua ajattelen opiskelijaa lämmöllä, oli tosiaan kuitenkin mukava ja herttainen tyyppi :)

Muuten neuvolassa olikin kaikki ihan ok, hb oli yhtäkkiä noussut 2 viikossa 111 --> 128 :o Tiiä miten on mahdollista kun tätä ennen ollut laskusuunnassa.. Paino ei sentää ollu vielä yli 80kg, senkin nousu hidastunut vihdoin! Sf mitta oli noussut keskikäyrän yläpuolelle.... Alkaa niin pelottaa et joku jätti tulossa :(

Ja äippä kyllä se näin on! :D Täällä tuntuu saavan kyllä asiaan kun asiaan apua ja teillä kaikilla mammoilla on niiiiin paljon tietoa!! :)

Takaisin