Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madonna ole onnellinen että teillä on käynyt asiat noin helposti! Täälläkin monilla varmaan "hieman" erilainen yritystausta..
Ninnu aivan ihana pieni nyytti siellä ❤️ onko ollu puhetta että kauanko joudutte olemaan sairaalassa vielä? Paljon suojelusenkeleitä sinne!
Metsäläinen, pieni prinssi teillä ❤️ toivottavasti kaikki menee hyvin ja painoa alkaa tulemaan. Sinne myös suojelus enkeleitä :)

Ihana tyttö Ninnu ja mahtavaa kuulla, että teillä neiti kasvaa noin hienosti! Ihan kyyneleet tuli silmiin!! Ja kyllä on pieni maailma kun metsäläisen kanssa samassa paikassa vielä ootte. Voimia teille molemmille sinne ja vauvoille tietysti <3

Tytsy ihan hienosti mulla on menny ja olen jaksanut, vaikka esikoisen sain vasta 30v. ja nyt tulee 6. lapsonen 7 vuoden sisään. Ihan mahtavat lapset on ja he ovat tosi läheisiä toisilleen ja leikkivät aina yhdessä! Sillon kun kaksoset syntyi ja oli vielä 1v. 8kk ja 2v. 9kk kotosalla ja kaikki neljä vaipoissa, olin kyllä "hiukan" että kuinkas tästä selvitään, mutta kun hätäsektiosta toivuin niin ihan lepposaa meillä oli sitten. Kroppa nyt on tietty kokenut kovia, varsinkin kaksosraskaus oli rankka, mutta silti oon aina päässyt ihan suht timmiin kuntoon raskauksien jälkeen, ei ole pidätyskyvyssä ongelmia, ei selkävaivoja eikä edes yhtään raskausarpea. Nuo suonikohjut on ainoo harmi, mutta niitä oli jo ennen raskauksia ja mulla on suuri perinnöllinen taakka niihin. Joten ei mun mielestä kannata pelätä pieniä ikäeroja, meillä on täällä sellanen joukkue, ettei mitään rajaa ;)

Ihanaa Ninnu kuulla, että teillä on kaikki mennyt hyvin ja Mea kasvanut hienosta!

Mä meen nyt jotakuinkin samoilla viikoilla ku vuos sitte kakkosen kanssa, eli tasan vuos ois ollu lasketun mukaan ikäeroa. Ite kysyin jälkitarkastuksessa, et miten sektio vaikuttaa uudelleenraskautumiseen. Ei enää kuulemma mitenkään, ku ompelutekniikka on muuttunu. En sit tiiä, miten menee, jos haava ois hakasilla kiinni. Mut omien voimien mukaan oli ainoo, minkä lääkäri asetti rajoitteeksi. Ilman sektiota tai kohtutulehduksia tms. tuskin on mitään lääketieteellisiä rajoituksia.

Timbe noi kolme on ollukki helppoo, mut neljäs laps ku päätettiin et saa tulla ni meni melkeen 6kk et tulin raskaaks, ja sekin meni kesken rv 12+2. Sen jälkeen meni n. 4kk ennen ku raskauduin uudelleen eli ei tää ollukkaan niin helppoo mitä edelliset oli...

Raskaus ajat kumminki ollu suhteellisen helppoja. Tyttöä oottaessa oli pahoinvointii, vaan poikia ku oon oottanu ni ei oikeen mitään sen kummempia, kerran kaks oksentanu keskellä päivää...

Onnea metsäläiselle ja pienelle pojalle!!
Meillä on 14,5kk näiden kahden ikäero ja nyt tulee noin 17,5kk neuvolasta eikä muualtakaa oo sanottu mitää pienistä ikäeroista..

Viime viikko oli ihan kauhee.. Jos ei ollu liitoskipuja yötä päivää nii sit alamahakipuja. Nyt hieman helpottanu mut ei tää hehkeetä vieläkää oo.. Viel viikko-pari nii oon valmis synnyttään. Nyt rv 35+5 (kohta 35+6)..
Saatiin vielä vapaavkl miehen kaa ku mun sisko ilmoittautui et voi hoitaa viikonlopun noita muksuja jos saa olla meillä. Eli ajo meidät pois kotoo.. Mentii sit veljelle yöks ja käytii la niiden kaa ikeassa. Ja su kävin veljenvaimon kaa kirppiksellä sit :) Oli kyllä mukava ku tietää et seuraava lapsivapaavkl on aikasintaan vuoden päästä kun kohta sitoo imetys :)

Onnea metsäläiselle ja ninnun pienelle myös voimia elämän alkuun.

Ai että kun maistuu. Koko yön alaselkä kipuillut ja nyt tais sitten nukkuminen loppua kokonaan. Oli vissiin virhe taas käydä isoilla kaupoilla...

Täälläkin oltu jo tovin aikaa hereillä, ku aamusta on jo se oyssissa käynti, ja tota matkaa kuitenkin n.100km...Muutenki meni yö taas valvottua...*haukotus* huomenta vaan kaikille :happy:

Täälläkin oltu hereillä jo tunnin ajan!! Ja vieläpä tämmösen päivänä ku sais nukkua pitkään kun on koulusta etäpäivä! :/
Minut herätti hirveä alaselkäkipu (alko jo eilen ku ei vissii enää selkä tykkää noista koulunpenkeistä) ja sitten oikein kipeät sukkapuikko supistukset/kivut kohdunsuulla! :/
Koitin vielä pyöriä sängyssä ja saaha unta mut nälkähän se mullekki iski niinku KettuKuittaallekkin :D

Huomenta! Ärsyttävintä on kun yrittää saada unta ja on kauhea nälkä :D Itsellekin kävi nyt niin ja pakko nousta.. Johan tässä muutenkin olis noustava kun tunnin päästä oltava neuvolassa :) Saa nähdä joko paukkuu 80kg rikki.. Voi kamala :o

Huomenta aamuvirkut, liityn seuraanne, täällä herätty 6.30 eikä kyllä hirveän pirteenä:/ ärsyttää vaikka menee oikealla aikaa nukkumaan niin saa rampata alkuun vessassa ja unta sain vasta 23-00 ei kiva, ja yöllä ylös sitten vessaan 2 h välein... Voi kun alkas viikot vierimään vähän nopeampaa<3 alkaa tää mama olla aika kypsää kauraa jo!

Tänään olis neuvola iltapäivällä ja labrassa pitäis käydä! Jännä nähdä mitä lääkäri sanoo että tuleeko ultraan lähtö, toivottavasti! Sais ainakin varmuuden minkä kokoinen pieni masussa asusta:)

Lisäilempä ikäero asiaan sen verran vielä kun muistu mieleen, että neuvolassa on pidetty ihan positiivisena pientä ikä eroa mutta muut kansalaiset ja appivanhemmat on asiaa päivitellyt todella paljon, usein saa kuulla kaupassa että onko nää sun omia:O siis joo, kuka lähtee yksin kaupoille vapaa ehtoisesti monen pienen kanssa? Tietysti se on tää maailman aika ja mun ikä kun, aika harva enää lapsia näin monta tekee saati että perhe kasassa suht nuorena :) mutta kyllä se vaan näin on hyvä! Pienet ikäerot kunniaan!!:)

Huomenta! Täällä pohdittu yöllä syntyjä syviä... Kyllä oikeasti pelottaa mihin nää kivut ja limat sun muut johtaa. Illalla ja yöllä sukkapuikkoja ja alavatsan särkyä ja joka kerta kun käänsi kylkeä alkoi supistamaan. Välillä kivuttomasti ja välillä kipujen kera. On näitä aikasemmissakin raskauksissa ollut, mutta ei näin varhain rv32+5 nyt. Eilen en tehnyt oikeestaan mitään, ja sovittiinkin miehen kanssa, että hän tekee kaikki ruoatkin yms. nyt ja mä lepään vaikka väkisin. Pitää soittaa neuvolaan pissatestin tuloksista tänään, voiskohan se streptokokki b olla syynä tähän kaikkeen. Munhan on pakko järjestää meille lastenhoitajaa jos tää ei helpota... Nyt on kuitenkin viä ajeltava tonne 100km:n päähän lapsen kuntoutusneuvolaan, se on niin tärkeä kun siellä sovitaan kaikki ens vuoden terapiat ja muut ja katotaan tytön avuntarpeet yms... Toivottavasti menee reissu ilman kipuja...

Ainiin mullakin olis neuvolassa ultra tänään! ❤️ Ihanaa nähdä pikkuinen vielä kerran! Tosin se terveyskeskuksen ultra on aika aataminaikainen niin siitä kauheasti selvää saa mut pääasia et pääsee vähän kurkkii :) Jos sais jotain painoarviota myös niin olis kiva! Outoa mennä ekaa kertaa ilman miestä neuvolaan :( Mies venäytti selän viikonloppuna ja lähti jalat alta, on nyt jumissa kaverillaan 200km päässä kun ei pysty ajamaan autoakaan :o Nyt jo kolmas yö takana ilman miestä.. On kyllä jo kova ikävä kun niin vähän joutuu erossa yleensä olemaan. Toivon vaan kovasti ettei pieni lähde nyt vielä hetkeen syntymään että sais mies selkänsä parempaan kondikseen :/
Kun vauva laskeutuu niin voiko sen pään tuntea tuolla alhaalla vai mistä sen huomaa?

Ja tsemppiä Mukkis! Yritä levätä niin paljon kun pystyt, hurjilta kuulostaa noi sun kivut! Sais pikkuinen hetken pysyä vielä kyllä masussa sullakin!

Takaisin