Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin ensimmäinen äitiyslomapäivä <3 hassua kun ei oikein tiedä että mitä tekis. Silittelin tuossa vauvanvaatteita mut oli niin rankkaa että nyt pitää huilia :D jospa sitä vähän lähtis koiran kans kohta nauttii kauniista syyspäivästä. Ja ei linea negraa täällä, eikä tietoa sukupuolesta. Mulla on ollut ruokahaluttomuutta koko raskauden. Tänä aamuna oli paino tipahtanut 300 g perjantaisesta. Lähtöpaino ollut yläkanttiin niin eivät ole neuvolassa huolestuneet. Itteä vaan rasittaa..

Mä oon käyttänyt tämän aamun terveyskeskukseen ja takaisin pyöräilyyn. Korva kipuilee (mulla aikuisenakin ollut korvatulehduksia) ja koska neuvolan ajanvarauksesta kehottivat ottamaan yhteyttä terveyskeskuspuolelle ja mieluummin menemään paikan päälle jonottamaan, tein näin. Sain ajan lääkärille, mutta vasta iltapäiväksi, joten oli pakko tulla välissä kotiin. Onneksi meiltä pääsee tuonne terveyskeskukseen myös bussilla, ei taitaisi voimat riittää toiseen 4 km suuntaansa pyöräilyyn. Nyt jos hetken ottais rennosti sohvalla ennen kuin pitää lähteä bussille.

Ja mulla ei oo ollu mitään ongelmia keksiä tekemistä näin sairaslomalla! Oon siis jo 2,5 viikkoa ollut pois töistä ja hyvin on aika kulunut :) Siivoushommia ja vaatteiden silitystä olis vielä listalla. Olis kiva saada kaapit ym. järjestettyä ja pyyhittyä, joulusiivot tehtyä.

Ja mulle on iskenyt ihan mahoton leivonta into! Joka ikinen päivä tulee jotain leivottua :-D no,ukko ja lapset tykkää ku saavat herkutella, itellä ei radin takia tarvitse, eikä kyllä oo tehny Mielikään :-o joululahjatkin on kohta kaikki hankittu valmiiksi isommille lapsille :-) pikkusen oon aikasessa :-D

Catharine nyt otat iisisti, ettei vauva viä lähtis tulemaan...

Mulla ollut pari päivää kivuliaampaa ja joo äsken kun kävin vessassa niin selkeetä limatulppaa myös täällä tuli :( Toivon nyt ettei mitään tarkota ja otan ihan rauhakseen, vaikka koti huutaa siivousta. Ennen mulla on tulppa alkanu lähtee vasta ihan siinä 36-38 viikoilla, nyt vasta 32+4... Mies oli vihainen kun aamulla kannoin lasten kerrossängyn osia autosta sisälle.. Enhän mä osaa olla tekemättä mitään... Huomenna olis viä tytön lääkäri tuolla 100km:n päässä ja mun on ite pakko kyllä sinne mennä kun mä tiedän paljon paremmin noi tytön kuntoutusasiat kuin mies. Miten sitä osaa olla vaan ja levätä? Huono omatunto kans kun ei voi lasten kans pihalle lähteä leikkimään. Vähän väliä kyllä vihloo ja tuntuu ikävältä niin pakko tää on tosissaan ottaa...

Mukkis, mullakin lähti viimeksi limatulppa vasta kun ballongilla käynnistettiin ja kohdunsuu oli muistaakseni 3cm auki.. Lähti sillon ihan kokonaisena. Suppareita tullu aamupäivän 10-30 min välein vaikken oo kyllä mitään tehny. Höhh.. Pakko täälläkin vaan olla ja levätä, vaikka oikeesti kuolen tähän tylsyyteen! Jos sitä alkais joulukortteja tekemään, ni ei ehkä olis niin tappavaa tää tylsyys.

Mites Wildis, onko vielä päänsärkyä?

Tän muistin kanssa alkaa olla jo hankaluuksia. Olohuoneessa vähän aikaa sit mietin että ah aamutee ja aamupuuro vedettynä nassuun tunti sit, ja lähden keittiöön siin tarkoituksessa että vois sokeriarvon mitata... jäi mittaamatta ku puurolautanen koskemattomana odottaa pöydällä :/

Muisti pätkii täälläkin, vaikka nukun mielestäni ihan riittävästi (vaikka joka yö hetken valvonkin). Johtuuko se vaan hormoneista vai mistä? Kuinkahan paha siitä vielä tulee, kun lapsi syntyy?!

Alkaa oleen mieli valmis vauvaan, onneks on tää odotusaika :) tulee kyllä masua, vauvan myöryämistä ja ihmiset positiivista huomiota ja heidän iloisia odotus/vauvajuttuja ikävä...

Saini voi ei.. mulla on kans jonkinlaista hajamielisyyttä kyl ku joku päivä huomaa et laittaa likaisia astioita jääkaappiin :grin mut minkäs teet... mieski aina muistuttelee ku lähen lasten kans jonnekki, et älä unoha yhtään lasta mihinkään...

Tänään oon jo jotain saanu aikaseks vaik vähän tämmönen tötterö olo ku nukuttiin muksujen kans 8.30 asti... mua ei kyl haittaa... Tein tänään itelle porkkanasosekeittoo, lapset ei oikeen tykänny ku laitoin savusulatejuustoo.... Siitä jäi sit toinen osa pakkaseen eli saan joku päivä nauttia uudelleen... Mullaki vähän tuota ruokahaluttomuutta esintyy ja siitähän neuvolatäti nyt viimeks jo sano et pitää syödä enempi/muutama välipala lisää... Makiaa menis, samoin kasviksia... Nyt oonki tehny ruokaa silleen et oon itelle tehny kunnolla kasviksia, ku meillähän lapset ei syö mitään keitettynä ja paistettuna... raakana kylläki... annan kyl maistaa ja tarjoonki aina joka ruoalla... mut minkä teet ku isäntä ei niitä syö... Onneks edes raakana menee... hedelmiäkään ei meillä paljon lapset enne syöny mut nyt siihenki on onneks tullu muutos samoin marjoihin, vaikka niitä on aina ollu tarjolla... AAh alkoipa tekee mieli marjoja ja kinuski kastiketta.... :hungry: ainut vaan et ei meillä kinuskikastiketta oo... en oo noiden mikään suur ystävä koskaan ollu...

Jee meidän olkkarin matto on säilyny ilman koiran jätteitä, nyt jo reilun vuorokauden :) pittää nyt muutama päivä kattoo et uskaltaa toisenki maton laittaa tuohon pöydän alle. Paljon kotoisampi kku on matto lattiassa...

Joku oliki soittanu verohallintoon siitä veroprosentista äp rahasta, ni saitteko sen laskettua alemmas... Mä mietin et pitää itsekki se tehä ku menee aika paljon veroihin nois äp rahoista... Ja kelasta aattelin hakea lastenhoidon tukea, ku tosta nuorimmasta pitäs hoitorahaa saadan n.50e kuussa, ni oishan sekin jotain :) pääsis sillä ainaki käy kirpparilla :happy:

Täällä ollaan nyt neljän päivän ikäisen pienen pojan vanhempia. Lopulta jouduin perjantaina rv 32+3 hätäsektioon, kun supisteli ja napanuora pullahti ulos. Vauvalla sykkeet laski mutta on eka illasta lähtien hengittänyt itse. Ruoka menee nenämahaletkua pitkin. Ihana ja rakas on ja voi onneks hyvin tilanteeseen nähden.

Mites Tatan tilanne?

Tsemppiä teille kaikille loppuraskauteen!

Onnea metsäläiselle pienokaisesta ! <3 miulla olikin jotenkin sellainen olo että on saattanut syntyä kun siusta ei oo kuulunut :)

Mie soitin siitä veroprosentista ja loppuvuodeksi laski nollaan sen. Mutta itte oon ihan ny tän vuoden ollu kotihoidontuella eli kotona likan kanssa. Itte vaan en jaksanu alkaa kelaan soittelee niitä tulotietoja vaan laskin sit itte ne niillä tiedoilla mitä kelan sivuilla oli.

Onnea metsäläiselle pikkuisesta <3

Joo mää aattelin kans sinne soitella ku kohtuuttomalta tuntuu et 200-300e lähtis noist äp rahoista... ja kaikki ne on kumminki tarpeellisia mitä tarvii tähän arjen pyörittämiseen, vaik saanhan mä talvilomarahat jossain vaiheessa ja sit tulospalkkiooki ihan mukavasti, ku tehtiin tulosta tälle vuodelle ihan kiitettävästi... ja sit viel kesälomarahat.. vaikka sit kyl tipun kodinhoidon tuelle ku jään hoitovapaalle tästä lapsesta...

Voih! Mulla oli sellainen pieni aavistus eilen että Metsäläisestä on tullut äiti! ❤️ Itku tuli kun tuon luin! Ihana kuulla teistä ja suuret onnittelut koko perheelle!! :) ❤️

Takaisin