Mulla oli tänään äitiyspolille aika kun piti tsekkaa että kasvaako vauva vai ei ja onko noi päivittäiset supistelut vaikuttaneet mihinkään.
Tänään 31+2 ja poika kasvaa omalla keskikäyrällä, arvio noin 1690g. Hyvin samoissa mennään siis kuin mitä tyttö oli syntyessään rv 32+0, 1730g.
Muuten kaikki kunnossa, pientä pehmentymää oli jo havaittavissa mutta kohdunkaulaa edelleen reilu 4cm jäljellä.
Lääkäri oli sitä mieltä että töihin vaan ja työmatkalle mars, eli huomenna meen kokeilemaan taasen. Asiakkaat toivottavasti ymmärtää jos tulee supistuksia, eihän siinä muukaan auta.
Hiivatulehdus taitaa olla taaaas riesana, mulla on ollu vagisan voide käytössä ja emättimen kautta laitettavia maitohappobakteeteita, mutta ei meinaa millään pysyä oireet kurissa. Oliko jollain tietoa voiko niitä suun kautta otettavia vahvempia hiivalääkkeitä käyttää? Eipä se lääkärikään sanonut juuta tai jaata.
Herpeksen estolääkityksen sain jo reseptille, rv 36 tai tuntemusten mukaan aiemmin - sitä voi ruveta ottamaan.
Muuten ihan hyvä fiilis käynnistä mutta jotenkin kauhea kiire oli, ja nythän ei enempää käyntejä sitten olekaan, suoraan synnyttämään vaan kun aika tulee. Mielenkiintoista mutta pelottavaa - kysyin että mikä on vauvan painoarvio jos päästään sinne 37++ viikoille, niin lääkäri laski että noin 3200g. . Mutta mistä sen pitäisi sitten mahtua syntymään? !! Ehkä mä pyydän lähetteen vielä kuitenkin pelkopolille, tälleen pienikokoisena ihmisenä alkoi ihan hirvittää koko synnytys.... Ja varmaan se että nyt tiedosti kuinka lähellä se jo on.
Kätilö meinaan tsekkasi mut ennen lääkäriä ja pisti mut käyrille, niin tokaisi että kyllä tää jo kohta on tulossa. Hui!!!! Ja se oli vanhempi kätilö, näppituntumaa varmaan aika hyvin? Jännittää!
Olipa omanapailua taas.
Mitäs Metsäläiselle kuuluu? Entä Nepsulle?
Josa, löysävatsaisuus oli mullakin oireena ennen kuin lapsivedet meni esikoisen kohdalla. Suoli tyhjeni tolleen. Voihan se olla toki jotain muutakin. Toisaalta jos synnytys käynnistyy niin ihan kiva että suoli ois tyhjä ni ei tartte kakkaa pusata synnytyssalissa

)
Hyvää yötä mammat!