Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans kaverit kaikonnu ja mikä mun mielestä uskomattominta, niin heillä on lapsia jo ennestään, luulis niiden tietävän tilanteen.. :( Mitään ei heistä kuulu, jos en itse ota yhteyttä, eivät käy, vaan minun pitää olla tuppautumassa käymään. Nykyään ei enää pyydetä edes mukaan esim. shoppailemaan tai illan viettoihin niinkun ennen, kun on ajateltu että jos en oo töissä niin mun pitää saada levätä. Mua ainakin loukkaa, osaan kyllä sanoo ei, jos koen etten jaksa.. ;( Edellisen kerran kun nähtiin porukalla, niin tuntui tosi pahalta kuunnella vieressä, kun pari heistä yhdessä suunnittelivat jotain kekkereitä, joihin siis minua ei ainakaan vielä ole kutsuttu.. Ja tuskin kutsutaan. :/ Itsellä oli aikaisemmin huono omatunto siitä, että pidän huonosti yhteyttä, mutta en kyllä tiedä jaksanko enää siitäkään murehtia....

Mä olen pitänyt -15 astetta pakkasrajana ulkoilulle. Ja tosiaan 2 viikkosena olen ulos mennyt vaavin kanssa. Mä hommasin vaunuihin dookyn vaunu verhon niin pitää vähän tehokkaammin viiman pois naamalta:)
Mitään aikarajaa en ole ulkoilussa katsonut! Kunhan vaavi tuntuu lämpöiseltä ja hyvin suojassa, helmivauvojen kanssa ollaan oltu pienestä pitäen n.tunti kerrallaan :)

Tiittärä kumma homma tommoinen, luulis että muut lapselliset ymmärtäisi että kyllä sä voit osallistua menoihin tms :( ootko kysynyt niiltä että miks seura ei kelpaa?

Juu siis toi totuttelu oli ohje vaan alkuun, että pienen keuhkot tottuu kylmään vähän kerrallaan.

Meillä vainuissa lampaantalja ja makuupussi. Makuupussissa sitten oli esikoinen kevyt topassa tai leudolla kelillä nallepuvussa. Kerroksia helppo vähentää jos menee hikiseksi.

Oon ihmetelly noita kotiutumisvaatteita, et eikö teidän vaavit läkähdy tohon suunniteltuun kotiutumisvaatemäärään. Ku ite meinasin mennä sisävaatteet, tumput ym., kaukalopussi-meiningillä. Joku puku väliin, jos oikeen pakkasen puolelle vetää. En taas ajatellu, et jossain päin Suomea on talvella ihan jopa kylmä :D

Yksi taakka kohta harteilta pois;eilen tilattiin turvakaukalo! :) anoppi halusi sponsoroida sen,vielä pitäisi vaunut ja matkarattaat hommata,sekä hoitoalusta..
Keskiviikkona olisi jälleen kontrolli äitipolilla,saa nähdä mitä tällä kertaa sanovat.

Niin oisin halunnu mennä tänään töihin,saa nähä miten tässä osaa olla,kun ei oikein mtn saisi tehdä.. Eilen hissukseen yritin vähän siivoilla,mutta paljon piti käydä aina välillä lepäämässä..

Haluisin myös uusia mammakavereita.. Tällä hetkellä oikeastaan vain yksi kaveri pitää yhteyttä ja sitten tietty sisko <3
Mutta olisi kyllä kiva,jos olisi joku kenen kanssa kävisi vaikka päivällä kahvilla tms..
Kun nyt itse saikulla ja muut töissä,niin tylsäähän tässä meinaa olla..

Rv 30+6 ja ihanat möyryt massussa <3

Ja meilläkin vaunuissa talja ja makuupussi talvella + vaunuverho suojana. Muksun päällä sit milloin mitäkin säästä riippuen.

Ei muuten kannata vaunuverhoksi laittaa mitään liian paksua kangasta. Joskus nähnyt että joku kauhea viltti tms laitettu päälle. Täytyy ilman kiertää vauvalle kuitenkin ^^ Itse käyttänyt kesällä harsoa ja talvella harsoa+ jotain isoa huivia.

Rahi mä meinasin samalla tavalla kotiuttaa pikkusen. Varmuudex otan kevyen välipuvun mukaan, mutta kaukalopussi kuitenkin todella lämmin ja autossa myös lämmin.

Ite aattelin kotiutumisvaatteiks ihan sisävaatteet, sit tumput&töppöset, kypärämyssy ja kylmempi jos on niin sit villahaalari vielä ja kaukalopussiin. Auto on kuitenkin lämmin, niin herkästi kyl kuuma tulee lämpösessä pussukassa...

Ulkoiluun ei olla ikinä mtn pakkasrajoja pidetty, harso jos vaunuissa suuaukolla ni kovemmillakin pakkasilla pysyy lämpötila vaunuissa nollan tuntumassa. Toki jos herkästi hermostuva vauva ja joutuu harsoa useammin nykimään pois, niin sit lämpömittarin kans kattelisin miten "sisälämpötila" vaunuissa :)

Täällä iso osa kavereista kaikkos jo ekaa odottaessa ja nyt ku tässä vaikka mitä elämässä tapahtunu ja muutettiin vähän kauemmas, niin ne loput vähätkin kaikonnu.. Nyt tavallaan ihan hyväkin kun rauhassa saanut olla, jotenkin kaivannut pientä irtiottoa ihan kaikesta turhanpäiväsestä narinasta yms... Täytyy sit noihin viimesiin vähiin kavereihin pitää tehokkaammin yhteyttä :)

Tiittärä suosittelen kyllä kaikkia perhekerho/kahvila toimintaa, muistaakseni niitä on ihan raskaana olevillekin :) ja sit aikanaan hiekkalaatikot on kivoja tutustumis paikkoja, rohkeasti vaan juttelemaan:)

Mulla kaverit jäi kun muutettiin tänne Pohjoseen, ja oikeestaan jo aiemminkin (sain esikoiseni samana vuonna) Mun sosiaalinen elämä on ollut ihan kuollutta, myös sisarusten kanssa Lukuunottamatta pikkuveljeä, on välit viilenneet.... :( Isosisko oli ja on viäkin rakas mutta hän on loukannut mua pariin otteeseen niin syvästi sanomisillaa, että en ole oikeastaan kauheesti kokenut enää tarvetta pitää yhteyttä... Hän on jotenkin muuttunut itsekeskeisemmäksi ja just tämä meidän lapsiluvun arvostelu yms. on ollut viimeinen tikki. No viimeksi hän sano, että tuntee huonoa omaatuntoa kun ei tunne mun lapsia. No ihan oma vika! Minä tunnen kyllä hänen lapsensa ja varsinkin esikoisen kanssa yhteydessä ollaan. Tulipa pitkä sepustus...
Mutta kovasti haluaisin samanhenkistä ystävää ( tuon miehen lisäksi) Mutta itse olen kyllä myös syyllinen tähän erakoitumiseen, elämä on ollut niin hektistä näiden lasten kanssa, että en ole ite pitäny yhteyttä ihmisiin ja ei nuo mun masennuksetkaan ole asiassa auttaneet...

Niin Josa mulla on vähän ennen synnytystä alkanut menemään vatsa löysäksi. Ihan siis paria päivää ennen. Sulla voi olla kyse jostain muusta, jos ei ihan synnytystä viä enteile. Mutta kannattaa olla tarkkana jos ihan ripulille menee, ettet kuivu liikaa, se taas voi aiheuttaa kovia supistuksia.

Tänään alko äitiysloma, vaikka ihan normaali arki tää on, virallisesti enää 50vrk:tta laskettuun

Mulla toi suoli tyhjentynyt synnytystä edeltävänä/samana päivänä aikas tehokkaasti.

Mukkis kyllä aika ikävää jos oma sisko tuntee tarpeelliseksi päätään aukoa teidän lapsi luvusta:(
Oman siskon kanssa ollaan oltu aina läheisiä, veljien kanssa ollaan kyllä läheisiä mutta niillä vähän oma "klikki" että siihen vähän vaikea sisään päästä, no onhan ne kaksoset ja vähän eri aaltopituudella kun mä ja mun sisko:)

Nesteytyksestä juu nytten pidettävä huoli.. Söinköhän eilen jotan mistä ois voinu moinen tyhjentyminen johtua. En kyllä ihan sitä uskoisi ainakaan että tässä muutaman päivän aikana synnyttäisin sentään ( toivottavasti ) :D

Meinasin aloittaa kyllä perhekerhon kunhan vaavin kanssa alkuun päästään. Meillä kun täällä tuppukylässä ei hirveitä oo tarjolla.. :D

Oho täälähän on monta jotka on tuntenu olonsa enemmän tai vähemmän yksinäiseksi. On kyllä niin kumma miten raskaus muka vaikuttaa niin paljon. Ihankun kaikki edelliset ystävät ajattelis että musta on tullu joku tylsä nipottaja joka ei voi tehä mitään koska oon raskaana. Vieläkin olisin kyllä ihan juhlimis fiiliksellä jos vaan juhlimaan pyydettäisiin!

Takaisin