Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan tuo olla sairaalakohtaistakin, että onko esitietolomaketta vai ei :) Eikä sillä suurta merkitystä tosiaan tuntunut olevan, että eiköhän ne samat asiat saa ihan suullisesti selvitetyksi.

Täällä on jo ipana esitietolomake täytetty, sinne kirjailin toiveisiin vaan että mahdollisimman ripeä kotiutuminen, ei yhtään nappaa se sairaalassa olo jos siihen ei oo mitään kunnon syytä. Ja tosiaan hätäkaste lupa yms myös siellä.

Mulle ei kyllä esikoisen synnytyksen jälkeen edes kerrottu että olisin voinut viedä vauvan hoitajille vaikka suihkun ajaksi. Viereisen sängyn äiti sit jossain vaiheessa sanoi et sen lapsen voi aina viedä sinne jos tarvii päästä vaikka tupakalle. En sit halunnut viedä kun aattelin että ne luulee että haluan tupakalle :'D Näin jälkikäteen ajateltuna olis ollut tietty ihan kiva käydä suihkussa... Neiti oli siis 24/7 mun vieressä sen kolme päivää. Suurin häiriötekijä oli hoitajat jotka kävi herättelemässä vauvaa syömään kun tosiaan painoi alle 3kg. Mulla ei onneksi ollut kovinkaan pitkä synnytys ja vaikka osuikin yölle niin en kokenut olevani mitenkään erityisen poikki. Vasta ehkä noin kolmen viikon jälkeen iski väsymys, siihen asti varmaa hormonit piti käynnissä.

Mulla noi kaksoset oli niin pieniä, että piti herättää ne syömään 3h välein, mulla oli herätyskello soittamassa, kun vauva ei välttämättä herää ite nälkään ja sitten verensokerit voi laskea liikaa.
Tosiaan hyvä vaan tietää, että sitä yöhoito-juttua voi kysyä jos siltä tuntuu, eikä tarvi tuntea yhtään huonoa omaatuntoa siitä

Ihanaa, tänään saan postissa mun törkykalliit tukisukat! Lääkäri tosiaan suositteli noita ihan lääkinnällisiä 2 puristusluokan tukisukkia, hinta 136€ kaikkinensa Vähän kyllä kirpasi, mutta ainakaan ei enää sitten särje jalkoja iltasin ja veritulpan ja ihorikkoutumien riski pienenee.

Jee rv 23 poksahti!

Mullakin kela toimi nopeesti, laitoin koneella hakemuksen ja n. 5min päästä soitti virkailija, ja sanoi, että hakemus käsitelty ja muistutti pyytämään työnantajaa lähettään sen todistuksen maksettavista palkoista . Että oli kyllä supernopeeta toimintaa!

Mahtavia uutisia Ninnu!! On sulla kyllä sitkeä prinsessa siellä :) ❤️
Kiva juttu että Hirni pääsit kuitenkin Ikeaan ja saitte miehen kanssa puhuttua :) Ja ihania löytöjä teit, niin söpöjä!! ❤️ :)
Mua alkaa niin kovasti jo jännittää synnytys kun täälläkin jo siitä jonkin verran puhutaan :D Mut hyvällä tavalla! Odotan sitä tosi innoissaan vaikka kaikki onkin uutta ja outoa.. Eniten jännittää ehkä että osaanko lähteä sairaalaan oikeaan aikaan kun on tuota matkaa melkein tunnin verran.
Meille tuli eilen vihdoin meidän hoitopöytä! Ihanaa kun pääsee sinne nyt laittelee vauvan vaatteet tuosta lojumasta :) On se vaan hieno! Yksi tuttu teki mittatilaustyönä :)

Mäkin sain viime neuvolakäynnillä tunnukset tuonne ipanan esitietolomakkeeseen ja pitäisi täytellä ennen seuraavaa neuvolaa 14.9, mut tuskinpa kovin fiksua osaan sanoa :wideyed: Taysiin pääsee tutustumaan synnärille joka torstai 16.30 (kun joku näistä aiemmin kyseli). Oiskohan noi esitietolomakkeet ja tututusmiskäynnit sairaalakohtaisia o_O

Hirni, mullakin löytyy muutamat samat vaatteet ostettuna :happy: noi on aika söpöjä :Heartred

Mahtava kuullu, että Ninnulla ja pikkuisella asiat parempaan päin :)

Piti ihan käydä tarkistamassa kelan sivulta, niin olihan mullekin päätös tehty eilen, viime viikon tiistaina hakemukset rustailin :)

Täälläki päätökset saatu :) Itte vaan päädyin ottamaan avustuksen rahana ku edelliseltä tytöltä niin hyvin vaatetta ja muuta tallella :) Diabeteshoitajalla käyty ja tabletit saatu lääkkeeksi. E-reseptit vaan alkaa jo ärsyttää ku eivät olleet saanu reseptiä tehtyä siinä välissä ku kävin labrassa ja ajelin apteekkiin :(
Ittellä ongelmana esitietolomakkeen kanssa saada keksittyä ne nimiehdotukset sinne... Eihän niitten tarttis lopullisia olla, mutta ei ny ihan randomillakaan haluais laittaa sinne niitä.

Täälläkin päätökset saatu tiistaina ja edellisenä keskiviikkona jätin hakemukset..

Mä en ainakaan vielä saanu esitietolomaketta, ehkä ens kerralla lokakuussa sit :)

Mie sain sellasen esitietolomakkeen että mitä sairauksia on suvussa ja kuka on lähiomainen ja sit ne nimi vaihtoehdot tytölle ja pojalle... Ei siinä kyselty lupia hätäkasteelle tai verensiirtoo yms. :O ehkä se on eri lomake sitten... Tuo lappu pitää toimittaa ens viikon maanantaina neuvolaan ja sieltä laittaavat mikkeliin :O

Laitoin hakemuksen+liitteet torstaina, äitiyspäiväraha ja lapsilisä ovat käsittelyssä, mutta äippäavustus odottaa liitteita.. o_O Täytyy ensiviikolla soitella jos ei tapahdu edistystä.. :)

Mä laitoin viime viikon maanantaina jo kelalle hakemukset, mut ei vieläkään päätöstä.. Mulla näky siellä vaan kolmen hakemuksen. Äippäraha, vanhempainraha ja lapsilisä.. Ja käsittelyaika näille oli 2-3 viikkoa. Missä mun äitiysavustus on? Eikös se oo kuitenki eri ku äippäraha?? Ja mullapa kestää tuon päätöksen kanssa ihmeen kauan..

Juu se on eri ku äippäraha. En kyll ymmärrä millä logiikalla ne Kelassa niitä hakemuksia tekee kun jotkut saa samana päivänä ne ja osalla sit venyy pidempään. Jos se äitiysavustushakemus ei näy niin tee uudestaan se hakemus? Minullakin tais mennä viikko ainakin noissa ku laitoin postitse sen liitteen ku jaksanu tapella skannerin kanssa :)

Nyt on perhevalmennuksen eka osa tokana.. oltiin siis mieheni kanssa ja meinattii nukahtaa pystyyn. Oli mielestämme niin itsestään selviä asioita ja 2h kesti.. ehkä se valmennuksen toka osa on mielenkiintoisempi kun koskee synnytystä.. lisäks neuvola takana niin vauveli voi hyvin.:Heartbigred Kirkkaat terhakkaat sydänäänet ja siellä se pyöri. Eikä tarvinu edes rautalisää aloittaa!tänääm sain myös laitettua äitiysavustuksen/vanhempainrahan/lapsilisän. Jeeeeeee!!eihän muita tarvi nyt tähän hätääm täytellä?

Hei kaikki. Siitä on melkoisen pitkä aika kun olen tänne kirjoittanut. Ja nyt täytyy sanoa, että en ole jaksanut päivittää tietojani lukemalla kaikkea sitä, mitä te olette höpöttäneet. Jo ihan sen vuoksi etten muista, milloin olen viimeksi itse tänne kirjoittanut. Meillä kaikki on kaikki kuitenkin hyvin hiljaisuudesta huolimatta. Takana on nyt 23 rv:a, kolme neuvolakäyntiä, yksi lääkärintarkastus ja kaksi ultraa. Vauva kasvaa ja kaikki on niin kuin pitääkin. Etuistukasta huolimatta iso osa liikkeistä tuntuu hyvin ja kunnolla. Meillä on hyvin vilkas ja liikkuvainen yksilö. :) Vaikka liikkeet ei näykään vielä ulospäin, välillä tuntuu siltä, että koko maha heiluu kun tämä touhuaa omiaan.
Työkuviot ovat tässä hieman muuttuneet. Jouduin jäämään sairaslomalle, koska kroppa ei vain jaksanut enää menossa mukana raskaassa työssäni. Nyt olen siis sairaslomalla ja kokeilen erästä toista juttua, jotta tulot eivät romahtaisi ihan täydellisesti vaikka kotona joutuukin olemaan.

Takaisin