Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kai niitä muita tartte hakemuksia tartte täytellä. Itte kun oon kotihoidon tuella niin laitoin siihenkin ilmoituksen että tarkastavat sen sit tarpeeksi ajoissa oikeaksi summaksi jos sitä jää maksettavaksi edes.

No siis mä kävin tekemässä ihan kelan toimistolla ne hakemukset ja täyttelin virkailijan kanssa kun olin niin sekasin mitä kaikkee voi hakee jne..

Wild, taitaa meillä Savossa olla hitain käsittely.. Mun hakemuksen hyväksyntään meni tasan 3 viikkoa kun netissä täytin. Nyt ma oli käsitelty, jokohan tällä viikolla saa noutaa boksin

Niin vaan ku en asu savossa enää.. Tosin mulla saattaa päätöksissä kestää ihan sen takia ku tuli toi osotteenmuutos tohon.

Niin karoin vielä kelan sivuilta niin äitiysavustus on käsittelyssä, mutta äippärahaa ei ole näkyvissä ollenkaan. Lapsilisä ja vanhempainraha näkyy myös olevan käsittelyssä. Ja hakemukseen kyllä laitoin äippärahastaki.. Jään 50 pvä ennen laskettua aikaa äippälomalle.. Voihan vitalis ku tuon kelan kanssa ei voi asioida ilman ongelmia näköjään!!?

Mitenhän kannatas, osaiskoha ne täyttää ite netissä vai pitäskö se varata sitä aikaa sinne kelalle...? :\

Minä olin ainaki ihan solmussa niiden hakemusten kanssa, niin mulle oli helpompi vaan marssia kelalle virkailijan luo täyttämään et menee varmasti oikein.... Ja tais siitä HUOLIMATTA mennä vituiks!

Joo ku mieki mietin et ku oon työtön ja mies opintotuella ja saahaa kaikkee yleistä asumistukee yms ni oisko vaan helpompi mennä paikanpäälle kysyy että miten ne kaikki muuttuu ja missä vaiheessa niitä asumistukia haetaa ja muutoksia miehen opintotukeen jne :D

Hei nosita kela jutuista sen verran että tarviiko niihin liitteiksi mitään muuta kun sen raskaustodistuksen? Ku siis oon työtön ja en saa mitään muuta rahaa ku se kelalta tuleva työttömyysturva juttu mikä ny on se vähäm päälle 500e?

Ei mun tarvinnu ainakaan muuta. Mulla sama tilanne, että työtön ja kelan työttömyysrahalla.

Vielä noista toiveista, Hus-alueella on tarjolla tällainen lomake:

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...uksia-synnytyksesta-lomake/Sivut/default.aspx

Mä vein sen mukana ekaan synnytykseen. Kätilö ilahtui kun sen ojensin, mutta ei siitä sen enempää puhuttu. Ehkä hän kuitenkin luki sen... Ja ainakin se auttoi jäsentämään omia ajatuksia.

Tällä kertaa täytin muistaakseni ennen ekaa neuvolaa jonkun esitietolomakkeen verkossa. Se liittyi just perinnöllisiin sairauksiin, terveellisiin elämäntapoihin ym.

Wildis, äitiyspäiväraha kait kuuluu tuohon vanhenpainpäivärahaan, joten siksi sitä ei näy erikseen. Ainakin itsellä näkyy edellisestä raskaudesta äitiyspäiväraha myönnettynä Vanhenpainpäivärahan alla, mutta kannaattaa tietty soittaa ja tarkistaa ettei tarvitse stressata. :)

Edit, kannattaa klikata siitä "saapuneet hakemukset" ja vanhempainpäiväraha-kohdasta, siitä näkee oman hakemuksensa.

Mites muuten muut, miten teillä vauvat tykkää loikoilla massussa? :) Pyöritäänkö vielä, vai onko jo asetuttu esimerkiksi raivotarjontaan? Täällä on pikkutyyppi ollut kahdessa viime ultrassa poikittain, ja niin tuntuu viityvän eelleen. Välillä kääntyy pää alaspäin, mutta pääosin pää vasemmalla ja pylly oikealla puolella. :joyful: :Heartred

RUssa tää meidän pallero oli poikittain ja nyt se taitaa olla perätilassa kun kaikki potkut tuntuu ihan alhaalla tai ainakin navan alla, mutta vieläpä tässä aikaa pyöriä vaikka miten päin:)
Tänään aamulla tuntui kun kaveri venytteli oikein ponkaisi alas päin jaloillaan ja pää tuntui rinnan alla, aika mielenkiintoinen tunne... Aika kauhulla odotan kun/jos kääntyy pääalaspäin kun on todella kova potkimaan ja potkii todella kovaa, saattaa tän mamman kylkiluut olla kovalla kulutuksella:/

Täällä kanssa pikkukaveri viihtyy nyt raivotarjonnassa peppu ylhäällä oikealla puolella, oikein pinkeä maha siihen suuntaan kummulla :) eilen tuli mietittyä kuinka jännää että alle 4kk niin pikkuherra jo maailmassa syntyneenä <3 saa nähdä millainen hulabaloo raskauden lopulla kun 6kk poikuli kova konttailemaan ja saattaa käpöstellä siinä vaiheessa :)

Meillä oli tänään lääkärineuvola ja vauvalla kaikki hyvin. Rv 25+2.
Istui suorin jaloin ja heilutteli varpaitaan
Eli perätilassa on, mutta onneksi tilaa vielä kääntyillä

Meillä pyörii miten milloinkin :p potkut tuntuu ympäri mahaa pitkin päivää :D
Kyllä taas pääs iso itku kun hammasta särki eilen illalla ja yöllä ja aamulla aloin soittaa kunnalliseen hammaslääkäriin ja kun viimein pääsin läpi niin vastaus "tänään ei anneta aikoja koska suljemme klo 11 hoitajakoulutuksen vuoksi".. No soitinpa sit yksityiselle että tälleen raskaana ollessa olisi ihan kiva syödä ja suuta en saa auki kun koskee niin paljon ... Onneks ymmärsivät ja sain "heti kun pääset tulemaan" -ajan :) kyllä meinas jo paniikki iskee kun ei saa syötyy eikä kunnolla puhuttuu.. Vitamiinit sain aamulla otettua ja vanukkaan söin vauvalusikalla kun se mahtu suuhun vaikka suu ei oo kun sentin auki :D (onneks on tullu hankittua noitakin jo :)) )

Takaisin