Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä pääsin hyvin nopealla aikataululla ihan kunnalliseen hammastarkastukseen, kun kerroin, että äitiysneuvolasta suosittelivat. Mutta varmaan siitä käynnistä kyllä ihan lasku tulee. Hampaiden paikkaus (useita reikiä) ja suuhygienistillä hammaskiven poisto marraskuussa, saa nähdä kuinka ison mahan kanssa siellä tuolissa sitten maataan! :D Pääasia, että saa hampaat kuntoon ennen lapsen syntymää, uskaltaa sitten pussailla vauvaa :)

Mä vielä taivun sheivaamaan, mutta oon vähän laiska siinä. Sääret ja kainalot tulee vedettyä säännöllisesti.

Poitsu vetänyt monta päivää mahassa sellaista jumppaa, että huhhuh! <3

Oottepa ahkeria siivoojia. Pyykki- ja tiskikoneet tietty laulavat täällä ja lapsiperheen sotkut pyyhitään joka päivä, mutta imurointi, pölyjen pyyhkiminen, vessan pesu ja sen sellainen - ei todellakaan ole jokaviikkoista.

Kuka kysyikään tavallisesta joogasta. Jos se on rauhallista (tyyliin hathajoogaa) ja ohjaaja on osaava, varmaan onnistuu. Ainakin mä oon ollut joskus joogassa, jossa ohjaaja on ohjeistanut tyyliin, jos olet raskaana, älä tee tätä liikettä tai voit tehdä sen näin. Kannattaa siis mainita asiasta ohjaajalle. Ja omaa kehoa pitää kuunnella eikä tehdä mitään mikä tuntuu pahalta.

Poika kolautti päänsä mun silmäkulmaan. Häntä ei onneksi sattunut, mutta mulla kolottaa päätä vielä näin kolmen tunnin päästä. Onneksi ei mennyt rillit rikki eikä tainnut tulla mustaa silmääkään. Perheväkivaltaa...

Tää on kyl ihana tää overbelly tukivyö!eipä oo tänää sattunu minnekkää! Mut onko tän kans tarkoitus nukkua myös.?

Ninnulle voimia, toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Täällä tullu taas tätä tekstiä ihan himona. Ite sheivaan vielä alakerran ja muut paikat, vaikka ohan tuo pötsi koko ajan suurenemaan päin

Mulla siirtyy koko ajan se hammaslääkäri, jo kahdesti siirtäneet sitä sieltä hammashoitolan puolelta... Vauvallakin on omat hampaat jo tällä menolla... Miula siis se käynti loka-marraskuun vaihteessa

Siivoomisesta kun oli puhe, se olis perjantai ja siivouspäivä... Kerran viikkoon tehdään kunnon siivous (=kaikki pölyt pois, vessan jynssäys, imurointi ja viikon aikana matkustaneet tavarat paikoilleen), muuten viikolla vaan lakaistaan ja pyyhitään perus sotkut ja roiskeet. Lakanoiden vaihdosta päästiin kun vaihdettiin merinovillasiin petivaatteisiin ja patjoihin, ai että on kivaa kun ei tarvii pyykätä ja viikata kulmalakanoita :D

Sheivaamisesta, mä en kans osais päästää miestä höylän kanssa mun lähelle. En oikeestaan edes tykkää että se näkee kun sheivaan, ajatelkoon että pysyn mystisesti karvattomana :D Toistaseks ei oo ollut ongelmia ylettymisen kanssa, esikoisen kanssa onnistui loppuun asti ja toivon että nytkin onnistuu. Akrobatiaks kyllä menee välillä :D

Oon tässä taustaillut kun tuntuu etten viimeiseltä opiskelurutistukselta pysy jutuissa oikein mukana...

Meillä perussiistinä pyritään taloa pitämään kun 6kk vaavikin kova liikuksimaan, anoppi yllätti siivouslahjakortilla niin jossain väliä taloon tulossa 2h 30min ammattisiivous mikä meille ihan uutta :)

Tänään käytiin siinä neuvolan rakenneultrassa (tayssin ultrassa kun jo kävimme noin pari viikkoa sitten). Kaikki oli pienellä hyvin, painoa oli nyt 444g ja viikkoja siis 21+3. Ja kyllä se on varmasti poika :Heartblue Ei jäänyt epäilykselle sijaa :wink Nyt oli kyllä ihana ultraaja, kertoi meille mitä teki ja antoi myös ihastella vauvaa :happy: Poikuliini potki armottomasti rakkoon jo menomatkalla ja sama vipellys jatkui ultrassa :love7 Nyt on kyllä melko onnellinen mamma :Heartbigred
20150821_090717.jpg

Oi kun on ihana! Mekin oltas niin haluttu 4D kuva mutta pikkunen piilotteli kasvojansa :D alusta asti tää rinsessa ollu vähä salaperäinen kun sydänääniäkin kuunnellessa menee aina pakoon

Tuosta hammaslääkäristä, itelläkin oli enemmän korjattavaa, mutta mul oli myös hoito kesken eli oli helpompi hoitaa niitä. Kuvia ei vissiin saa ottaa raskauden aikana, eli jos on pitkä aika viimesestä hammaslääkäristä ni voi olla ettei ne uskalla kaikkii lähtee tekee mitää ku voi selvitä vasta korjatessa et menee esim juurihoidoks. Mulle myöskin sanottiin että yleensä hoitavat hampaita vaan toisella kolmannekselle, eka ja vika on riskialttiimpia. Multa korjattiin kerralla neljä hammasta ja revittiin yks irti, ei oo kyllä ikinä noin paljoa kerralla tehty.. Tuli siitä sitten 155e laskukin, kunnallisella puolella kävin.

Ootteko te muut herännyt yöllä wc, ja huomannu että se puoli millä makaatte, on kokonaan puutunut? tätä on nyt kestäny parisen vkoa, ja on tooodella ärsyttävää! Hyvä kun pääsee yöllä wc kun on kylki, jalka ja käsi iha puutuneena :D

Mulla ei oo ollu vielä tommosta että puutuis paikat mitenkään, mulla on ollu huippausta aina välillä vaikka sekin on jo helpottanu.
Onko kellää muulla ruokahalu kadonnu totaalisesti? Pitäis syödä pitkin päivää jotain mutta kun aamupalan jälkeen oon ihan täynnä 3 asti jollon syön päivällistä ja sit oon täynnä siihen 8 asti millo syön iltapalan, enkä vois kuvitellakkaa et välissä söisin oikeen mitään kun ei yhtään vaan tee mieli

Mulla kyl otettii hammasriveistä kuva kun nyt pari viikkoa sitte multa revittii viisaudenhammas.
Voi, täällä ei oo ongelmaa etteikö olis ruokahalua :D nyt tuli jo vähän noottia neuvolas, ku paino yhtäkkii alkanu kirimää ylöspäin nii hirmuvauhtia. Ku osais syödä vaa sillon ku on oikeesti nälkä, eikä aina sillon, ku tekee vaa mieli syödä :D

Heipparallaa pitkästä aikaa!
Mahtaakohan täällä olla ketään hämeenlinnalaista? Me ollaan muuttamassa sinne tammi-helmikuussa, eikä tunneta oikeen ketään. Nimim. leikkipuistokaveri hakusessa:anyone

Viikot vaan vierii kumman nopeasti, mut tulispa joulukuu jo! :)

Ei oo nimet selvät :D tuntuu mahdottomuudelta ja mua jo ny ressaa ristiäiset enemmän ku synnytys :D

837131f0373361677a65d9475b4ecb78

Kaupungille lähdössä ja masu senku vaa kasvaa :)

Takaisin